2024-07-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tror det r med mening. Crooks var ju dessutom 3e misstnka den dagen. Frst sa alla att det var Mark Violet, sen Roger Yearick och nu slutade det p Crooks. Jag undrar fortfarande hur han ens klarade av detta, hitta platsen, komma dit, lyckas trffa Trump med den pulsen. En 20 rig soiboi som aldrig gjort ngot ens i nrheten av detta, en ostraffad supernrd? Nej allt r bara fett jvla mrkligt.

Kombo av tv saker att han lyckades f fram kulan.

1) Crooks r smart
2) Skerheten fr en icke sittande president r p en annan niv n vi trodde.

Finns en intervju dr ngon hrare beskriver vilka extrama skillnader det var p mtet Trump hade nu och p samma stlle fr fyra r sedan. D var det SS snipers p alla tak. Nu reagerade de p att de inte sg en enda.
Citera
2024-07-15, 16:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Kombo av tv saker att han lyckades f fram kulan.

1) Crooks r smart
2) Skerheten fr en icke sittande president r p en annan niv n vi trodde.

Finns en intervju dr ngon hrare beskriver vilka extrama skillnader det var p mtet Trump hade nu och p samma stlle fr fyra r sedan. D var det SS snipers p alla tak. Nu reagerade de p att de inte sg en enda.

Smarthet har ingenting med saken att gra, detta handlar om nerver. Det finns precis ingenting i hans bakgrund som tyder p att han skall vara iskall utan tvrtom, han verkar ha haft rtt mycket jvla problem och var vek och mobbad. Schizofren bild enligt mig.

Fast att inte bevaka hgsta punkternas r ju mer n amatrmssigt. Det r en standdown order. Vittnen har givit polis och SS ver 4 minuter att neutralisera mannen med vapen men man vljer att inte gra det. Det r liksom ingen slump eller olycka utan ngot man medvetet gjort.
Citera
2024-07-15, 16:36
Medlem
I Expressen sger de att han blev mobbad. Ngra klasskompisar sger att han var an "easy target".
Kan tycka att det r ganska tragiskt att en antagligen ganska snll kille blir s mobbad att han blir s arg att han fr fr sig att gra ngot shr idiotiskt.
Hade han ftt fr sig att gra ngot shr dumt om han inte hade blivit mobbad? Det r vl klart tveksamt. Gissar p nej. Mobbning r s dumt och fegt. Nr man ser bilder av honom tycker jag inte man fr intrycket av ngon ond mnniska. Synd om Trump. Synd om grabben. Synd om den dde i publiken. Synd om grabbens mor. En total tragedi.
Senast redigerad av u9FpM1wXcZ 2024-07-15 kl. 16:40.
Citera
2024-07-15, 16:39
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Du tillhr kategorin mnniskor som r mest mottagliga fr desinformation och hybridaktioner. Om jag r vit-makt/MAGA/skolskytt, behver jag bara posta "Slash Republican Throats" frn ett konto med namnet "HBTQ-lover", fr att du o resten av frskocken ska brja gorma o reposta. P en demonstration med vnster-tema blandar jag mig in i folkmassan och hissar en "dda alla vita"-flagga, samma dr. Det r s man underlter och gder konflikten som i sin tur driver vljarstd fr den hr rrelsen.

Nr ska ni brja tnka kritiskt och analysera politiken p flera niver? Vrlden r inte s enkel som du tror. Observera att desinformation inte bara sprids av MAGA/vit-makt-rrelsen, utan ven frn vnster och det vi skulle kalla normal svensk hger/liberalism. Men i strst utstrckning frn hgerextrema/MAGA-kontexten, dr man gjort det till sin paradgren sista ren.

Vx upp och sluta vara s satans naiva, snlla.

S kallat "fritnkade" r att ignorera all verifierad information frn professionella journalister och istllet leta upp desinformation i internets kloaker frn professionella ryska trollkonton, konspirationsteoretiker, individer med psykisk ohlsa, avskum och samhllets frlorare. Nr du tuggat i dig deras dynga s kan du kalla dig "fritnkare". Desinformationen i denna trd har legat p ljevckande lg niv pga av dessa sjlvutnmnda "fritnkare".
Citera
2024-07-15, 16:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Tidgare klasskompisar intervjuas hr:
Why Thomas Matthew Crooks tried to assassinate Donald Trump is a mystery to investigators and his ex-classmates
https://www.inquirer.com/news/pennsy...-20240714.html

Tidigare arbetskollegor tas upp hr
https://edition.cnn.com/2024/07/14/u...nvs/index.html

Det kommer inte fram ngon spektakulr info helt enkelt. Ngon i trden nmnde en text p ett familjehus dr det framkom att en syster vid namn Kate ska finnas. Om hon existerar kanske hon sitter p bra info. Att hon delar med sig ngot r nog ej troligt. Kanske stller hon upp i en lng intervju om ett halvr eller ett r nr de riktigt stora pengarna kommer fram.
Tack. Den frsta kommer jag inte t. Men den andra r matig och ger lite mer ktt p benen. Inget nrmare motiv dock... snarare tvrtom:

A colleague who worked with Crooks at the nursing home and who asked not to be named described him in an interview as the sweetest guy. Just this week, the colleague said, the two of them worked together to find an easier way for nursing home residents to open ranch dressing packets, an act the colleague said was indicative of how caring Crooks was.

These stupid ranch packets in the kitchen no one can ever open them, said the colleague, who also went to high school with Crooks. Earlier this week he was helping me with a bunch of sick old ladies (to) put ranch on their salads.

Crooks, the colleague said, never expressed political views at work and wasnt a radical. They added: Its hard seeing everything thats going on online because he was a really, really good person that did a really bad thing, and I just wish I knew why.
Citera
2024-07-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Det hr ska tydligen vara Crooks frn 2020.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...acquittal.html

A young man is seen on video shouting on ASU's Tempe campus in front of a table of students promoting Donald Trump
He screams 'slash his throat!' and makes a slashing gesture across his own neck
The student then shouts: 'Slash Republican throats! Slash fascist throats!'

Verkar lite osannolikt att en 16-ring frn Pittsburgh skulle vara p ett universitetscampus i Arizona.
Citera
2024-07-15, 17:07
Medlem
Fortfarande i all information som framkommer s sticker bidraget till demokraterna ut som ett ganska frvnande stickspr som inte passar in i pusslet. All annan information pekar mot att han var republikan.

Detta bidrag r allts en information som borde granskas srskilt fr att bekrfta den r korrekt samt ven om dr finns ngon information om varfr.
Citera
2024-07-15, 17:08
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u9FpM1wXcZ
I Expressen sger de att han blev mobbad. Ngra klasskompisar sger att han var an "easy target".
Kan tycka att det r ganska tragiskt att en antagligen ganska snll kille blir s mobbad att han blir s arg att han fr fr sig att gra ngot shr idiotiskt.
Hade han ftt fr sig att gra ngot shr dumt om han inte hade blivit mobbad? Det r vl klart tveksamt. Gissar p nej. Mobbning r s dumt och fegt. Nr man ser bilder av honom tycker jag inte man fr intrycket av ngon ond mnniska. Synd om Trump. Synd om grabben. Synd om den dde i publiken. Synd om grabbens mor. En total tragedi.

Varfr inte skjuta sina mobbare i s fall istllet fr presidenten. Skjuta mobbarna hade hans skert lyckats med.
Citera
2024-07-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Det hr ska tydligen vara Crooks frn 2020.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...acquittal.html

A young man is seen on video shouting on ASU's Tempe campus in front of a table of students promoting Donald Trump
He screams 'slash his throat!' and makes a slashing gesture across his own neck
The student then shouts: 'Slash Republican throats! Slash fascist throats!'

Frvisso liknar utseendet. Men det r vl osannolikt att det skulle vara person. Crooks skulle d vara runt 16-17 r och varfr vistades han p ett universitet i Arizona?
Om det vore samma person borde polisen redan veta om det och det skulle hgst sannolikt kommit ut i media.
Citera
2024-07-15, 17:16
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Han donerade pengar till Progressive Turnout Project genom plattformen ActBlue den 20 januari 2021 nr Joe Biden svors in som president.

Mannen var sannolikt en Libtard i och med att han donerade pengar till dem.

Han sknkte vl 12$ eller nt, en struntsumma
Citera
2024-07-15, 17:20
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TierraDelFuego
Frvisso liknar utseendet. Men det r vl osannolikt att det skulle vara person. Crooks skulle d vara runt 16-17 r och varfr vistades han p ett universitet i Arizona?
Om det vore samma person borde polisen redan veta om det och det skulle hgst sannolikt kommit ut i media.

Hade inte Thomas Matthew Crooks glasgon? Han kan ha haft linser men nd.
Citera
2024-07-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u9FpM1wXcZ
Mycket tragiskt, kompisarna sger att han var easy target. Det sger ngot om att skolan inte gjort sitt jobb hr, hade det varit en arbetsplats hade chefen blivit talad ganska omgende. Mamman har ju ssgt att sonen led av mental ohlsa, och nr jag lst igenom allt jag hittat om skytten knns det som att han hade drag av Sotos syndrom (bara mina spekulationer) Men oavsett vad han hade s borde han flyttats frn den toxiska miljn och fptt hemmaundervisning eller gtt i anpassad klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in