Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-15, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Här är en intervju med några från hans high som säger att han alltid var mobbad. Tydligen bar han alltid covid mask, även när covid var över. Kam det varit för han skämdes för sitt utseende?

https://nypost.com/2024/07/14/us-news/trump-shooter-thomas-matthew-crooks-was-bullied-loner-classmate/

Tror inte på utseende, däremot så vet jag personer verkligen tror på konspirationsteorier och däribland att covid och andra sjukdomar är farliga till att de är utplanterade av eliten för att förstöra folket. Något sådant kan ligga bakom att han använder mask även när covid inte längre ansågs vara farlig. Covid är ju inte över på det sättet att det inte existerar längre utan nu anses farlighetsnivån vara i nivå med en förkylning.

Min senaste teori om motivet är att han som mobboffer såg Trump som den ultimata mobbaren att hämnas mot. Alla ser ju att Trump är en ypperlig mobbare, han är skoningslös mot de som inte uppfyller hans krav och ger dem sparken direkt med inte så smickrande kommentarer.
Citera
2024-07-15, 10:22
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Undrar varför skytten bott hos morföräldrar i två år. Han ska ha bråkat med pappan och sedan dragit iväg till dem (blivit utsparkad?)

GM hade hög IQ och fick tilldelat nationellt pris inom matematik o vetenskap på gymnasiet. Efter gymnasieexamen 2022 hade han hela vägen utstakad för universitetsstudier och välbetalt arbete, i stället hamnade han på lågavlönat mindre attraktivt arbete på ett äldreboende. Låter suspekt då pappan hade ekonomin för att skicka sonen på ett ok universitet och GM var erkänt attraktiv student genom sitt nationella pris. Något kanske hände under covid under perioden då gymnasiet var nedstängt och påverkade GM negativt. Pappan har nog en hel del svar på frågorna som alla ställer.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-07-15 kl. 10:39.
Citera
2024-07-15, 10:23
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Alla SDröstare jag träffat ser ut så där. Bara en reflektion. Varför skulle Demokrater registrera sig för att rösta bort Trump?
Ditt påstående faller på att du inte vet vem som röstar på SD. Däremot har du gjort tvärtom "han ser lite löjlig ut, måste vara SD". Bara en extremt enkel människa kan inte förstå skillnaden.
Citera
2024-07-15, 10:26
Medlem
När man studerar bilderna som är tagna ovanfrån över området där attentatet skedde så är det påfallande hur "slumpen" verkar. Man ser tydligt att en stor del av byggnaden som GM nyttjade för att ta sin position är skymd av träd, så polisens prickskyttar inte kan se hela byggnaden.

Likaså är takets utformning sådan att man ser honom bara från vissa vinklar, i övrigt så ser man inte honom krypa fram mot sin position där han ska skjuta mot Trump.

Sikten är sedan helt fri trots att läktarna bakom Trump hade potential att skymma sikten. Men de gör inte det utan Trump står lite framför läktarna så det är fri sikt från den position som skytten har.

Han verkar även haft sprängämnen med sig i en bil och hade mer sprängämnen hemma.

Jag kan analysera vidare, men det är helt enkelt för mycket detaljer som funkar för att det ska vara en spontan händelse. Jag tror att Thomas Matthew Crooks i intelligens och förberedelser motsvarar Anders Breivik och att Thomas planerade sitt dåd en längre tidsperiod.

Det enda som stör i planeringen är att det på nåt jäkla vis förutsatte att polisen skulle göra en bevakningsmiss. Sådant har jag svårt att tänka mig man bygger en plan på. Det är en mycket intressant detalj. Det enda jag kan tänka mig är att han tänkt skjuta den polis som var på taket isåfall, men det är en manöver som skulle vara svår att fortsätta ifrån. Svaret på den frågan tror jag ges utifrån hur byggnaden ser ut. Hur kom han upp på taket och hur trodde han att han skulle kunna inta position utan att bli avbruten? En polis gick tydligen upp på taket och hoppade ner igen för att rädda sitt eget liv precis före skotten. Så helt oförberedd på det verkar inte GM varit.

Något jag kan tänka mig är att GM deltog på ett tidigare möte på precis samma plats och lyssnade på någon. Exakt samma scenario, kanske satt han då på taket och lyssnade. Den erfarenheten skulle kunna förklara varför han sedan insåg att han skulle kunna vara där med ett vapen och lyckas.
Senast redigerad av SecretGarden352 2024-07-15 kl. 10:33.
Citera
2024-07-15, 10:29
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Efter gymnasieexamen 2022 hade han hela vägen utstakad för universitetsstudier och välbetalt arbete, i stället hamnade han på lågavlönat mindre attraktivt arbete på ett äldreboende.
Det här är intressant. Man tycker att ett äldreboende borde ha högre krav på sociala färdigheter än teoretiska/vetenskapliga studier och karriär.
Citera
2024-07-15, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Tror inte på utseende, däremot så vet jag personer verkligen tror på konspirationsteorier och däribland att covid och andra sjukdomar är farliga till att de är utplanterade av eliten för att förstöra folket. Något sådant kan ligga bakom att han använder mask även när covid inte längre ansågs vara farlig. Covid är ju inte över på det sättet att det inte existerar längre utan nu anses farlighetsnivån vara i nivå med en förkylning.

Min senaste teori om motivet är att han som mobboffer såg Trump som den ultimata mobbaren att hämnas mot. Alla ser ju att Trump är en ypperlig mobbare, han är skoningslös mot de som inte uppfyller hans krav och ger dem sparken direkt med inte så smickrande kommentarer.

Han har typiska drag som gör honom mer trolig konservativ än lib.

1. Intelligent
2. Vågar gå emot strömmen ( om vi ska trovad som skrivits om honom i tidningar)
3. Intresse för schack och kodning. ( libs brukar oftast utbilda sig i humanora, och sedan förbli arbetslösa losers som hatar samhället).
4. Vanligare att libs går samman i stor grupp och vandaliserar allt i deras väg. Det har endast cirkulerat falska påståenden att Tom skulle medverkat i detta.

Det förekommer ju på senare år ett antal libs som försökt mörda konservativa som Steve Calisce 2017 och Brett Kavanaugh 2022. Troligtvist för att de vill framstå som goda super hjältar.

Det också vara så att hans klasskompisar som påstås mobba honom var alla libd, vilket påstås i the inquirer. De kanske vill distansera sig från honom och försöka påstå att han var konservativ.

Av allt att döma så hade han ett hat mot Trump som han var redo ge sitt liv för.
Citera
2024-07-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Ditt påstående faller på att du inte vet vem som röstar på SD. Däremot har du gjort tvärtom "han ser lite löjlig ut, måste vara SD". Bara en extremt enkel människa kan inte förstå skillnaden.
Jodå jag känner till flera som är uttalat SD och skryter om det men det är OT. Killen verkar vara en kuf dock. Bra på och intresserad av datorer tydligen enligt klasskamrater.

Inte aktiv på sociala medier. Bar en T-shirt med tryck från Demolition Ranch som tydligen är en You Tubekanal eller nåt för vapennördar.

Vapnet inköpt helt legalt.

Hade även bomber tydligen. Både i bilen och hemma.
Citera
2024-07-15, 10:33
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplikt
Ni har inte funderat på möjligheten att skytten kan ha varit republikan OCH hatat Trump på samma gång? Saker och ting är inte svart eller vitt. Det finns republikaner som inte lyder Trumps minsta vink och som förmodligen vill se hans avgång i partiet så snart som möjligt. Självklart är inte det ett skäl till att skjuta gubben, men det är gissningsvis vanligare att inte vara svartvit än att vara det.

Det är nog där någonstans resan kommer att sluta när pusselbitarna kommer på plats. En ung vapenintresserad man långt ute på högerkanten som hade sina egna skäl att få bort Trump med våld. För många på högerkanten är Trump bara en simpel bedragare och lögnare som lurar mindre begåvade amerikaner.
Citera
2024-07-15, 10:34
Medlem
Citat:
Alla SDröstare jag träffat ser ut så där. Bara en reflektion. Varför skulle Demokrater registrera sig för att rösta bort Trump?

Tycker GM liknar denna person https://www.svt.se/nyheter/inrikes/arbetslosheten-kommer-oka-svarast-for-unga-och-nyanlanda. Dock har GM högre ambitioner än gemene lib som utbildat sig inom humanora (och är arbetslös).
Citera
2024-07-15, 10:35
Medlem
Med tanke på att FBI hittade sprängämnen i Crooks bil så kan man ju tänka sig att han planerade att döda flera av Trumps anhängare på platsen. Blir intressant att vad polisen kan få fram från hans telefon så småningom. Att han redan för några år sedan donerade pengar till demokraterna kanske man inte ska dra allt för stora växlar av, känslan är att detta är en individ vars beslut mest formats av att under många år ha varit utsatt för mobbning. Möjligtvis en kombination av mobbningen och att under en längre tid ha matats med propaganda från CNN och andra vänstermedier fick honom att utse Trump till det mest lämpliga offret. Kanske upplevde han att ett mord på Trump skulle ge honom bekräftelse och hjältestatus hos människor han såg upp till.
Citera
2024-07-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Med tanke på att FBI hittade sprängämnen i Crooks bil så kan man ju tänka sig att han planerade att döda flera av Trumps anhängare på platsen. Blir intressant att vad polisen kan få fram från hans telefon så småningom. Att han redan för några år sedan donerade pengar till demokraterna kanske man inte ska dra allt för stora växlar av, känslan är att detta är en individ vars beslut mest formats av att under många år ha varit utsatt för mobbning. Möjligtvis en kombination av mobbningen och att under en längre tid ha matats med propaganda från CNN och andra vänstermedier fick honom att utse Trump till det mest lämpliga offret. Kanske upplevde han att ett mord på Trump skulle ge honom bekräftelse och hjältestatus hos människor han såg upp till.

Donation till demokraterna kan eventuellt vara ett villospår (någon annan med samma namn), men det är en väldigt intressant detalj som stör i pusslet, där så många andra bitar verkar passa ihop.
Citera
2024-07-15, 10:39
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Jodå jag känner till flera som är uttalat SD och skryter om det men det är OT. Killen verkar vara en kuf dock. Bra på och intresserad av datorer tydligen enligt klasskamrater.

Inte aktiv på sociala medier. Bar en T-shirt med tryck från Demolition Ranch som tydligen är en You Tubekanal eller nåt för vapennördar.

Vapnet inköpt helt legalt.

Hade även bomber tydligen. Både i bilen och hemma.
Bara kopplingen "ung man ville skjuta Trump i USA av hittills okänd anledning" och "SD" är helt absurd och du har avslöjat din lilla trånga åsiktsvärld, oavsett dina försök till coverup nu.

SD är det parti i Sverige som mest är EMOT brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in