2024-07-14, 17:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det betyr ingenting for skyldspørsmålet. Men hovedsaklig er påstanden en løgn. Det har aldri blitt funnet en slik gjenstand i S4. Enda mindre sannsynlig er det at du ville blitt informert om dette, hvis det hypotetisk var tilfelle.

Du kan påstå hva som helst, så lenge du ikke trenger å dokumentere påstanden din. Og den retten tar du deg.

Det kalles tomme ord. Loff. Løgn.

Du skriver dette: "Maset ditt om b-plug er bare villedning fra din side, fordi du skjønner at TH er frifunnet. Mao ønsker du ikke at de/den skyldige blir avslørt og får sin straff."

Og så spør jeg igjen, hva har den pluggen med skyldspørsmålet å gjøre? Hvordan skal en evt annen GM kunne gå fri fordi det ble funnet denne pluggen i THs nattbordskuffe?

Voldsomt som du reagerer på hva som ble funnet i THs nattbordskuffe? Skulle tro det var noe personlig som lå bak?

Du skriver at det ikke ble funnet noen slik gjenstand der, og du skriver at artiklene om Dung ikke ble fjernet. Vel, husk nå bare at det var jeg som skreiv at skilsmissekontrakten var datert 2012, og dette på et tidspunkt at det ikke var kommet fram i media ennå. Flere ting som jeg har skrevet som har vist seg å stemme.
Ser ikke noen grunn til å diskutere dette så mye, om TH er bifil eller ikke. Det har ikke noen direkte betydning for skyldspørsmålet, men klart, det har jo betydning for de som har en personlig tilknytning til TH å gjøre. TH blir jo karakterdrept, selv om hensikten var å peke på ting som tyder på at TH kan være psykopat.
Citera
2024-07-14, 17:24
Medlem
Citat:
Du vet ikke alt som foregikk den dagen, så det har du ingen mulighet til å avgjøre.

Da HHB1 ringte til fasttelefonen i S4 kl. 13.40 fikk hun ikke vite noenting av TH, hverken om slepespor, trusselbrev eller plankbit for den saks skyld. De skal bare ha diskutert helt kort hvor AE kunne være uten å komme til noen konklusjon. Samtalen TH og HHB1 hadde kl 14.01 var også kort slik at hun knapt kunne ha fått oversikt over situasjonen. TH ba henne komme fordi noe alvorlig hadde skjedd og nevnte sporene. Basert på de korte samtalene og uten å vite alle detaljer eller hva som egentlig hadde skjedd, gikk hun til sikkerhetsoffiseren i leiren for å spørre om råd.
Senast redigerad av Jayce 2024-07-14 kl. 17:27.
Citera
2024-07-14, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du skriver dette: "Maset ditt om b-plug er bare villedning fra din side, fordi du skjønner at TH er frifunnet. Mao ønsker du ikke at de/den skyldige blir avslørt og får sin straff."

Og så spør jeg igjen, hva har den pluggen med skyldspørsmålet å gjøre? Hvordan skal en evt annen GM kunne gå fri fordi det ble funnet denne pluggen i THs nattbordskuffe?

Voldsomt som du reagerer på hva som ble funnet i THs nattbordskuffe? Skulle tro det var noe personlig som lå bak?

Du skriver at det ikke ble funnet noen slik gjenstand der, og du skriver at artiklene om Dung ikke ble fjernet. Vel, husk nå bare at det var jeg som skreiv at skilsmissekontrakten var datert 2012, og dette på et tidspunkt at det ikke var kommet fram i media ennå. Flere ting som jeg har skrevet som har vist seg å stemme.
Ser ikke noen grunn til å diskutere dette så mye, om TH er bifil eller ikke. Det har ikke noen direkte betydning for skyldspørsmålet, men klart, det har jo betydning for de som har en personlig tilknytning til TH å gjøre. TH blir jo karakterdrept, selv om hensikten var å peke på ting som tyder på at TH kan være psykopat.
Det er du som vil skrive om en b-plug, som ikke har noen relevans for saken og som aldri har eksistert, når en uskyldig manns hustru er kidnappet.

Jeg tør påstå at det er din karakter som mister sin integritet, for å si det mildt.

B-pluggen er oppdiktet løgn. Alle skjønner hva som foregår.
Citera
2024-07-14, 17:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dersom det er jakka til hettemannen du mener, ble det vist bilder av jakka i media, og hettemannen er sjekket ut for lenge siden.

At skilsmissepapirene var fra 2012, var tilsynelatende ny informasjon for deg da tv2 skrev en artikkel om boken "Lørenskog-mysteriet". https://www.flashback.org/sp75802561

Du har skrevet mye om blod rundt toalettet, men nå skriver du om blod rundt dolokket. Hvis du på noe vis har tilgang til slik informasjon, faller tilliten min til norsk politi ytterligere flere hakk.

Hehe, du har visst vanskelig for å ta til deg poenger. Jeg vet at jakka var avbildet i media, men poenget er at jeg skreiv om det her inne dagen før.

Vel, det var altså ikke ny informasjon. Jeg visste at årstallet var 2012.

Toalettet/dolokket. Hvorfor faller tilliten? Fordi at det er meg som privat som skriver det? Er det greit at info om sprox-sko kommer ut? Men ikke hvor det var blod hen? Dette er jo ikke informasjon som er egnet til å skade saken.
Citera
2024-07-14, 17:35
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er du som vil skrive om en b-plug, som ikke har noen relevans for saken og som aldri har eksistert, når en uskyldig manns hustru er kidnappet.

Jeg tør påstå at det er din karakter som mister sin integritet, for å si det mildt.

B-pluggen er oppdiktet løgn. Alle skjønner hva som foregår.

Det er du som påstår at jeg skriver om en plugg i desperasjon fordi at saken mot TH skal henlegges, men uten at du klarer å underbygge dine påstander.
Du har det med å ta ting ut av kontekst.
Citera
2024-07-14, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Da HHB1 ringte til fasttelefonen i S4 kl. 13.40 fikk hun ikke vite noenting av TH, hverken om slepespor, trusselbrev eller plankbit for den saks skyld. De skal bare ha diskutert helt kort hvor AE kunne være uten å komme til noen konklusjon. Samtalen TH og HHB1 hadde kl 14.01 var også kort slik at hun knapt kunne ha fått oversikt over situasjonen. TH ba henne komme fordi noe alvorlig hadde skjedd og nevnte sporene. Basert på de korte samtalene og uten å vite alle detaljer eller hva som egentlig hadde skjedd, gikk hun til sikkerhetsoffiseren i leiren for å spørre om råd.
Hvis du leser dette, så skjønner du sikkert at du ikke kan vite hva som har foregått den dagen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2A8X/tom-hagen-ble-hemmelig-etterforsket

Citat:
Etterforskningsleder Tommy Brøske svarte standardisert da han fikk spørsmål fra pressen om de hadde noen mistenkte eller siktede i saken.

«Det er ikke tradisjon for i norsk politi å kommentere det spørsmålet underveis i en pågående etterforskning», sa Brøske.

Politiet har ikke plikt til å snakke*«sant»*om skjult etterforskning, og er underlagt streng taushetsplikt.

Dermed kunne politiet ha en parallell hemmelig etterforskning, samtidig som de utad frontet den offisielle etterforskningen av forsvinningssaken.
Citera
2024-07-14, 17:43
Medlem
Citat:
Det er du som påstår at jeg skriver om en plugg i desperasjon fordi at saken mot TH skal henlegges, men uten at du klarer å underbygge dine påstander.
Du har det med å ta ting ut av kontekst.
Hvorfor skriver du om det da?
Citera
2024-07-14, 17:45
Medlem
Citat:
Hvis du leser dette, så skjønner du sikkert at du ikke kan vite hva som har foregått den dagen

Du vil altså ikke forholde deg til forklaringene TH og HHB1 selv har gitt, og telefonloggene som bekrefter de korte samtalene.
Citera
2024-07-14, 17:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hvorfor skriver du om det da?

Du får lese om igjen, så ser du konteksten.
Citera
2024-07-14, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du vil altså ikke forholde deg til forklaringene TH og HHB1 selv har gitt, og telefonloggene som bekrefter de korte samtalene.
Vi kan tidligst være sikker på informasjonen som er gitt ifm en eventuell rettsak.

Slik er det i alle saker.
Citera
2024-07-14, 18:02
Avslutad
Citat:
Hehe, du har visst vanskelig for å ta til deg poenger. Jeg vet at jakka var avbildet i media, men poenget er at jeg skreiv om det her inne dagen før.

Vel, det var altså ikke ny informasjon. Jeg visste at årstallet var 2012.

Toalettet/dolokket. Hvorfor faller tilliten? Fordi at det er meg som privat som skriver det? Er det greit at info om sprox-sko kommer ut? Men ikke hvor det var blod hen? Dette er jo ikke informasjon som er egnet til å skade saken.
Du kan gjerne le nervøst

Klart at det kan ødelegge en etterforskning. Herreminhatt

Her er konteksten:
Citat:
KONTEKSTEN NÅR HAGENFAMILIENS HUSTRU, MOR, BESTEMOR, SVIGERMOR OG SVIGERINNE HAR BLITT KIDNAPPET OG MEST SANNSYNLIG DREPT, OG INGEN ER DØMT I NORSK DOMSTOL:

- 31.10.2018 Motparten har kidnappet/drept AEH. Motparten overvåker familien og følger med på mediedekningen.

- 31.10.2018 Trusselbrev fra motparten:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

- 02.11.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen fra TH/Politiet. Frivillig eller ufrivillig feilmelding, som manglet "et null", sendt av politiet, mot THs vilje eller frivillig. «Jeg sender monero før om syv dager», dersom TH/Politiet hadde brukt motpartens tabellkode.

- 02.11.2018 Parallelt med det foregående har TH tatt opp lån og kjøpt kryptovaluta. Han er villig og klar til å betale løsepengekravet, men rådes av KGF til å kreve livsbevis. Der er en stor risiko for at AEH blir drept, dersom han betaler vil han ikke ha noe å forhandle med. Han ønsker "å vente ut" motparten og tvinge ham over på en bedre kommunikasjonsplattform.

- 10.11.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten. Transakjonen er sendt fra kryptovalutabørsen Huobi. Dette kan avsløre hvem motparten er, dersom politiet får informasjon fra børsen.

- 13.11.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen «Jeg har problem, trenger mer tid» fra TH/Politiet.

- 30.11.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten.

- 30.11.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten.

- 01.12.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten.

- 01.12.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten.

- 10.12.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen (dec0de) fra TH/Politiet . Transakjonen er ikke motpartens tabellkode. TH forsøker å få motparten over på monero kommunikasjonsplattform.

- 10.12.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen (decode hex in monero to ascii) fra TH/Politiet. Transakjonen er ikke motpartens tabellkode. TH forsøker å få motparten over på monero kommunikasjonsplattform.

- 10.12.2018 Det er ikke mulig for offentligheten å vite om kommunikasjonen med motparten ble flyttet fra bitcoin til Monero.

- 10.12.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten.

- 10.12.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten.

- 14.12.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen (cee face ae) fra TH/Politiet.

- 14.12.2018 Det er ikke mulig for offentligheten å vite om kommunikasjonen med motparten ble flyttet fra bitcoin til Monero.

- 27.12.2018 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten.

- 02.01.2019 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten.

- 02.01.2019 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten.

- 09.01.2019 Saken blir kjent for offentligheten.

- 09.01.2019 Motparten overvåker fortsatt familien og følger med på mediedekningen. Rykter spres om familien i sosiale medier og kan på den måte øke presset på familien/politiet/etterforskningen.

-16.01.2019 Kodet bitcoin-transaksjonen «Dårlig tid, fort eller hun vil dø» fra motparten.

- 27.01.2019 Trusselmail fra motpart nederst i innlegget:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

- 27.01.2019 - 08.06.2019 Eventuell ukjent kommunikasjon med motparten via mail/protonmail.

- 26.06.2019 Politiet endrer hovedhypotese fra kidnapping til drap.

- 08.07.2019 Trusselmail fra motparten:

- 09.07.2019 TH betaler 13,5 millioner for livsbevis

- 17.07.2019 Holden sender mail og ber om at motparten bekrefter betaling for livsbevis.

- 10.10.2019 Tom Hagen sendte en e-post på vegne av familien til motparten; «Snart er det ett år siden Anne-Elisabeth forsvant. Dere har rammet meg hardt, men også mine barn og barnebarn. Dere har vist respekt for Anne-Elisabeth i alt dere har skrevet om henne. Det har vi satt pris på, og det har gitt oss tro og håp om at hun er behandlet ordentlig», skriver Hagen. (Kilde: Abc-nyheter 22. juni 2024).

- 28.04.2020 TH blir pågrepet og satt i varetekt i 10 dager. Eidsivating lagmannsrett mener det ikke finnes skjellig grunn til å mistenke TH.

- 29.05.2020 Kodet bitcoin-transaksjonen «Jeg bekrefter at jeg vil betale» fra TH/Politiet.

- 06.08.2020 Taushetspliktbelagte opplysninger av avhør lekkes til media. Media publiserer opplysningene, opplysningene blir brukt i boken "Lørenskog Mysteriet" og det lages flere TV-serier om saken.
Senast redigerad av Havhest 2024-07-14 kl. 18:09.
Citera
2024-07-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dersom det er jakka til hettemannen du mener, ble det vist bilder av jakka i media, og hettemannen er sjekket ut for lenge siden.

At skilsmissepapirene var fra 2012, var tilsynelatende ny informasjon for deg da tv2 skrev en artikkel om boken "Lørenskog-mysteriet". https://www.flashback.org/sp75802561

Du har skrevet mye om blod rundt toalettet, men nå skriver du om blod rundt dolokket. Hvis du på noe vis har tilgang til slik informasjon, faller tilliten min til norsk politi ytterligere flere hakk.

Det er flere enn et psykriatisk tilfelle her i tråden. Folk som innbiller seg at de på en eller annen måte er involvert i saken. Tar sjanser på små drypp av detaljer de skal ha til å bli en sannhet som er "deres".
Det er lett å gjøre. Har selv lagt ut en spansk en her for å se mulig reaksjon fra en relativt ny bruker i denne tråden.
At flere her inne vet mye om saken er jeg helt sikker på, gjennom politilekkasjer og/eller info rett fra familien Hagen og deres nermeste. Og det er positivt for det er ikke alltid like lett å skille seriøse debattanter fra trolla. Eller bruke tid på og finne ut av slikt.
For min egen del sliter jeg med folk som ikke kan svare/feier bort når man legger frem det man selv mener er ren logikk men heller pøser på videre som et giganthakk i plata. Håper man kommer videre i saken mot slutten av året men begynner å tvile litt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in