2024-07-12, 17:19
Medlem
zergrushs avatar
Orcherna fortsätter visa hur de överhuvudtaget inte är kapabla till att bete sig någorlunda normalt och fullständigt saknar vilja till att göra det:
https://x.com/iaponomarenko/status/1811655287465558058
Here's what the Tsargrad, fiercely pro-war, Kremlin-linked, oligarchic "Orthodox Christian" TV channel, has to say on its website regarding the July 8 missile attack on the Okhmatdyt hospital:

• "Such enemies [Ukrainians] cannot be considered human. We must recognize this — simply and terrifyingly: there are no humans on the other side. Not a single person. Our missiles do not kill people. Not a single person. There are no humans out there. If we do not accept this as a given, if we do not forbid ourselves from considering them as humans, from pitying them, and from saving them — we will weaken ourselves. We will limit our ability to save our children. We will hinder our path to Victory."
De gör det väldigt tydligt att Tredje Rikets nazister var långt mer bildade och på något vis moraliskt överlägsna än vad de primitiva ryska Uralmongoler som befolkar Putins Nordkorea 2.0 är. De har gjort intrång och försöker begå ett rent folkmord i Europa, så de måste dödas allihop tills de drar sig tillbaks in i sitt Sovjet-reservat igen: Det är enda sättet att få dem att förstå, de begriper inte annat än våld.
https://twitter.com/kamilkazani/status/1516163277671206914
As Putin's deputy Kirienko told us in 2017, "Russian state is not based on treaties". A treaty is a restraint on the Tsar's power, a condition he abides to commit. That's a dishonour and he breaks treaty at the first chance.

De har själva gjort det totalt otänkbart att den artificiella statsbildningen "Ryssland" ska gå att samexistera med: Skiten måste balkaniseras.
Citera
2024-07-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Antar att du är en person som genast viker dig för hot, en människa som aldrig har kämpat för något. Men du behöver nog få in att de flesta andra är beredda att slåss för sin frihet och sina barns framtid. Även om du känslomässigt stretar emot kanske du intellektuellt förstår att det år så? Nej?

De går att göra på andra vägar också genom att undvika att slåss så långt de går men ger ingen med sig kan de inte blir några fredsförhandlingar
Citera
2024-07-12, 17:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Då är de ett misstag att de träffades om de inte varit målet och kan inte varit en attack på sjukhuset och de finns förmildrande omständigheter bara så du vill de eller ej. De kunde lika väl varit ett parkeringsgarage som blev träffat och de fortfarande inte var någon attack.

Idiot. Skjuter man missiler mot en fungerande miljonstad, men skiter i att man kan träffa sjukhus och andra mjuka civila mål är man lika skyldig som om msn siktar på barnsjukhuset.
Citera
2024-07-12, 17:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
De går att göra på andra vägar också genom att undvika att slåss så långt de går men ger ingen med sig kan de inte blir några fredsförhandlingar

Men Ryssland med en halv miljon döda ska inte ge sig, för att?
Citera
2024-07-12, 17:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Orcherna fortsätter visa hur de överhuvudtaget inte är kapabla till att bete sig någorlunda normalt och fullständigt saknar vilja till att göra det:
https://x.com/iaponomarenko/status/1811655287465558058
Here's what the Tsargrad, fiercely pro-war, Kremlin-linked, oligarchic "Orthodox Christian" TV channel, has to say on its website regarding the July 8 missile attack on the Okhmatdyt hospital:

• "Such enemies [Ukrainians] cannot be considered human. We must recognize this — simply and terrifyingly: there are no humans on the other side. Not a single person. Our missiles do not kill people. Not a single person. There are no humans out there. If we do not accept this as a given, if we do not forbid ourselves from considering them as humans, from pitying them, and from saving them — we will weaken ourselves. We will limit our ability to save our children. We will hinder our path to Victory."
Det är synd att Gud inte finns, för det där uttalandet hade han besvarat med en bolid rakt ned i staden där TV-studion finns..
Citera
2024-07-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Är man ansvarig för skadan som sker vid nedslag om man avfyrar en kryssningsmissil?
Den frågan har du fått svar på eller är svaret för otydligt för dig? Givetvis har man ett visst ansvar i de hela om man avfyra roboten. Men de går ju inte se de som en attack på sjukhuset om de inte varit målet utan en misslyckad attack
Citera
2024-07-12, 17:54
Medlem
Citat:
Idiot. Skjuter man missiler mot en fungerande miljonstad, men skiter i att man kan träffa sjukhus och andra mjuka civila mål är man lika skyldig som om msn siktar på barnsjukhuset.

För sista gången om man skjuter mot militära mål och robotar träffar andra föremål så är de inte ett mål ungefär som att en fotbollsspelare skjuter bollen mot mål men träffar motståndaren i huvudet eller målvakten som stöter bort bollen givetvis får de känna på bollen men de gör dem inte till ett mål.
Citera
2024-07-12, 17:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
För sista gången om man skjuter mot militära mål och robotar träffar andra föremål så är de inte ett mål ungefär som att en fotbollsspelare skjuter bollen mot mål men träffar motståndaren i huvudet eller målvakten som stöter bort bollen givetvis får de känna på bollen men de gör dem inte till ett mål.

Nej. En våldsam attack på en befolkad miljonstad är vare sig som en bilolycka eller fotbollsmatch.

Tommy Zethraeus är ett bättre exempel, som blint avfyrade skott mot en krogdörr, helt likgiltig inför vem som eventuellt skulle träffas. Fyra dog och Zethraeus dömdes till livstids fängelse för mord.
Citera
2024-07-12, 18:01
Medlem
Citat:
Men Ryssland med en halv miljon döda ska inte ge sig, för att?

Du har fått mitt svar redan.
Citera
2024-07-12, 18:06
Medlem
Jahbrahs avatar
Kunde inte ett par tusen av de triljarder dollars som ukkarna fått kunnat gå till att flytta barn från barnsjukhus om man nu alltså hade ett sånt mitt i en flerårig krigshärd?

Pinsamt ställe att ha ett barnsjukhus på.
Citera
2024-07-12, 18:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du har fått mitt svar redan.

Det har jag iofs inte, men märker vilka läs- och skrivsvårigheter du lider av så ska inte pressa på för svar varför man inte kan kräva att Ryssland beger sig hem och lägger ner vapnen.

Undrar hur du kan leva med dig själv.
Citera
2024-07-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Du är ju bortom all räddning...

Vem ska du rädda mig ifrån? Inte speciellt sugen på att bli räddad av någon som är uppenbart oärlig och inte kan hantera verkligheten och har ytterst svårt att acceptera att Ryssland kan ha gjort misstag eller har ett vapen med god precision som träffar sina mål inget kul att välja mellan pest och kolera men i detta fallet är de så illa för din del. Jag är intresserad av fakta men när informationen är kontraproduktiv kan jag inte göra någon bedömning av de hela. Jag för min del har intresse av Sveriges välbefinnande om du undrar de betyder jag är ett Sverige troll om något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in