2024-07-13, 05:40
Medlem
Kungenshoras avatar
Vem fan bryr sig vid det här laget?
Sveriges regering vill tömma försvaret på vapen och nato vill detsamma, ni vill ju ha det här kriget!
Då får ni ta konsekvenserna av era beslut och sluta lipa.
Citera
2024-07-13, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Jo, det har jag.

Och ja. Med de pengarna tiggaren har fått kunde han bygga en ö i stilla havet så de inte behövde kriga alls. Ungefär. Eller åtminstone flytta ett femtiotal ungar från en flerårig krigshärd kan tyckas.

Haha sluta ljug. Är det genusvetenskap du läst då 😉😀

Du tror alltså att Ohmatdyt som utför 1000-tals operationer per år har 50 patienter.
Citera
2024-07-13, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
En AIM-120 AMRAAM har inte sprängkraften som krävs för den skadan som skett. Försök igen. Kanske genmanipulerade NATO-bävrar som gnagat sönder fundamenten vilket fick sjukhuset att rämna?

Ändå var de ett polskt par som blev dödade när en robot blev nerskjuten av Ukrainsk luftvärnsmissil. Om luftvärnsmissil fungerade hur i helskotta är de möjligt att den träffa de polska paret. Finns de ens någon bild på var robot skötts av från som kan bekräfta att den kom från Ryssland de är en total omöjlighet att veta var den skötts från finns inga källor på de överhuvudtaget och de kan omöjligen komma från tomma intet. Finns inte ens en karta på var den kommer ifrån de bör ju finnas de går inte att hävda att den skjutits från Ryssland eller något annat land utan någon som helst bevis för de. De ända som finns att se är ett föremål som liknar en robot som träffar en byggnad och en stor explosion inge mer.
Citera
2024-07-13, 09:20
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Haha sluta ljug. Är det genusvetenskap du läst då 😉😀

Du tror alltså att Ohmatdyt som utför 1000-tals operationer per år har 50 patienter.

Nej, sånt är jag inte intresserad av, men du?
Sluta med personliga påhopp nu, tack.

Hur många miljarder patienter rör det sig om, eftersom man är oförmögen att flytta dem från en flerårig krigshärd?
Citera
2024-07-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Vem fan bryr sig vid det här laget?
Sveriges regering vill tömma försvaret på vapen och nato vill detsamma, ni vill ju ha det här kriget!
Då får ni ta konsekvenserna av era beslut och sluta lipa.
Varför går Sverige med i Nato? Varför har Sverige ens ett så "stort" försvar som vi har?

Anledningen är Ryssland ditt stolpskott!

Nä men Ryssland skulle inte göra något mot Sverige säger du kanske?

Jo det är exakt vad de gör, de gör saker de kan göra.
Om Nato inte fanns eller att Sverige inte haft någon försvar så hade man rullat in i Gotland och sedemera Sverige om inget motstånd ges.

Vi har fått kriget för att vi inte har stöttat Ukraina mer från början och kriget kommer rulla vidare tills vi valt att stoppa Ryssland.
Citera
2024-07-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Nej, sånt är jag inte intresserad av, men du?
Sluta med personliga påhopp nu, tack.

Hur många miljarder patienter rör det sig om, eftersom man är oförmögen att flytta dem från en flerårig krigshärd?

Hur kan du ge dig in i en diskussion utan att ha en aning om vad som diskuteras?

Tror du att all civil verksamhet stänga ner i ett land som befinner sig i krig?

Om du slutar säga korkade saker så lovar jag att sluta skratta mig harmynt...
Citera
2024-07-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tja ni brukar annars säga att ryssarna har så dåliga grejer, att de är gravt alkoholiserade osv.

Inte sett de uppgifterna du ger om 1600 sjukhus, om inte ens SVT uppger det tar jag det påståendet med en stor nypa salt. Det jag däremot vet är att när Amnesty släppte sin rapport som visade att ukrainsk militär använde bla sjukhus blev det ett jävla liv över den rapporten och de gjorde senare en halv pudel vilket de inte behövft göra. Det jag här vill ha sagt är varför det ibland finns anledning för fienden att bomba civila mål för att militär tagit över och då är de legitima mål för fienden.

Om det här var medvetet lär vi antagligen aldrig få veta. Nyheten är trots på bara några få dagar nästan helt glömd i västmedia vilket kan ses som att det nu inte ska grävas mer, Ryssland har utpekats som skyldig och då är det bättre att snabbt dra vidare i andra nyheter för att konservera den uppfattningen hos den stora massan. Nato har nu beslutat om fortsäta stötta Ukraina med hundratals miljarder, så bombningen kom väldigt lägligt för Ukraina och väst och de som fortsatt gynnas av kriget.
Bara för att du inte är kapabel att följa nyheter så är det snarare ditt och inte mitt problem, måste vara jobbigt.
Citera
2024-07-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Något small i sjukhuset. Frågan är vad.
Och vem det tillhörde.

Som jag skrivit tidigare. Borde vara löjligt enkelt för en missilexpert,
att identifiera missilen från videos.
Den är identifierad och den är rysk, kvittar hur mycket du försöker, fakta är fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in