2024-07-12, 18:38
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892

Tyvärr får de ställa dem kraven finns andra länder som ställer samma krav dock gäller de annat en Nato
De får ställa vilka krav de vill, precis som Ukraina får ställa sina krav, och därför kommer det aldrig bli ett fredsavtal innan antingen Ryssland besegrats eller Ukraina besegrats.

Ryssland försöker vinna genom terror riktat mot sjukhus och annan helt civil infrastruktur och Ukraina genom att slå mot ryskt militärt viktig infrastruktur. Vilken tror du kommer leda till framgång?
Citera
2024-07-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Kunde inte ett par tusen av de triljarder dollars som ukkarna fått kunnat gå till att flytta barn från barnsjukhus om man nu alltså hade ett sånt mitt i en flerårig krigshärd?

Pinsamt ställe att ha ett barnsjukhus på.

Du har inte så många högskolepoäng va?

Isf skulle du ju kunna bygga ett nytt Ukraina i Stilla Havet så hade de ju inte behövt kriga alls...
Citera
2024-07-12, 18:50
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Kunde inte ett par tusen av de triljarder dollars som ukkarna fått kunnat gå till att flytta barn från barnsjukhus om man nu alltså hade ett sånt mitt i en flerårig krigshärd?

Pinsamt ställe att ha ett barnsjukhus på.

...

...

Det fanns förstås där sedan tidigare. Ska de flytta barn ut ur en miljonstad som Kiev om hotet inte verkar så stort?

Senaste illdådet låter som Edvard Grieg.

"Putin bombar barnsjukhus, barnsjukhus, barnsjukhus, Putin bombar barnsjukhus. Det tycker han är bra."

Den moskovitiska staten borde avvecklas, och kulturen byggas om.
Citera
2024-07-12, 19:13
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Jag har inte i ett inlägg pratat om att Ryssland haft barnsjukhuset som mål. Det kanske de hade, kanske inte. Men det blev ju en rysk attack på ett barnsjukhus. Du jämförde det med en bilolycka, när det i så fall snarare handlar om likgiltighetsuppsåt - i bästa fall - vilket självklart är ett grovt brott
Det går som bekant inte att diskutera med orcherna; de har inget intresse i varken ärlig dialog eller att begrunda andras argument & åsikter. De är bara här på Flashback för att göra sitt jobb: Sprida skitsnack och враньё/vranyo, för det är så ryssar beter sig.
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1652326741870796800
Russian state TV broadcast the footage of Moscow's strike on Ukrainian apartment block in Uman, but claimed it was showing "Ukraine's shelling of Donbas". *video*

Det är också i högsta grad medvetet de bombar (barn)sjukhus och infrastruktur, som kraftverk och el-centraler, eftersom det ligger i deras nationalidentitet och -ideologi att allt som inte underkastar sig deras Русский мир måste skövlas och läggas i ruiner.
Deras ståndpunkt, som syns i deras många inlägg här på Flashback, är att endast Ryssland kan tillåtas att existera och att alla andra nationer och folkslag enbart är rysk egendom, deras tillhörigheter att göra som de vill med, eftersom de ser sig vara ett högtstående herrefolk.
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Väst måste förgöras till vilket pris som hellst, väst har terroriserat jordens befolkning i århundranden och nu har väst kommit till slutstationen. Jag är beredd att dö här och nu i ett kärnvapenkrig,det viktiga är att väst blir förintad.
Citera
2024-07-12, 19:25
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Den frågan har du fått svar på eller är svaret för otydligt för dig? Givetvis har man ett visst ansvar i de hela om man avfyra roboten. Men de går ju inte se de som en attack på sjukhuset om de inte varit målet utan en misslyckad attack
Jag tycker ditt svar är smått förbryllande. För det första har du fått något om bakfoten som tror att krigsbrott kräver uppsåt. Avfyrar du missilen är du lika ansvarig för skadan oavsett om du avsåg att den skulle slå ner i sjukhuset eller inte. Det finns inga ömmande omständigheter i ett sånt scenario. För det andra är det ur brottsofferperspektivet en klen tröst för föräldrarna till ett cancersjukt barn att Ryssarna egentligen ville bomba kraftstationen bredvid och att föräldrarna såldes borde visa förståelse för att det handlade om ett ärligt misstag. Bisarr tankegång.
Citera
2024-07-12, 21:16
Medlem
Citat:
Idiot. Skjuter man missiler mot en fungerande miljonstad, men skiter i att man kan träffa sjukhus och andra mjuka civila mål är man lika skyldig som om msn siktar på barnsjukhuset.

Nu var det ju så att ett ganska stort företag som sysslag med flyg/drönarelektronik som ligger någon kilometer från sjukhuset träffades och det ligger mitt inne i civil bebyggelse. Det är ju även så att vissa av robotarna som träffade de byggnaderna (det har/hade flera ganska stora byggnader) hade bana över banrnsjukhuset.

Denna fabrik var ett viktigt militärt mål för Ryssland och det lågg mitt inne i civil bebyggelse med bostäder och annat. Det är inte första gången Ukraina placerat militära mål mitt bland civila och sedan har man mage att beskylla Ryssland för terrorbombningar.

Ukrainska myndigheter har även påpekat det farliga med att placera robotluftvärn inne i städer i stället för utanför och kritiserat det ukrainska luftvärnet angående det sista anfallet mot Kiev. Det var ju en liknande händelse i Dnjepro där ett stort bostadshus träffades och många boende dödades - han Zelenskirådgivaren som kritiserade detta åkte ut i kylan direkt.

(Apropå civila mål: Jag såg en rysk drönarfilm där man angrep ett kyrktorn i Zmiivka vid Dnjepr-floden där man monterat upp övervakningsutrustning på Telegram. Ukrainarna drar sig inte ens för att använda kyrktorn för spaning och ylar högt när kyrkor angrips och kallar det terrror. Visserligen var det vad som sades en gammal tysk kyrka - men ändå. Ukrainarna kanske skiter i tyska kyrkor och protetanter men det är faktiskt ganska extremt att använda kyrktorn för att rikta artilleri/drönarangrepp.)
Citera
2024-07-12, 21:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nu var det ju så att ett ganska stort företag som sysslag med flyg/drönarelektronik som ligger någon kilometer från sjukhuset träffades och det ligger mitt inne i civil bebyggelse. Det är ju även så att vissa av robotarna som träffade de byggnaderna (det har/hade flera ganska stora byggnader) hade bana över banrnsjukhuset.

Denna fabrik var ett viktigt militärt mål för Ryssland och det lågg mitt inne i civil bebyggelse med bostäder och annat. Det är inte första gången Ukraina placerat militära mål mitt bland civila och sedan har man mage att beskylla Ryssland för terrorbombningar.

Ukrainska myndigheter har även påpekat det farliga med att placera robotluftvärn inne i städer i stället för utanför och kritiserat det ukrainska luftvärnet angående det sista anfallet mot Kiev. Det var ju en liknande händelse i Dnjepro där ett stort bostadshus träffades och många boende dödades - han Zelenskirådgivaren som kritiserade detta åkte ut i kylan direkt.

(Apropå civila mål: Jag såg en rysk drönarfilm där man angrep ett kyrktorn i Zmiivka vid Dnjepr-floden där man monterat upp övervakningsutrustning på Telegram. Ukrainarna drar sig inte ens för att använda kyrktorn för spaning och ylar högt när kyrkor angrips och kallar det terrror. Visserligen var det vad som sades en gammal tysk kyrka - men ändå. Ukrainarna kanske skiter i tyska kyrkor och protetanter men det är faktiskt ganska extremt att använda kyrktorn för att rikta artilleri/drönarangrepp.)

Känns det bra att försöka relativisera attacker mot barnsjukhus, äckliga människa?

Hur du än vänder och vrider på skiten, är Rysslands invasion av Ukraina illegal. De har ingen rätt att angripa landet. Inte angripa Ukrainas armé. Inte dess civilbefolkning, inte de ukrainska barnen och inte de arma ungar som har cancer.
Citera
2024-07-12, 21:41
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:

Någon kilometer? Stalinorglar hade bättre pricksäkerhet för 80 år sen.

Ukraina har all rätt att försvara sig, Ryssland bedriver aggressionskrig. Att man inte kan fatta det är tecken på ointelligens.
Citera
2024-07-12, 21:50
Medlem
Citat:

Enligt ryssarna själva så tror de att ryska kollaboratörer i Ukraina har skickat kordinaterna till ryssarna och de har inte checkat vad som är målet utan bara skickat sina robotar dit.
Senast redigerad av Parklane 2024-07-12 kl. 22:04.
Citera
2024-07-12, 22:24
Medlem
Citat:
Känns det bra att försöka relativisera attacker mot barnsjukhus, äckliga människa?

Hur du än vänder och vrider på skiten, är Rysslands invasion av Ukraina illegal. De har ingen rätt att angripa landet. Inte angripa Ukrainas armé. Inte dess civilbefolkning, inte de ukrainska barnen och inte de arma ungar som har cancer.

Det här borde du ha sagt till Ukraina eftersom det var deras luftförsvar som träffade barnsjukhuset.
Citera
2024-07-12, 22:29
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det här borde du ha sagt till Ukraina eftersom det var deras luftförsvar som träffade barnsjukhuset.
En AIM-120 AMRAAM har inte sprängkraften som krävs för den skadan som skett. Försök igen. Kanske genmanipulerade NATO-bävrar som gnagat sönder fundamenten vilket fick sjukhuset att rämna?
Citera
2024-07-12, 22:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet

Du din tomte. Inget skulle ha hänt över huvudet taget om skitlandet Ryssland höll sig på sin sida gränsen och lät folk och barn vara ifred

Fattar dock att du det längsta försöker hålla vansinnesdåden Ryssland gör ifrån dig. T.o.m. du skäms för Rysslands beteenden här.

Förträngningen hjälper bara visst länge…
Senast redigerad av Clay Allison 2024-07-12 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in