Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
För min del får du egentligen säga vad du vill, du lägger skulden på föräldrarna och jag på "myndigheterna".
Jag tror att den våldtäktsbenägne 13-åringen på något sätt var involverad.
Jag kanske inte använder Flashback som terapiforum för att uttrycka vad jag kände när jag såg dokumentären första gången. Det var flera år sen och jag har sett den många gånger sen dess. Det finns andra forum och sammanhang att diskutera i också... Jag har följt tråden under flera års tid och mycket har redan tagits upp. Det jag har frågat och skrivit om är sånt som inte har tagits upp, som jag saknar information om. Att jag skriver här är enbart för att jag vill få reda på mer. Att myndigheterna gjorde fel tycker jag är så självklart så det inte behöver upprepas ännu en gång. Det finns en hel dokumentär om hur fel myndigheterna gjorde, se den istället för att diktera vad jag ska fokusera på.
Varför tror du att poliserna gjorde som de gjorde? För att göra karriär? För att lösa fallet? För att anhöriga skulle få svar? För att det inte skulle bli ett olöst fall? För att tjäna pengar? För att de på allvar trodde att bröderna var inblandade? För att de var korkade och inte visste bättre? För att de var onda och ville jävlas? För att nån polis själv (eller dennes anhörig) var inblandad och ville skylla på nån annan? För att det inte fanns andra misstänkta? För att det var lättare att sätta dit minderåriga barn? Jag vet vad som sägs i dokumentären och diverse klipp och artiklar men jag undrar vad din teori är?