MrBarnaby det här svaret var visserligen till en annan skribent och inte till dig personligen. Men OM du nu skulle vllja ha svar på din fråga till mig, vilket jag starkt tvivlar på, så var vänlig och försök läs raderna nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilithseyes
NEJ, jag tror verkligen INTE att bröderna är "skyldiga" eller att de ens var på plats, NEJ.
Även OM det HADE varit bröderna som lekt med Kevin, bråkat med honon, puttat honom, slagit honom, "tagit stryptag" eller sett nån annan göra nåt av detta - om vi för ett ögonblick leker med tanken att det hade varit så - då hade jag fortfarande INTE tyckt att bröderna var "skyldiga"! Barn är barn och olyckor sker, de kan bli osams, och till och med börja slåss i värsta fall, sånt händer tyvärr. Och visst finns möjligheten att barn till och med skulle kunna "ta stryptag" eller på annat sätt göra farliga saker som de kanske sett på tv eller sett äldre barn göra. Det skulle säkert kunna ske. Men de är barn och förstår i så fall inte innebörden av ett sånt beteende. Nej, inte ens om nån vuxen har sagt att man inte får slåss eller att det är farligt att "ta stryptag" och läst nån bok om detta så kan barn i den åldern inte fullt ut förstå och ta ansvar för det.
Det är de vuxna som har ansvaret för sina barn. OM det nu HADE varit ett annat barn som varit närvarande när Kevin dog och om det barnet "gjort" nåt som "orsakat" Kevins död, OM det nu hade varit så, så hade jag fortfarande INTE ansett att barnet var "skyldigt" eller att det var barnets fel. Jag anser att det är de vuxnas ansvar. Nej, jag säger INTE att det var föräldrarnas fel, om nu nån tror det, givetvis inte, få föräldrar vill sina barn illa. Såklart. Men med det sagt så anser jag att de vuxna hade ansvaret för barnen.
Om man ska diskutera det här i olika dokumentärer, intervjuer, poddar, debattartiklar osv. så måste man få vara kritisk och ifrågasätta en extremt ensidig och vinklad journalistik. Jag kan tänka själv och har ingen skyldighet att köpa en enskild journalists sanning rakt av.
Jag förstår att du skiter fullständigt i vad jag svarar på din fråga och därför orkar jag tyvärr inte svara dig fler gånger.
Du tror att du bestämmer vad som är rätt och fel och du gör mig ännu mer övertygad om att det är nåt som ingen pratar om, som tystas ner. Du gör mig ännu mer motiverad att ta reda på vad.