2024-07-11, 11:04
Medlem
Blir lite förundrad över att Hanna.absolut inte kan ha mens när dom åker på semester, men åker mer än gårna runt på minisemester och riskerar att alla tre ligger sjuka när planet går.

Nu är jag inte Hanna, men jag hade mer än gärna offrat en veckas shopping. Dels för smittorisken och dels för Lars skull. Måste vara jobbigt för ett så litet barn att först åka runt till nya ställen i sverige för att ett par dagar senare flyga utomlands med allt vad det innebär.
Citera
2024-07-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Exakt. Detta är helt sanslöst beteende. När L börjar i förskolan så kommer H garanterat trycka i både alvedon och hostmedicin i L. Sen lämna henne på förskolan och låtsas som ingenting. Sen när personalen ringer och ber H hämta L för att hon är sjuk. Så kommer H bli sur.

Tänkt exakt samma sak, hon kommer absolut bli en sån förälder som tycker barnet är förskolans ansvar kl 08-17 oavsett dagsform.
Citera
2024-07-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Tänkt exakt samma sak, hon kommer absolut bli en sån förälder som tycker barnet är förskolans ansvar kl 08-17 oavsett dagsform.
Precis Exakt så kommer hon att tycka
Citera
2024-07-11, 11:15
Medlem
Tävlingen hon har om resevagnen verkar ju inte engagera värst många heller.
Citera
2024-07-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag blev så paff igår när hon la upp att dom skulle till Malmö. Man ser och hör hur hängig den lilla är men som vanligt går Hannas välbefinnande först. Jag trodde dom skulle vara hemma och krya på till flygresan. Nu vet jag inte hur L är men när min lille var lika gammal för några månader sen blev han överstimulerad sjukt lätt. Men här ska dom ut och åka långt igen och gå i affärer. När lillan är hostig. Dom varnar dessutom i media att kikhosta har ökat markant så att springa i affärer är inte det man ska göra nu.

Kan tänka mig att det är pga den nya bilen som dom prompt vill åka till Malmö. Det kändes väl lite surt för dom att hämta ut en ny bil och sedan knappt hinna köra med den på över tre veckor.
Citera
2024-07-11, 11:23
Medlem
Ja föräldraansvaret brister verkligen ordentligt. Tyvärr tror jag inte det blir bättre. Det kommer att bli mer synligt efter hand som L blir äldre. Vi får hoppas att L inte blir riktigt sjuk när de är i Turkiet. Det är ju inte så trevligt i ett annat land
Citera
2024-07-11, 11:26
Citat:
Ursprungligen postat av Idaj0
Alltså hallå HT!!?? Lars är uppenbart riktigt risig! Du satt hemma i flera år när du kunde göra vad du ville, nu har du en sjuk bebis och ska iväg på shoppingresa? Lämna Lars och kebaben hemma och åk själv om det nu är så viktigt. Du är verkligen ingen mamma, det är inte en docka du skaffat som en jäkla accessoar.

Instämmer. Helt sjukt! Stackars liten.
Citera
2024-07-11, 11:42
Medlem
Om ni alla tycker att H är en dålig förälder, varför är det ingen som ingriper? Anmäler på något sätt?? Hon är inte lämplig som förälder! Lars lider och hänger inte med
Citera
2024-07-11, 12:06
Medlem
Men nu måste vi sakta ner.
Jag satt och scrolla storys på insta, det kom upp reklam för colegate tandkrämen alltså. Och det är HT som är i reklamen??! Hon borstar och sminkar sig och visar sina tänder, jag är i chock.
Citera
2024-07-11, 12:12
Man ser i ögonen på barnet att allt inte står rätt till. Tvingas posera framför kameran, åka bil hit och dit och föräldrar som är klistrade vid sina skärmar. Stackars stackars barn.
Citera
2024-07-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Hon ser onekligen hängig ut stackarn, pekade inte ens när hon fick frågan vart lampan är utan slängde ett glansigt öga upp mot taket vill tro att hon bara är nyvaken och trött men såg likadan ut igår…
Tänkte de samma, små barn brukar väl typ peka/lyfta armen mot lampan... säkert febrigt de stackars barnet eller så är de bara allmän närings/vitamin/frisk luft brist..
Citera
2024-07-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogatankar
Tänkte de samma, små barn brukar väl typ peka/lyfta armen mot lampan... säkert febrigt de stackars barnet eller så är de bara allmän närings/vitamin/frisk luft brist..

Man ser att hon är hängig. Men just pekandet kan ju vara individuellt, min gjorde det inte förrän nyligen och då är han 11 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in