2024-07-05, 01:46
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Efter mycket grubblande och många stunder av funderingar har jag kommit fram till att jag inte alls har något problem med Gud! Tvärtom; Han har från början varit väldans hygglig.

Jag är född och lever i ett av världens absolut bästa länder ur alla synvinklar. Hur stor chans är det? Ungefär 1 promille.

Inte nog med det; när mossan väntade mig gick hon till läkare.
Kvackaren ville skriva ut ett läkemedel. Han sa att det var garanterat ofarligt.
Mossan sa resolut "Nix! Tar icke så mycket som en Albyl under graviditeten!".
Preparatets namn? Neurosedyn...!

Så nog har jag haft en maximal tur redan innan livet startade. Här kan man snacka om vinstlott.

Nej, det jag har stora problem med är alla falska profeter, dryga fariseér och odrägliga självutnämnda Guds vakthundar som tror sig ha den enda rätta tron!

Alla är vi lika inför Gud. Däremot inte inför församlingen!
5 Moseboken 23
-Det heliga folkets renhet-
1.Ingen som har fått testiklarna krossade eller lemmen avskuren får upptas i Herrens församling. 2.Ingen av blandad härkomst får upptas i Herrens församling; inte ens hans efterkommande i tionde led får upptas där.

Är vi alla lika inför Gud?
Citera
2024-07-05, 12:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbags
5 Moseboken 23
-Det heliga folkets renhet-
1.Ingen som har fått testiklarna krossade eller lemmen avskuren får upptas i Herrens församling. 2.Ingen av blandad härkomst får upptas i Herrens församling; inte ens hans efterkommande i tionde led får upptas där.

Är vi alla lika inför Gud?
Man får skilja mellan fädernas lagar och de profetiska lagarna. Människors tankar kommer ifrån djävulen.

Moses har givit eder omskärelsen -- icke som om den vore ifrån Moses, ty den är ifrån fäderna -- och så omskären I människor också på en sabbat. — Johannes 7:22

Men han vände sig om, och när han då såg sina lärjungar, talade han strängt till Petrus och sade: »Gå bort, Satan, och stå mig icke i vägen; ty dina tankar äro icke Guds tankar, utan människotankar.» — Markus 8:33
Citera
2024-07-11, 08:28
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Om Gud skulle visa dig belägg för Jesus i ditt inre. Skulle du då avfärda det som inbillning? Jag tror att du skulle det eftersom du menar att våra erfarenheter är inbillning. Du kanske redan har avfärdat honom i ditt inre eller så kommer du göra det. Om inte något mirakel sker med din attityd och du omvänder dig.
Om det krävs ett mirakel borde han veta det, och vem om inte han skulle kunna utföra det? Har han gjort det? Nej.
Så kom inte med dina platityder.

Citat:
Så som du säger mot oss som tror är det en del av din plan för hur du ska dominera Gud på domedagen? Är det för att kunna leva som du vill och ändå segra mot Gud i slutändan som du har för avsikt att nedvärdera något som helst transcendent belägg i ditt eget inre till att bara vara "inbillning"?
Vilken domedag? Det är ju ytterligare ett påhitt.

Citat:
"Jag fick inga belägg för att du fanns och därför såg jag inget skäl att lyda dig så det är ditt fel att jag inte omvände mig."
Exakt så. Ja.
Varför skulle jag lyda något som bara verkar vara ett hjärnspöke hos mentalt svaga eller sjuka människor? Om han är mer än det borde han vara mer övertygande än så.

Citat:
Gud kommer visa dig hur du avfärdade honom. Det kan du lita på. Du kan förbanna honom ända ner i helvetet efter det. Men du kommer inte få rätt emot honom.
Du tror det, ja. Du måste tro det.
Citera
2024-07-11, 08:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
ja just det, bra att du påminde mig om det: du har inga argument för din materialism, så
sant.
Haha, desperationen är påtaglig. Måste vara krystat att komma på någon sorts undanflykt när man varken vet eller kan någonting alls.
Citera
2024-07-11, 08:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
tack för att du erkänner att andra har brister, det är det jag sagt hela tiden
men du kör väl ateist- och autistlinjen fortfarande
en läskigt självgod varelse som bor i ett ateistträsk
utan Gud och hopp i världen

Ef 4:17-18:
I Herrens namn varnar jag er därför: lev inte längre som hedningarna. Deras tankar är tomma, deras förstånd förmörkat. De är främmande för livet i Gud därför att de är okunniga och i sina hjärtan hårda som sten.

Självklart har vi alla brister. Vissa av oss större och fler än andra. T.ex. ni vidskepliga.

Notera hur du åter igen, istället för att styrka dina påstående går på om andra i hela inlägget.
Du har inte en konkret tanke att presentera. Bara bajskastning. Det är allt du är bra för. Känns det inte sorgligt efter ett liv bortkastat på sagoläsning?
Citera
2024-07-11, 08:33
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Om du studerar din navelludd, kan du redan där få signaler nog. Sedan kan du gå vidare till större, mer krävande fields of study.
Du hittar inget alls i din navelludd? Det är för att du är autist. Skyll dig själv, du har valt den linjen.
Fler undanflykter för att du inte kan visa det på ett objektivt sätt.
Varför inte bara erkänna att du inte kan visa det och att det krävs inbyggd vidskepelse? Det är ok att vara handikappad. Det är bara en variation i din funktionalitet.
Citera
2024-07-11, 08:33
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
med "demonstrera" menar du "bevisa materian i"

Och istället för att demonstrera väljer du att ljuga. Igen.
Du demonstrerar åtminstone någonting men det är inte vad du tror att det är...
Citera
2024-07-11, 09:48
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Via våra fem sinnen upplever vi den materiella verkligheten men en sund skepticism innebär att vara öppen för möjligheten att inre upplevelser kan ha värde och mening. Tyvärr lever vi i en värld av skräck och förtryck och hemska inre upplevelser leder till yttre attacker och kanske åtgärder från myndigheter.

Men den inre världen finns där om än minst lika förnekad som UFO-fenomenet och Area 51.
Citera
2024-07-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Via våra fem sinnen upplever vi den materiella verkligheten men en sund skepticism innebär att vara öppen för möjligheten att inre upplevelser kan ha värde och mening. Tyvärr lever vi i en värld av skräck och förtryck och hemska inre upplevelser leder till yttre attacker och kanske åtgärder från myndigheter.

Men den inre världen finns där om än minst lika förnekad som UFO-fenomenet och Area 51.

Haha inre upplevelsen.
Tyvärr är våran värld 100 ggr bättre med normala individer.
Hade ni vetat sanningen hade alla tagit bort deras fri vilja.

Jag känner de bättre än ni tyvärr.
Verkar vara dragna till överfall och skapa någon slags fängelehåla i hjärnan.
Hat fått nog av de där de är INTE riktiga seriösa gudar.
De försöker sno eran mänskliga upplevelse för sig själva.
Hur kan man underhålla fascister och psykopater.

Snart kommer alla upptäcka vilka de är och alltid varit.
Tvångsmaniker, aggressiva, vill sno organens energi, skyller på en liten satanorm som ska underhållas.

De kommer aldrig våga möta mig i verkligheten, då de vet vad de gjorde och alltid skröt om medans de låtsas vara någon gudagåva framför andra.

Tycker det är dags att koppla bort sina mobiler då de inte äger människor har de inte rätt attackera människor som enda livsstil heller.

Alltså att den helt fräckt står för att de måste få må bra av att äckla sig med kroppen annars kan man dra åt helvete.
Dessutom trakasserar de hjärnan genom att åka efter med attacker.
De har haft denna livsstilen i minst 25 år.

Ni kan ha eran människohatare hemma då jag vill bli av med han och hans oerhört sjuka släkte.

De tar kontakt med olika delar av kroppen som de manipulerar att kännas som en ande låtsas sitta och glo fast man ser att det är en signal bara.

Stalkern är inte frisk den mår bra när människor lider tyvärr.
Kommer inte ta tillbaka detta någonsin.

Äckligt ful ande som är gravt pervers och besatt.
Redan när man vaknar sätter de igång som något psykfall.

De har typ 1000 tals olika energiritualer det är inte friskt beteende.
Jag kommer inte underhålla de en sekund till.
De skiter I denna planet att ni går på det varje år..

De ska inte ha en egen planet har de aldrig förtjänat.
Pinsamt sitter och underhåller djur utan moral och ansvar.
Senast redigerad av jade11 2024-07-11 kl. 11:25.
Citera
2024-07-11, 11:45
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Haha inre upplevelsen.
Tyvärr är våran värld 100 ggr bättre med normala individer.
Hade ni vetat sanningen hade alla tagit bort deras fri vilja.

Jag känner de bättre än ni tyvärr.
Verkar vara dragna till överfall och skapa någon slags fängelehåla i hjärnan.
Hat fått nog av de där de är INTE riktiga seriösa gudar.
De försöker sno eran mänskliga upplevelse för sig själva.
Hur kan man underhålla fascister och psykopater.

Snart kommer alla upptäcka vilka de är och alltid varit.
Tvångsmaniker, aggressiva, vill sno organens energi, skyller på en liten satanorm som ska underhållas.

De kommer aldrig våga möta mig i verkligheten, då de vet vad de gjorde och alltid skröt om medans de låtsas vara någon gudagåva framför andra.

Tycker det är dags att koppla bort sina mobiler då de inte äger människor har de inte rätt attackera människor som enda livsstil heller.

Alltså att den helt fräckt står för att de måste få må bra av att äckla sig med kroppen annars kan man dra åt helvete.
Dessutom trakasserar de hjärnan genom att åka efter med attacker.
De har haft denna livsstilen i minst 25 år.

Ni kan ha eran människohatare hemma då jag vill bli av med han och hans oerhört sjuka släkte.

De tar kontakt med olika delar av kroppen som de manipulerar att kännas som en ande låtsas sitta och glo fast man ser att det är en signal bara.

Stalkern är inte frisk den mår bra när människor lider tyvärr.
Kommer inte ta tillbaka detta någonsin.

Äckligt ful ande som är gravt pervers och besatt.

De har typ 1000 tals olika energiritualer det är inte friskt beteende.
Jag kommer inte underhålla de en sekund till.
De skiter I denna planet att ni går på det varje år..

De ska inte ha en egen planet har de aldrig förtjänat.
Pinsamt sitter och underhåller djur utan moral och ansvar.
Den inre världen finns vare sig du vill det eller inte. Den är lik den yttre världen men de illvilliga vågar sig på fler illdåd eftersom de inte riskerar samhällets straff.

Din materialistiska attityd straffar dig hårt. Du är inte din hjärna, angriparna är inte av kött och blod och det finns nog ingen del av den inre världen som tillhör dig eller mig. Ödmjukhet skulle hjälpa dig.
Citera
2024-07-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Den inre världen finns vare sig du vill det eller inte. Den är lik den yttre världen men de illvilliga vågar sig på fler illdåd eftersom de inte riskerar samhällets straff.

Din materialistiska attityd straffar dig hårt. Du är inte din hjärna, angriparna är inte av kött och blod och det finns nog ingen del av den inre världen som tillhör dig eller mig. Ödmjukhet skulle hjälpa dig.

Nej de försöker byta ut mig till någon flottig signalenergi och är aggressiva.
De är besatta av energi på ett sjukt sätt.
Deras planet ska sluta kontakta mig.
De är såna djur människor aldrig skulle ge bort ansvar till.

Materialistisk?
Går inte skaffa ett jobb med de där.
Jag vet exakt vad de håller på med och de skäms inte direkt.
De är öppna med sitt hat.

Konstigt att man inte är och sprider sin skit framför prästen hela dagarna.
Är de blyga ?
De passar inte ihop med kvinnor eller barn.
Det är pinsamt.

Du tror alltså att aliens inte har kött ?
Jag säger ju att jag kan vifta bort deras ande "signaler" på två sekunder.

Då hör man sen ett litet ljud, en frekvens ladda om.
De är inte alltså här det har jag redan bevisat för mig själv.
De skapar bilder av att de kan stå eller åka brevid en.
Och kan skapa en känsla av en flottig vägg som sitter runt en.
Men det är signaler från ett annat ställe.

Många har ju trott på gud endå av någon anledning och fortsatt med sina böner och vänta ut.
Men mot mig har de varit annorlunda eller nonchalanta för länge.
Endå ska man skicka bilder på någon främling och ta kontakt fortfarande med varelser man sett miljarder gånger.

Det var bara något slags ni ska ingenting ha hela tiden.

Då kommer inte min hjärna minnas någon Jesus endå.
För är man för driven kan man faktiskt undra hur avundsjuk har de rätt att vara?

Ni får ta bort gud då de inte har något naturligt som vi mår bra av som daglig energi.

Fattar inte vad ni vill poängtera?
Hatar du hästar så mycket att du måste stoppa nålar i huden om energin är för bra? 🤔
Citera
2024-07-11, 12:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Haha inre upplevelsen.

Hahaha! Jag hör dem även när jag sover och de vill att jag ska dööööö.... Då påminner jag dem om att jag vet att de inte kan döda någon.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in