2024-06-24, 14:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Det vet man bara själv, genom det egna inre eller genom vittnesmål. Att göra det onda leder till helvetet. Det finns ingen viktigare uppgift i livet än att undvika det till varje pris. Men att komma här och be om belägg för det transcendenta som bara kan upplevas i ens eget inre och sedan avfärda vittnesmålen från de som upplevt detta som "fantasier" blir bara en metod att ge sig själv rätt. Hur kan ni någonsin ha fel eftersom ni redan underkänner de enda sätten som belägg för det transcendenta kan ges?

Men de där metoderna kommer inte att fungera mot Gud.
Och vad gäller vittnesmålen så antar jag att du har lyssnat väldigt noga, och litar på, hinduernas vittnesmål. Eller?
Citera
2024-06-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och vad gäller vittnesmålen så antar jag att du har lyssnat väldigt noga, och litar på, hinduernas vittnesmål. Eller?
Har du något exempel på ett sådant? Att en hindu har mött någon av sina gudar? Jag har ett exempel däremot på en hindu som var nära döden och mötte Jesus. Är du intresserad av att lyssna på det?
Citera
2024-06-24, 15:17
Medlem
Citat:
Har du något exempel på ett sådant? Att en hindu har mött någon av sina gudar? Jag har ett exempel däremot på en hindu som var nära döden och mötte Jesus. Är du intresserad av att lyssna på det?
Här är det: https://youtu.be/Utcf052XGx8
Citera
2024-06-24, 15:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Nope. Jag är inte speciellt intresserad, men du borde vara det eftersom du säger att det är viktigt. Då är det väl viktigt att lyssna på allas vittnesmål? För hur vet du annars vilka vittnesmål som är dom äkta? Men eftersom du frågar efter exempel så låter det på dig som att du inte har lyssnat på något. Är det för att du har bestämt dig redan från början att dom vittnesmålen inte är äkta?
Citera
2024-06-24, 15:41
Medlem
Citat:

Det krävs några få skallar för att manipulera alla andra.
Uppenbart att de ändrar energi och personligheter efter tillfälliga mål.
Men det är att de tänker tvinga folk ha tydlig kontakt med de och deras konstiga "barn" dygnet runt som är fel på de.

Vem sitter och skickar mobilbilder på någon som kollar på en var man än kollar?
Plus deras attacker blir man helt slut av.
Plus de bråkade varje dag oprovocerat.

De är inte fredliga de leker coola.
Ska de prata måste de dra förbi med någon konstig energi eller uppleva att de gör motstånd samtidigt.
Sluta ta kontakt kanske vore på tiden.

De är inte lämpliga för barn varför då?

Konstigt att man är folkskygg framför sina följare men byter personlighet framför andra.
Citera
2024-06-24, 19:08
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Inga argument igen? Tomma tunnor, sägs det..
ja just det, bra att du påminde mig om det: du har inga argument för din materialism, så
sant.
Citera
2024-06-24, 19:11
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Så igen, istället för att visa hur han har fel så går du på om andras brister.
Talande för din oförmåga att styrka dina egna påståenden.
Stå för det DU tror på istället för att anklaga andra för en massa strunt.
tack för att du erkänner att andra har brister, det är det jag sagt hela tiden
men du kör väl ateist- och autistlinjen fortfarande
en läskigt självgod varelse som bor i ett ateistträsk
utan Gud och hopp i världen

Ef 4:17-18:
I Herrens namn varnar jag er därför: lev inte längre som hedningarna. Deras tankar är tomma, deras förstånd förmörkat. De är främmande för livet i Gud därför att de är okunniga och i sina hjärtan hårda som sten.
Senast redigerad av Calovius 2024-06-24 kl. 19:29.
Citera
2024-06-24, 19:18
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Kan du visa att dessa signaler och Transcendensen finns på något som helst objektivt sätt? ...
Om du studerar din navelludd, kan du redan där få signaler nog. Sedan kan du gå vidare till större, mer krävande fields of study.
Du hittar inget alls i din navelludd? Det är för att du är autist. Skyll dig själv, du har valt den linjen.
Citera
2024-06-24, 19:26
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Så det borde vara enkelt för dig att demonstrera motsatsen utifrån dina icke-axiomatiska immateriella metoder. Men det är det inte, så du slinker iväg i ett moln av deflektion och undanflykter, gråtandes och tandagnisslande.
med "demonstrera" menar du "bevisa materian i"
Citera
2024-06-27, 20:22
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Bla bla bla
Läs Jesu Bok

På tal om skygglappar....
Citera
2024-06-28, 15:19
Medlem
Egen infallsvinkel på tro

Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
tack för att du erkänner att andra har brister, det är det jag sagt hela tiden
men du kör väl ateist- och autistlinjen fortfarande
en läskigt självgod varelse som bor i ett ateistträsk
utan Gud och hopp i världen

Ef 4:17-18:
I Herrens namn varnar jag er därför: lev inte längre som hedningarna. Deras tankar är tomma, deras förstånd förmörkat. De är främmande för livet i Gud därför att de är okunniga och i sina hjärtan hårda som sten.

Efter mycket grubblande och många stunder av funderingar har jag kommit fram till att jag inte alls har något problem med Gud! Tvärtom; Han har från början varit väldans hygglig.

Jag är född och lever i ett av världens absolut bästa länder ur alla synvinklar. Hur stor chans är det? Ungefär 1 promille.

Inte nog med det; när mossan väntade mig gick hon till läkare.
Kvackaren ville skriva ut ett läkemedel. Han sa att det var garanterat ofarligt.
Mossan sa resolut "Nix! Tar icke så mycket som en Albyl under graviditeten!".
Preparatets namn? Neurosedyn...!

Så nog har jag haft en maximal tur redan innan livet startade. Här kan man snacka om vinstlott.

Nej, det jag har stora problem med är alla falska profeter, dryga fariseér och odrägliga självutnämnda Guds vakthundar som tror sig ha den enda rätta tron!

Alla är vi lika inför Gud. Däremot inte inför församlingen!
Senast redigerad av GaussBonnet 2024-06-28 kl. 16:16.
Citera
2024-07-04, 17:48
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
På tal om skygglappar....
Nej, utan läs Jesu bok utan skygglappar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto