2024-07-10, 15:28
Medlem
Alla förstår väl att man inte beskjuter ett barnsjukhus utan anledning? Antingen så var det ett militärt mål eller så är det en false flag med AI-manipulation och hela köret. Det är annars en helt meningslös handling som inte leder till någon vinst överhuvudtaget, tvärtom. Sen finns det många som lever i en Hollywood-värld med tron på 'det goda och det onda' som sväljer allt med hull och hår utan kritiskt tänkande.
Citera
2024-07-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism
Jag antar att det är för att det är den "korrekta" suddigheten. I mitten exponeras likartade delar av missilen som passerar de pixlarna i kameran under exponeringstsiden och framstår sedan som en enda och tydligare del av missilen. I jämförelse är toppen och botten på missilen sammanblandade med himlen bakom under exponeringstiden.

Jag är dock inget vidare på kameror och optiska detaljer i digitalkameror.
Nej, skärpedjup i dagsljus är inte din grej. Det förstår vi.
Citera
2024-07-10, 15:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag antar att det är för att det är den "korrekta" suddigheten.
Du tror inte det är för att i närbild så syns det att missilen har en rundad nos medan AIM-missilen har en spetsig nos?
Citera
2024-07-10, 15:33
Medlem
Citat:
Nej, det var de inte. Jag länkade till videon och du kan se själv. Eller klicka på bilden.

https://t.me/RVvoenkor/72036?single

Här är länken till en faktisk stillbild från videon igen. Döm själva.

Jag har tittat själv och det råder ingen tvekan om att det är kh-101 vilket oberoende experter är överens om.
https://x.com/FRHoffmann1/status/1810350033616732653/mediaViewer?currentTweet=1810350033616732653&curre ntTweetUser=FRHoffmann1
Citera
2024-07-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Alla förstår väl att man inte beskjuter ett barnsjukhus utan anledning? Antingen så var det ett militärt mål eller så är det en false flag med AI-manipulation och hela köret. Det är annars en helt meningslös handling som inte leder till någon vinst överhuvudtaget, tvärtom. Sen finns det många som lever i en Hollywood-värld med tron på 'det goda och det onda' som sväljer allt med hull och hår utan kritiskt tänkande.

Jag håller med här.. det enda jag kan tänka mig är att något militärt fanns i sjukhuset.. men sannolikt är det misstag från någon sida!

Dock är det ytterst tyst och lite info om dom andra målen som besköts.. vad fanns där förutom Ukrainska soldater..!? Jag hörde att en stor del av NATOs nya vapenpaket hade levererats dit men hörde också att NATO personal befann sig i byggnaderna.
Citera
2024-07-10, 15:42
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Bullshit, ryzzen har begått ett enormt antal krigsbrott i syfte att terrorisera den Ukrainska befolkningen, den här bombningen är bara ett av ett mycket stort antal,du ljuger medvetet.

Visst är den här konflikten ovanligt lätt att dela upp i god och ond, varför står du på de ondas sida?
Senast redigerad av RealTide 2024-07-10 kl. 15:45.
Citera
2024-07-10, 15:44
Medlem
Citat:
Alla förstår väl att man inte beskjuter ett barnsjukhus utan anledning? Antingen så var det ett militärt mål eller så är det en false flag med AI-manipulation och hela köret. Sen finns det många som lever i en Hollywood-värld med tron på 'det goda och det onda' som sväljer allt med hull och hår utan kritiskt tänkande.

Beskjuter man medvetet barnsjukhus, oavsett anledning, så står man definitivt på den onda sidan. Svårare än så är det inte.
Citera
2024-07-10, 15:46
Medlem
Citat:

Alla förstår også att Putin 1999 bombade ett flerfamiljshus utan anledning, och här under krig dödade över 100 människor i konserthuset i Moskva utan anledning - Putin gör sådana saker för att han kan.

Ryssland visar att Ryssland gör precis vad som passar dem – även när världens folkrikaste nation, Indien, besöker Ryssland med sin premiärminister.
Ryssland bryr sig inte om allt och alla, och alla gör klokt i att frukta dem – det är budskapet

amtidigt blir Prodi en slags medbrottsling eftersom han av goda skäl inte kan ta avstånd från terror när han är Putins gäst. Mycket listigt drag av Putin.
Citera
2024-07-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag håller med här.. det enda jag kan tänka mig är att något militärt fanns i sjukhuset.. men sannolikt är det misstag från någon sida!

Dock är det ytterst tyst och lite info om dom andra målen som besköts.. vad fanns där förutom Ukrainska soldater..!? Jag hörde att en stor del av NATOs nya vapenpaket hade levererats dit men hörde också att NATO personal befann sig i byggnaderna.

Om ryssarna medvetet eller av misstag besköt de cancersjuka barnen kan ingen veta.
Ryssarna har dock tidigare beskjutit 1682 hälsovårdsinrättningar i Ukraina så det ser onekligen ut som att dessa utgör måltavla för ryssarna.
Citera
2024-07-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du tror inte det är för att i närbild så syns det att missilen har en rundad nos medan AIM-missilen har en spetsig nos?
Nej. Har du sett videon? Det är en stillbild från den. Du kan välja fritt bland alla frames där och de har ungefär samma kvalitet. Det finns inga omanipulerade närbilder av hög kvalitet.
Citera
2024-07-10, 15:51
Avslutad
Citat:
Man kan identifiera dem utifrån manipulerade bilder som inte finns på videon. Se mina andra inlägg i tråden eller se videon själv och jämför med bilderna.
Ok, missilgeniet, vi har nu fattat att du är helt torsk på konspirationsteorier.

Självklart att du tänker att alla bilder, videos, beräkningar och anylyser är manipulerade av den internationella globohomo maktsfären, den globala bankmaffian, Israel, deep state, NATO. Allt är fejk enligt dig och dina putlerkuksugarkompisar här.

Att internationell expertertis inom bildanalys, ballistik och diverse militära dicipliner kommer fram till andra slutsatser än du bekommer dig inte för du tror du vet bättre. Expertisen är köpt av NATO, Zelensky, illuminat och sånt. menar du ju.

Jag själv tror på rimligare scenarion som att ryssarna helt enkelt skickat en jävla missil på sjukhuset precis som ryssfittorna gjort förut. Ryssarna sköt av ca 40 andra missiler samma dag.

Fattar du hur du låter i mina öron? Svar: som en ljugande konspirationsteoretiker som gillar bajsputler. En insnöad kuf som grottar sig i komplicerade bortförklaringar som liknar paranoida vanföreställningar. En förlorare.

Gå nu tillbaka och runka till fler konspirationsteorier.
Citera
2024-07-10, 15:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Nej. Har du sett videon? Det är en stillbild från den.
Jag har sett videon och även stillbilder från den, och din telegrambild är den enda bilden jag sett och där nosen är så hårt blurrad.
Se här t ex https://x.com/FRHoffmann1/status/1810310374048108986
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in