2024-07-08, 16:46
Medlem
shoottheelkss avatar
Titta på frames i filmen vid 3 sec
https://x.com/olliecarroll/status/1810280602089750982

Mycket mystisk missil. Photoshoppat?
Citera
2024-07-08, 16:48
Medlem
frekkinheads avatar
Propaganda bara...
De utför en militäroperation men nu har Ukraina börjat attackera dem så det klart att de svarar tillbaka.
Skulle bombat tre till
Citera
2024-07-08, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Titta på frames i filmen vid 3 sec
https://x.com/olliecarroll/status/1810280602089750982

Mycket mystisk missil. Photoshoppat?
Tror snarare det handlar om kamerans "stutter effect", alltså att kameran skannar från vänster till höger.
Citera
2024-07-08, 16:52
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
Akta dig för att skriva att Ukraina gjorde detta själva. Jag skrev det på förstasidan men inlägget försvann...
Fast det skrev jag inte. Det är säkert en missil som skjutits ner men den missilen var inte på väg mot ett barnsjukhus. Däremot föll den möjligen på ett barnsjukhus när den skjutits sönder. Det är inte samma sak. Det handlar mest om otur.

Tråkigt att det skulle behöva bli såhär. Men det går att lösa vid förhandlingsbordet.
Citera
2024-07-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Återigen behöver jag inte gilla Ryssland för att ändå ha förmågan att genomskåda ditt hyckleri.

Vad är hyckleriet? Jag anser att Ryssland ska dra sig tillbaka från Ukrainas internationellt erkända gränser.
Citera
2024-07-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Naivt att försvara sig? Att en ammunitionsfabrik ligger nära ett sjukhus är naturligtvis inte bra, men bästa chansen för ukrainarna att flytta på något av det är ju om man kan lita på sina grannar. Men nu är man anfallna och då behöver man både ammunition och sjukvård, så ukrainarna har inte mycket val. Ryssarna får se upp vad de skjuter på. Vårdinrättningar får inte attackeras.

"There is 1km between Children's Hospital and the Artem factory (if it's even active now)"
Citera
2024-07-08, 17:07
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
"There is 1km between Children's Hospital and the Artem factory (if it's even active now)"
Ryssen är ett jäkla blindstyre, skjuter hur som helst och ger alltid andra skulden. Ryssen förtjänar ingen empati.
Citera
2024-07-08, 17:08
Medlem
Fattar inte varför Ryssland fortsätter med såna här attacker.

Vad tror de att de vinner på det?

Det blir mer uppmärksamhet till kriget.
Den absoluta majoriteten känner avsky mot Ryssland som bombar sjukhus och barnsjukhus.
De få som försöker försvara Ryssland framstår som ännu större idioter än de verkade vara innan (om nu det är möjligt).
Viljan att skicka vapen till Ukraina ökar och motståndet att skicka vapen till Ukraina minskar.
De tappar support på hemmaplan när ryssar får reda på att deras land inte krigar mot Ukrainas arme utan fegt skjuter ihjäl barn och bombar barnsjukhus.

Varför fortsätter Ryssland?
Citera
2024-07-08, 17:09
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ja allt inom 1 km kan knappast räknas som legitima mål. Speciellt inte barnsjukhus! Ryssens krigsbrott staplas på hög och domen kommer att bli stenhård!
Citera
2024-07-08, 17:12
Medlem
Citat:
Det satte jag redan fingret på innan du ens frågade. Hur är läsförståelsen egentligen?

Du är en (förmodligen ickesvensk) person som försvarar Sveriges arvsfiende Ryssland och deras invasion av Ukraina genom whataboutism om USA:s förehavanden i mellanöstern (som jag aldrig har försvarat även om du kanske inbillar dig det). Jag frågar en sista gång, vad är hyckleriet?
Citera
2024-07-08, 17:13
Medlem
I en krigssituation är det svårt att skilja på civila och soldater. Och viktiga anläggningar som sjukhus används ofta som baser för soldater. Ukraina avfyrade också nyligen missiler mot civila i Belgorod och dödade oskyldiga civila. Både Ryssland och Ukraina bör fördömas lika för att de bombat civila.
Senast redigerad av borrow 2024-07-08 kl. 17:15.
Citera
2024-07-08, 17:14
Medlem
Citat:
Nu försvarar jag inte ens det Putin håller på med i sig.

Kom med något nytt nu istället som inte bara är samma gamla skit om att jag är "rysshora" eller "konspirationsteoretiker" eller "nazist".

Självklart försvarar du Rysslands handlingar. Har du exempel på motsatsen, kära "neutrala" rysshora?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in