2024-07-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Great.

Källa tack.

Vad är meningen? Du kommer ju ändå hävda falsk och posta en rysk källa, som enligt dig är den enda som stämmer som kommer hävda det motsatta.

Det är ju liksom er modus operandi Ivan.
Citera
2024-07-11, 19:58
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Ställ den frågan till dig själv istället som påstår att båda är rätt
Jag påstod inte att båda alternativen var rätt därav ordvalen antingen eller. Kan du svara på den mycket simpla frågan?
Citera
2024-07-11, 20:17
Medlem
Bad_Boy_Runes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Desinformation. I lunchekot framgick att det var rester av en nedskjuten robot som ramlade ner. Således direkt felaktigt och lögn att påstå att "Putin bombar barnsjukhus" eller "barnssjukhus beskjuts".
Men är det propagandakrig så är det.

Putin kanske ville bjuda på glass? kanske är ett stort missförstånd allting... Propagandakrig från väst mot världens goaste nallebjörn Putin som aldrig skulle göra en fluga förnär

Du har aldrig tänkt på att ifrågasätta dina egna källor?
Citera
2024-07-11, 20:18
Medlem
Bad_Boy_Runes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Great.

Källa tack.

Ett barnsjukhus i Ukraina bombas (inte av Ukraina) och istället för att tycka det är förjävligt diskuterar vi hur det är desinformation..Sjuk världen har blivit
Citera
2024-07-11, 20:22
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Jag skulle tro att det är Ukraina som av misstag har bombat sjukhuset tyvärr, går inte lita på varken Ukraina eller Ryssland, båda länderna är lika korrupta, mina tankar går till alla omkomna och familjer.:/

Det är Ryssland, dina tankar betyder inte ett skit.
Citera
2024-07-11, 20:36
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Desinformation. I lunchekot framgick att det var rester av en nedskjuten robot som ramlade ner. Således direkt felaktigt och lögn att påstå att "Putin bombar barnsjukhus" eller "barnssjukhus beskjuts".
Men är det propagandakrig så är det.

Det är väl du och dina kamrater här i tråden som sprider propaganda.
Att ni inte vill ta in verkligheten i Ukraina är skrämmande, särskilt när barnsjukhus bombas.
Varför bosätta sig i Sverige om man trivs bättre med den verklighet som Ryssland målar upp? Där skulle ni trivas bättre.
Citera
2024-07-11, 20:42
Avslutad
Citat:
Jag skiter fullständigt i filmen är totalt irrelevant när folk i tråden påstår att ryska vapen har usel träffsäkerhet och helt plötsligt är ett barnsjukhus målet och misslen har träffat perfekt enligt dem och sprängt ett barnsjukhus i bitar eftersom Ryssland haft sjukhuset som mål. De skriker ju bara att de inte står rätt till med dessa personer som kommer med sådant orealistiskt trams. Informationen blir motsägelsefull ungefär som att lägga i backen och 1ans växel samtidigt och tro att de inte har negativa konsekvenser som är fullt möjligt i vissa fordon under vissa förutsättningar.
Ja, det är lite så jag också resonerar. Det går inte att först gapa om att ryssarna är värdelösa och inkompetenta för att sedan när det passar hävda att de skjutit världens jävla missil med hundra procents träffsäkerhet. Normala människor förstår att det är något lurt och att megafoner som Duvlort och RealTide skriker om Kreml gör bara misstankarna ännu mer påtagliga.
Citera
2024-07-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Jag påstod inte att båda alternativen var rätt därav ordvalen antingen eller. Kan du svara på den mycket simpla frågan?

Finns ingen anledning att svara en person som tror att ett barnsjukhus kan vara ett mål för att samtidigt påtala att missilen har usel träffsäkerhet och kan inte se möjligheten att de träffa sjukhuset av misstag istället för målet eftersom den hade usel träffsäkerhet villket gör de till ett misstag att sjukhuset träffas således så stämmer de inte att de dödar barn med flit utan att de var civila som hamnade i skottlinjen för en missil som inte gick mot målet
Citera
2024-07-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Har du också en bil som under vissa förutsättningar går att lägga i backen och 1ans växel samtidigt?
här har du länk och källa på hur du löser de jag beskrev inge avtovaz traktor utan farmall en traktor som inte kommer från Ryssland utan USA

https://youtu.be/m-GfWMNr4IE?si=ydZwL0yOVKY2KCoj
Citera
2024-07-11, 21:54
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Ja, det är lite så jag också resonerar. Det går inte att först gapa om att ryssarna är värdelösa och inkompetenta för att sedan när det passar hävda att de skjutit världens jävla missil med hundra procents träffsäkerhet. Normala människor förstår att det är något lurt och att megafoner som Duvlort och RealTide skriker om Kreml gör bara misstankarna ännu mer påtagliga.

Även en blind höna hittar korn ibland. Efterblivet resonemang. Inget är 0 eller 100% träffsäkerhet. I detta fall var det en massiv attack av äckliga Ryssland och då slinker avancerade projektiler igenom. Det är inte Hamas och Hizbollah. Det är äckliga Ryssland. De har lite mer avancerade grejer.
Citera
2024-07-11, 22:00
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Finns ingen anledning att svara en person som tror att ett barnsjukhus kan vara ett mål för att samtidigt påtala att missilen har usel träffsäkerhet och kan inte se möjligheten att de träffa sjukhuset av misstag istället för målet eftersom den hade usel träffsäkerhet villket gör de till ett misstag att sjukhuset träffas således så stämmer de inte att de dödar barn med flit utan att de var civila som hamnade i skottlinjen för en missil som inte gick mot målet
Ja, det var ju alternativ två, att Ryssland träffat fel mål för att man är inkompetenta. Jag skrev till och med att det är en möjlighet jag är villig att köpa. Oavsett uppsåt har Ryssland alltså bombat ett barnsjukhus vilket är ett tydligt krigsbrott. Det måste du hålla med om ifall du är villig att medge att Ryssland är ansvarigt för bombningen. Så vad är problemet?
Citera
2024-07-11, 22:03
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Så, alternativet till att Ryssland uppsåtligen bombat ett barnsjukhus är att deras missiler suger och att man bombat ett barnsjukhus av misstag. Faktum kvarstår att man bombat ett barnsjukhus. Att det beror på inkompetens är helt egalt. Hur stöder denna slutsats Rysslands sak? "Vi är inte onda, vi vet bara inte vart våra missiler kommer landa så vi kan inte hållas ansvariga om de råkar döda cancersjuka barn"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in