2024-07-10, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Flyttarna i Tollarp, där var det endast ca. 500 meter mellan två bostäder och 2 km till den tredje. Lätt att både fortsätta på samma förskola och ha samma vänner kvar. I Höör var det 3 km mellan bostäderna. Mellan Höör och Tollarp mindre än 4 mil. Det går att ha kvar både kompisar och förskola med sådana kortare avstånd.

Du menar att föräldrarna ska pendla 8 mil varje dag + eventuell egen pendling till jobb för att barnet ska få gå kvar i sin förskola?
Det är ju inte hållbart i längden!
Sen har man väl dessutom ingen rätt till förskola i en kommun som man inte bor i.
Citera
2024-07-10, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Du menar att föräldrarna ska pendla 8 mil varje dag + eventuell egen pendling till jobb för att barnet ska få gå kvar i sin förskola?
Det är ju inte hållbart i längden!
Sen har man väl dessutom ingen rätt till förskola i en kommun som man inte bor i.

Familjen verkar ha bott på olika adresser i Tollarp de senaste åren förutom en avstickare till Vadstena. Och i Tollarp har det varit nära mellan adresserna, dvs. relativt lätt att ha kvar barnen i samma förskola och ha kvar samma kompiskrets för barnen. Pojken var förmodligen inte ens född när de bodde i Höör och flickan var då cirka 2 år. Vid så låg ålder är det fortfarande främst föräldrarna som betyder allt.

Folk får titta närmre på flyttdatum och avstånd mellan adresserna innan de börjar uppröras över de många flyttarna. Nu gjorde jag det och jag ser att det inte behöver ha varit så värst dramatiskt för barnen. Det är avstickaren till Vadstena som sticker ut.

Det värsta för dessa två barn är givetvis inte att flytta mellan 0.5-2 kilometer på samma ort, utan det värsta för dessa barn är att deras pappa förmodligen har mördat en av dem och förmodligen försökt mörda den andra av dem och sedan förmodligen tagit sitt eget liv. Jag förstår att många vill försöka klura ut vad något så fruktansvärt tragiskt kan bero på. Svaret är med stor sannolikhet att han var psykiskt sjuk, han skrev ju själv i den där FaceBook-gruppen saker som faktiskt tyder på att han mådde psykiskt mycket dåligt. Eventuellt kände han att han inte kunde lämna barnen utan sin far och fick den snedvridna och sjuka tanken att det därmed var "bättre" att de fick följa honom in i döden.

Mamman finns kvar. I sin sons liv. Hon skriver att det inte ska spekuleras om exmaken/fadern till hennes barn på Facebook. Med stor sannolikhet skriver hon detta på Facebook för att skydda sin son. Sonen genomlider ett fruktansvärt trauma. Modern med, givetvis. Och alla deras närmaste. Jag hoppas att de inte kommer in och läser i denna tråd, där folk kritiserar flyttarna och lägger skulden på modern för något en annan person har valt att göra (mörda och försöka mörda barnen).

Ja, man kan få en annan person att ta sitt liv. finns tom. domar om det (där tex. svår mobbing i arbetslivet har lett till att folk har tagit sina liv). Men mördar man andra så är man helt och hållet själv skyldig till detta. Hur sjuka tankar man än har om "barmhärtighet". Så har pappan mördat sin dotter och försökt att mörda sin son, så är han helt och hållet skyldig till detta själv, att han inte sökte hjälp för sina mycket sjuka tankar. Det är givetvis inte några flyttars fel.
Citera
2024-07-10, 06:31
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Familjen verkar ha bott på olika adresser i Tollarp de senaste åren förutom en avstickare till Vadstena. Och i Tollarp har det varit nära mellan adresserna, dvs. relativt lätt att ha kvar barnen i samma förskola och ha kvar samma kompiskrets för barnen. Pojken var förmodligen inte ens född när de bodde i Höör och flickan var då cirka 2 år. Vid så låg ålder är det fortfarande främst föräldrarna som betyder allt.

Folk får titta närmre på flyttdatum och avstånd mellan adresserna innan de börjar uppröras över de många flyttarna. Nu gjorde jag det och jag ser att det inte behöver ha varit så värst dramatiskt för barnen. Det är avstickaren till Vadstena som sticker ut.

Det värsta för dessa två barn är givetvis inte att flytta mellan 0.5-2 kilometer på samma ort, utan det värsta för dessa barn är att deras pappa förmodligen har mördat en av dem och förmodligen försökt mörda den andra av dem och sedan förmodligen tagit sitt eget liv. Jag förstår att många vill försöka klura ut vad något så fruktansvärt tragiskt kan bero på. Svaret är med stor sannolikhet att han var psykiskt sjuk, han skrev ju själv i den där FaceBook-gruppen saker som faktiskt tyder på att han mådde psykiskt mycket dåligt. Eventuellt kände han att han inte kunde lämna barnen utan sin far och fick den snedvridna och sjuka tanken att det därmed var "bättre" att de fick följa honom in i döden.

Mamman finns kvar. I sin sons liv. Hon skriver att det inte ska spekuleras om exmaken/fadern till hennes barn på Facebook. Med stor sannolikhet skriver hon detta på Facebook för att skydda sin son. Sonen genomlider ett fruktansvärt trauma. Modern med, givetvis. Och alla deras närmaste. Jag hoppas att de inte kommer in och läser i denna tråd, där folk kritiserar flyttarna och lägger skulden på modern för något en annan person har valt att göra (mörda och försöka mörda barnen).

Ja, man kan få en annan person att ta sitt liv. finns tom. domar om det (där tex. svår mobbing i arbetslivet har lett till att folk har tagit sina liv). Men mördar man andra så är man helt och hållet själv skyldig till detta. Hur sjuka tankar man än har om "barmhärtighet". Så har pappan mördat sin dotter och försökt att mörda sin son, så är han helt och hållet skyldig till detta själv, att han inte sökte hjälp för sina mycket sjuka tankar. Det är givetvis inte några flyttars fel.

Men man kanske borde utreda mammans mående , är väl inte normalt att flytta runt som hon har gjort ? Hon hinner knappt flytta in förens hon söker nytt.
Citera
2024-07-10, 06:32
Avslutad
Citat:

Inte förmodligen, han dödade uppenbarligen sin dotter, försökte döda sin son och tog livet av sig själv.
Och hjälp sökte han både från vården och i en grupp på Facebook.
Citera
2024-07-10, 06:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av coli
För att någon till slut tappar sans och förnuft och under ett kort ögonblick begår en/två fullkomligt oförlåtliga handlingar - behöver ju inte betyda att mannen varit ”sjuk i huvudet” i hela sitt liv.
Inte ens att han var lika tokig dagarna före.

Det behöver inte heller utesluta att även exet gjort andra tokiga saker. Varken i samband med skilsmässan eller under åren dessförinnan.

Oavsett om kvinnan eller mannen betett sig illa eller inte före katastrofen - det där maniska flyttandet är inte sunt. Inte sunt av någon småbarnsförälder varken av pappan eller mamman.

Det maniska flyttandet tyder på konstant missnöje med aktuell situation och en ständig vantro att gräset är grönare någon annanstans. Vilket leder till besvikelse och nästa flytt.

Eftersom ingen förnuftig förklaring till de ständiga uppbrotten framkommit - som arbetsrelaterade flyttar eller renoveringar av gamla hus för förtjänst - borde detta maniska flyttande föranleda orosanmälan och utredning om vad som ligger bakom eller är felkopplat i huvudet hos en småbarnsförälder som utsätter sina barn för något sådant.

Pappan är död och kan inte ställas till svars - men mamman borde definitivt få ett orosärende hos Soc.
Det finns ett barn kvar som måste skyddas mot vuxet tokigt beteende.
Enig.
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Hon sade åt honom i september 2023 att hon ville separera. Enligt M ville hon träffa andra månaden därpå. Hon var kanske isolerad i förhållandet? Hon sökte nya vänner på fejjan att kunna gå ut & ta en öl med.
C flyttade ut i januari i år.
Det hade varit slut 7 månader när hon skrev att hon var på dejt.

Du ser ju hur han beter sig & tycker synd om sig själv. Han ältar även barndomstrauman offentligt. Han har garanterat hållit på så i relationen oxå. Det spelar ingen roll hur länge hon väntat el. hur mkt tålamod hon haft.

Fokus ligger ju inte på barnen när han skriver. Ist på att det är synd om honom. Han är offer & C förövare.

Jag tror att det som utlöste det var att exet fått bostad, träffade andra än honom & gick vidare. Kvar var han: snart bostadslös & kunde inte erbjuda barnen tak över huvudet. Exet hade tagit allt ifrån honom: hans hus, hans barn, hans anseende, hans… fill me in.
När han går med på att barnen ska bo hos C på heltid har han förmodligen redan bestämt vad som ska hända: han tar ifrån henne det som hon tog från honom som en sista hämnd.
De verkar inte vara i fokus för mamman heller med tanke på att hennes flyttplaner fortgår efter dotterns och exets död i samma takt som tidigare, samt att hon verkar ha bråttom med att träffa en ny man.

Varför verkar narcissister sätta sig själv före barn? De verkar vilja ha barn som statussymbol, titta vad jag "tillverkat"! Inte fokusera på att lära barnet något eller att sitta och leka med det så mkt
https://3009.filemail.com/api/file/get?filekey=13SRY3Desk51t6eS2jI2_1PKmGR56i57wGYJEI uVsrrNnFh4JCCzC1Tc5qFvMXoWSWVTFAsJk1o&pk_vid=29867 1f712718b371720586420e7971c

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är förmodligen så historien såg ut.
Hon hade nog kommit längre med att det var slut medans han hängde kvar in i det sista.
Ja, han gjorde ju det.
Senast redigerad av Pripps3.5 2024-07-10 kl. 06:45.
Citera
2024-07-10, 06:46
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Då är det väl mer naturligt att säga att man träffats för en fika och inte för en dejt.

En dejt är när två människor träffas för att se hur bra de trivs tillsammans.

Bra då vet vi din definition, är du ansvarig for den universella definitionen eller är det bara bara vad som gäller dig och dina löss?
Citera
2024-07-10, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ingen felskrivning - han kan ha missuppfattat något, men det han menar är att psykologen sa att han skulle orosanmäla sig själv.
Det finns inga oklarheten i vad han menade - eftersom han anger att en sådan orosanmälan skulle kunna hållas emot honom i rätten.

jag har varit så ledsen efter separationen o gått till psykolog o kristerapeut men till slut ville kristerapeuten inte jobba mer med mig, då jag mådde sämre och sämre, panikångest etc, vilket är normalt i reaktionsfasen (hon lämnad, inte jag). kristerapauten ville jag skulle orosanmäla mig, vilket ju i långa loppet innebär att jag förlorar i rätten o att exet får rätt att flytta med barnen

Varför uteslöt du de sista orden: ",vilket exet direkt tog chansen på"?
Citera
2024-07-10, 06:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Bra då vet vi din definition, är du ansvarig for den universella definitionen eller är det bara bara vad som gäller dig och dina löss?
Han skriver: Exfrun ville separera efter 13 år, i oktober ville hon träffa andra...i januari flyttade hon ut, enligt sjuåringen har hon dejtat 3 o dottern redan träffat en.

Om det han skriver stämmer, så har han fått information av både exfrun och dottern om exfruns dejtande, samt kanske även facebook där hon gjort inlägg om dejt.

Det är relativt betydelselöst hur vi definierar ordet dejt, det viktiga är ju hur han uppfattade det.
Citera
2024-07-10, 07:19
Medlem
Citat:

Nu pratar jag om flytten MELLAN Höör och Tollarp där du tycker att det går utmärkt att behålla samma dagis och pendla emellan varje dag.
Inte flyttarna INOM Höör resp.Tollarp.
Citera
2024-07-10, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Enig.

De verkar inte vara i fokus för mamman heller med tanke på att hennes flyttplaner fortgår efter dotterns och exets död i samma takt som tidigare, samt att hon verkar ha bråttom med att träffa en ny man.

Varför verkar narcissister sätta sig själv före barn? De verkar vilja ha barn som statussymbol, titta vad jag "tillverkat"! Inte fokusera på att lära barnet något eller att sitta och leka med det så mkt
https://3009.filemail.com/api/file/get?filekey=13SRY3Desk51t6eS2jI2_1PKmGR56i57wGYJEI uVsrrNnFh4JCCzC1Tc5qFvMXoWSWVTFAsJk1o&pk_vid=29867 1f712718b371720586420e7971c

Ja, han gjorde ju det.
Att hon söker boende på många platser betyder kanske inte att hon tänker bo på alla dom platserna, övriga flyttar gjordes väl av familjen gemensamt? Att hon verkar ha bråttom att träffa en ny man är en sanning i din verklighet. Du måste försöka hålla isär dina fantasier och vad som är fakta.
Citera
2024-07-10, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Men man kanske borde utreda mammans mående , är väl inte normalt att flytta runt som hon har gjort ? Hon hinner knappt flytta in förens hon söker nytt.
Det var kanske mannens val att familjen flyttade? Han kanske tyckte att inredning och möblering var det roligaste som fanns, han skrev väl i sin grupp att det var kul att se nya omgivningar men att de var fast på det nya stället efter en månad. Det verkar ha funnits någon skev dynamik i förhållandet som krävde ständig förnyelse. Men det finns inget som säger att det behovet hade sitt ursprung enbart i mamman.
Citera
2024-07-10, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Nu ser väl alla och envar här att den kvinnan har inte alla hästar hemma, flyttat runt som en tok med barnen , sedan skriva som hon gör på fb, jag tycker nog det ser ut som att den kvinnan har provocerat M, nåt så respektlöst med sitt agerande precis efter dom separerat.
Du menar att han inte hade ett eget val?
Tänk att det behövs en kvinna till allt!!!:
Senast redigerad av Vemdalen62 2024-07-10 kl. 07:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in