Citat:
Ursprungligen postat av
MrsGossip
Du menar att föräldrarna ska pendla 8 mil varje dag + eventuell egen pendling till jobb för att barnet ska få gå kvar i sin förskola?
Det är ju inte hållbart i längden!
Sen har man väl dessutom ingen rätt till förskola i en kommun som man inte bor i.
Familjen verkar ha bott på olika adresser i Tollarp de senaste åren förutom en avstickare till Vadstena. Och i Tollarp har det varit nära mellan adresserna, dvs. relativt lätt att ha kvar barnen i samma förskola och ha kvar samma kompiskrets för barnen. Pojken var förmodligen inte ens född när de bodde i Höör och flickan var då cirka 2 år. Vid så låg ålder är det fortfarande främst föräldrarna som betyder allt.
Folk får titta närmre på flyttdatum och avstånd mellan adresserna innan de börjar uppröras över de många flyttarna. Nu gjorde jag det och jag ser att det inte behöver ha varit så värst dramatiskt för barnen. Det är avstickaren till Vadstena som sticker ut.
Det värsta för dessa två barn är givetvis
inte att flytta mellan 0.5-2 kilometer på
samma ort, utan det värsta för dessa barn är att deras pappa förmodligen har mördat en av dem och förmodligen försökt mörda den andra av dem och sedan förmodligen tagit sitt eget liv. Jag förstår att många vill försöka klura ut vad något så fruktansvärt tragiskt kan bero på. Svaret är med stor sannolikhet att han var psykiskt sjuk, han skrev ju själv i den där FaceBook-gruppen saker som faktiskt tyder på att han mådde psykiskt mycket dåligt. Eventuellt kände han att han inte kunde lämna barnen utan sin far och fick den snedvridna och sjuka tanken att det därmed var "bättre" att de fick följa honom in i döden.
Mamman finns kvar. I sin sons liv. Hon skriver att det inte ska spekuleras om exmaken/fadern till hennes barn på Facebook. Med stor sannolikhet skriver hon detta på Facebook för att skydda sin son. Sonen genomlider ett fruktansvärt trauma. Modern med, givetvis. Och alla deras närmaste. Jag hoppas att de inte kommer in och läser i denna tråd, där folk kritiserar flyttarna och lägger skulden på modern för något en annan person har valt att göra (mörda och försöka mörda barnen).
Ja, man kan få en annan person att ta sitt liv. finns tom. domar om det (där tex. svår mobbing i arbetslivet har lett till att folk har tagit sina liv).
Men mördar man
andra så är man helt och hållet själv skyldig till detta. Hur sjuka tankar man än har om "barmhärtighet". Så har pappan mördat sin dotter och försökt att mörda sin son, så är han helt och hållet skyldig till detta själv, att han inte sökte hjälp för sina mycket sjuka tankar. Det är givetvis inte några flyttars fel.