2024-07-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Men detta är ett exakt citat från hennes fb som jag citerade då:
(FB) Tollarp: En man och ett barn har hittats avlidna i en villa + skadat barn (2024-07-04)

Jag vet att det är ett exakt citat!

Men jag tror inte hon menar "flytt" i den bemärkelsen.
Om jag minns rätt så stod det "Nytt jobb, flytt till Limhamn och ny förskola/skola för barnen"

Du får naturligtvis tolka det som att hon har flytt från ex-maken, men jag tror att du är i minoritet om att tolka det så i så fall.
Citera
2024-07-09, 17:16
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Mamman måste ha berättat för sin 8-åriga dotter att hon träffat tre män, varav dottern fått träffa en av dom. Vilken mamma gör så, speciellt när man är nyseparerad från barnets far?

Och ingen av männen verkar ha stannat.
Citera
2024-07-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Barnen hade träffat en av de tre männen mamman dejtade och det berättade dottern för sin pappa. En ganska naturlig sak för ett barn att spontant berätta och behöver inte betyda att pappan frågade barnen (dottern) om mamman träffade någon.

Det kan ju vara pappans lögner för att svartmåla mamman. Varför är han så engagerad ? Uppenbarligen har han I te alls accepterat separationen. Om det var han som initierade skiljsmässan varför skriver han I gruppen att det var hon som lämnade ?

Han ljuger friskt
Citera
2024-07-09, 17:23
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Jag vet att det är ett exakt citat!

Men jag tror inte hon menar "flytt" i den bemärkelsen.
Om jag minns rätt så stod det "Nytt jobb, flytt till Limhamn och ny förskola/skola för barnen"

Du får naturligtvis tolka det som att hon har flytt från ex-maken, men jag tror att du är i minoritet om att tolka det så i så fall.
Du är rolig, brukar du argumentera såhär

Hmm vad anser du om alla flytt hon gjort ?
Kan det vara bra för unga människor att ha ytliga kontakter att anförtro sig till ?
C* visste varför hon flytta.

Förstod du varför hon flytt hela tiden.. med din tolkningsförmåga som sannolikt är i majoritet
Citera
2024-07-09, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Kanske för att slippa bli anklagad för ”umgängessabotage”.
https://3009.filemail.com/api/file/get?filekey=KQMs2DF7nfP0EDFMWWoUMTd7d6-o9XCjDnfN_Txd66tvTQhzhcHKr6VE0uMMz7Si-pHMGB-YQh0&pk_vid=2e4fa7a1815e943f172053822150caf6

Han skriver lite luddigt.
Först verkar det som att det kvittar för mamman vem som ska ha barnen mest. Men i slutet av inlägget ska mamman flytta med barnen. Det framgår inte heller om han verkligen orosanmälde sig själv (fortfarande svårt att begripa mig på det rådet).

När han skriver ”hon lämnade, inte jag”, inom parantes, skulle det lika gärna handla om terapeuten som frun.

Visste mamman att han var i dåligt skick hade hon inte begått något umgängessabotage.
Citera
2024-07-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Mamman måste ha berättat för sin 8-åriga dotter att hon träffat tre män, varav dottern fått träffa en av dom. Vilken mamma gör så, speciellt när man är nyseparerad från barnets far?

Lugn nu! Vi vet inte hur det har gått till.
Det kan ha varit en vän som dottern benämnt som pojkvän för pappan. Eller så har pappan gjort sin egna tolkning.
Om det nu var ett kärleksintresse så kan han ha blivit introducerad till barnen av mamman som enbart "vän"
Tro det eller ej, men män och kvinnor kan vara bara kompisar ibland.
Citera
2024-07-09, 17:25
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friggis
Det kan ju vara pappans lögner för att svartmåla mamman. Varför är han så engagerad ? Uppenbarligen har han I te alls accepterat separationen. Om det var han som initierade skiljsmässan varför skriver han I gruppen att det var hon som lämnade ?

Han ljuger friskt

Man är självklart involverad i sina barns liv. Jag skulle aldrig acceptera om barnens pappa introducerade dem till än den ena än den andra kvinnan. Det skapar otrygghet och psykisk ohälsa hos barn och potentiellt ett livslångt lidande med otrygga konfliktfyllda interpersonella relationer.
Citera
2024-07-09, 17:27
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Och ingen av männen verkar ha stannat.
Alltid ett "paris-avtal" med 13 år med pengar på banken, så flytt. hon.

En del kvinnor gillar 8 år.. speciellt de som räknar dagar.
Citera
2024-07-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Man är självklart involverad i sina barns liv. Jag skulle aldrig acceptera om barnens pappa introducerade dem till än den ena än den andra kvinnan. Det skapar otrygghet och psykisk ohälsa hos barn och potentiellt ett livslångt lidande med otrygga konfliktfyllda interpersonella relationer.
Det finns inget du kan göra åt det, hur ska du hindra det ?

Förmodligen är detta fria fantasier från pappans håll, alla med sjuklig svartsjuka hittar på sånt här för att folk ska tycka synd om dem.
Citera
2024-07-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Du är rolig, brukar du argumentera såhär

Hmm vad anser du om alla flytt hon gjort ?
Kan det vara bra för unga människor att ha ytliga kontakter att anförtro sig till ?
C* visste varför hon flytta.

Förstod du varför hon flytt hela tiden.. med din tolkningsförmåga som sannolikt är i majoritet

Jag argumenterar på det sätt jag finner riktigt, ja.

Jag gillar inte alla flyttar hon/dom gjort nej, men huruvida det är en ständig flykt från något låter jag vara osagt. Jag dömer efter hur det låter i MINA öron.
Du dömer ju efter hur det låter i dina, så vad är problemet?

Tolkningsförmåga verkar du sakna helt med tanke på din sista mening där. Goddag yxskaft, typ
Citera
2024-07-09, 17:29
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Lugn nu! Vi vet inte hur det har gått till.
Det kan ha varit en vän som dottern benämnt som pojkvän för pappan. Eller så har pappan gjort sin egna tolkning.
Om det nu var ett kärleksintresse så kan han ha blivit introducerad till barnen av mamman som enbart "vän"
Tro det eller ej, men män och kvinnor kan vara bara kompisar ibland.
Nej förr eller senare vill solen titta fram.. killar går inte lita på, tjejer är skvallerormar.
Citera
2024-07-09, 17:30
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friggis
Det finns inget du kan göra åt det, hur ska du hindra det ?

Förmodligen är detta fria fantasier från pappans håll, alla med sjuklig svartsjuka hittar på sånt här för att folk ska tycka synd om dem.

Dessa sjuka fantasier kanske ledde till att han mördade barnen. Han tänkte väl som du att det finns inget annat sätt att stoppa det på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in