2024-07-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jag frågade min fru om det är normalt att dejta 3 st under en månad och en månad efter separation. Då sa hon uppmärksamhet och narcissist. Dessutom presentera en okänd efter 1 månad för småbarn.
Vi vet ju inte om detta är sant heller. Hans ord och narcissister Eller andra störda tror att man ligger med Andra vara man går och handlat själv Eller hämtar barnen på skolan.
Citera
2024-07-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smigge88
Om han vore enbart ond så hade han väl knappast anmält sig själv?

Var hittar du att han gjorde det?
Citera
2024-07-09, 17:05
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jag frågade min fru om det är normalt att dejta 3 st under en månad och en månad efter separation. Då sa hon uppmärksamhet och narcissist. Dessutom presentera en okänd efter 1 månad för småbarn.

Ja, men alltså: du kan inte ta enskilda händelser utan måste se till helheten.

Finns mkt mer som talar för att han är allvarligt störd.

Människor som lever länge med ngn som har en störning utvecklar en del liknande beteenden. Dessa försvinner oftast en tid efteråt när man läkt men det tar väldigt lång tid.

De separerade ju i början av året el. i höstas. Oklart. Jag ska försöka pula ihop en tidslinje för detta är rörigt.
Senast redigerad av rubbergirl 2024-07-09 kl. 17:22.
Citera
2024-07-09, 17:05
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Begriper mig inte på tidsstamparna i länken. Kan någon förklara tidsordningen?
6 v, ville frun ta barnen för att han inte var bra för dom.
9 v, har han dom heltid.
19 maj verkar frun inte vara bekymrad över om barnen ska bo mest hos henne eller honom.

Att kristerapeuten vill att han ska orosanmäla sig själv, låter väldigt märkligt. Det borde väl vara terapeutens uppgift om han var självmordsbenägen, eller en fara för sig själv eller barnen?
Aldrig hört talas m att man ska orosanmäla sig själv, en hänvisning till psykakuten borde väl vara det enda vettig om inte kristerapin funkar.

Han är med i en grupp där folk vill läka från sitt medberoende av narcissister. Jag har läst en del om narcissister, och det kan vara rätt destruktivt för en människa som blir medberoende till en sådan. De söker sig ofta till svagare människor (som pappan med trassligt uppväxt), som är lätta att styra.

Om hon verkligen är narcissist vet vi ju inte, de blir sällan diagnostiserade och skulle inte söka hjälp själva. Men det vore en förklaring på tragedin.

Att hon dejtat tre män på 3-4 månader direkt efter separationen, och att dottern har vetskap om detta låter lite knepigt i mina öron. Pratar mamma dejter med en 8-åring, varför var hon inte mer diskret?
Men det är en petitess i sammanhanget.
Barnen hade träffat en av de tre männen mamman dejtade och det berättade dottern för sin pappa. En ganska naturlig sak för ett barn att spontant berätta och behöver inte betyda att pappan frågade barnen (dottern) om mamman träffade någon.
Citera
2024-07-09, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Hur kan du läsa in att han anmälde sig själv?

Han skrev att han gjorde så, helt enkelt.
Citera
2024-07-09, 17:07
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Jag förstår det. Min poäng var att det lätt blir till trådsanningar om man inte är tydlig.

Hon har inte "flytt" !
Är ganska säker på att hon menar att hon ska flytta dit.
Typ "en flytt till Limhamn är på gång"
jaja, Det finns nog andra tolkningar.
Men detta är ett exakt citat från hennes fb som jag citerade då:
(FB) Tollarp: En man och ett barn har hittats avlidna i en villa + skadat barn (2024-07-04)
Citera
2024-07-09, 17:10
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Mamman var uppenbarligen inte rädd för honom, eller orolig för att låta barnen vara hos honom. Detta trots att hon, enligt hans inlägg i gruppen den 19 maj, visste att han var i kris vilket hon (enligt honom, samt eget inlägg på fb) nyttjade till att få barnen boendes hos henne på heltid.

Varför lät hon barnen vara hos honom, när hon visste att han var i dåligt skick?

Kanske för att slippa bli anklagad för ”umgängessabotage”.
Citera
2024-07-09, 17:11
Medlem
Citat:
Så terapeuter har ingen anmälningsplikt? Han gick dit för att han var i kris, kan inte kristerapeuten hantera honom undrar man vad som kommer efter kris? Och varför man låter en ohanterbar människa i kris anmäla sig själv.

Det är din uppfattning, jag känner ingen av dom och utgår bara från de uppgifter vi har på bordet.
Mamman var uppenbarligen inte rädd för honom, eller orolig för att låta barnen vara hos honom. Detta trots att hon, enligt hans inlägg i gruppen den 19 maj, visste att han var i kris vilket hon (enligt honom, samt eget inlägg på fb) nyttjade till att få barnen boendes hos henne på heltid.

Varför lät hon barnen vara hos honom, när hon visste att han var i dåligt skick?

Återigen, skyddar inte pappan på något vis. Men det finns en dynamik i den här familjen som kan vara svaret på frågan varför.
Terapeuten har, precis som alla andra, skyldighet att orosanmäla om det finns risk för att barn far illa.
Citera
2024-07-09, 17:11
Medlem
Det är så mycket opassande saker som framkommit och ändå finns det folk som försvarar dessa saker! Jag förstår verkligen inte.

* Att flytta mer än en gång per år är ok för små barn och dessutom byta förskola på det. Det stärker deras självförtroende.

* Att kommentera olika att artiklar som journalister skriver och leta nytt boende i såväl Höllviken som Tollarp efter denna händelse är helt normalt eftersom hon nu behöver ”komma bort” från det som hänt.

* Att lägga upp på fb att man varit på dejt och samtidigt berätta om tre män för sin 8åring är helt ok.

* Det är också helt ok att trigga pappan till att må ännu sämre genom att visa att man är på dejt när man vet om att pappan till ens barn mår psykiskt dåligt. Då ska man absolut inte fundera kring att kanske ligga lågt för barnens skull. De påverkar ju inte alls av att ha en pappa som inte mår bra.

* Orkar inte skriva fler saker men alla dessa saker sammantaget skriker ju att mer än en person i detta inte var/är frisk!

Pappan hade inte behövt berätta för mamman om orosanmälan som Hab blev rekommenderad men antagligen så anmälde han sig sjölv med tanke på att han skrev att hon direkt nappade på det. Oavsett visste hon om det, hade han varit beräknelig och ond så hade han väl knappast berättat det för exfrun? Han slänger inte henne under bussen på det forumet, han skriver inte så mycket elakt om henne egentligen. Han är ganska försiktig och därför tolkar jag det som att han nog var under en stor press. Han försökte ju även förstå sig själv tex panikångesten.
Citera
2024-07-09, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Barnen hade träffat en av de tre männen mamman dejtade och det berättade dottern för sin pappa. En ganska naturlig sak för ett barn att spontant berätta och behöver inte betyda att pappan frågade barnen (dottern) om mamman träffade någon.
Mamman måste ha berättat för sin 8-åriga dotter att hon träffat tre män, varav dottern fått träffa en av dom. Vilken mamma gör så, speciellt när man är nyseparerad från barnets far?
Citera
2024-07-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur lyckas du läsa in något fel på henne i det han skrivit?

Väldigt tuff gissning på narcissism med hänsyn till att han sökt upp en sådan grupp för att gråta ut.

Läste du att han hade gått hos en terapeut, som avslutade arbetet med honom och uppmanade honom att oroanmäla sig själv.
Han har alltså inte uppvisat något sunt beteende hos terapauten.

Men släng skit på mamman istället. Hon hade ju fräckheten att lämna en man .. då måste allt vara hennes fel.

Mår man dåligt på riktigt tär det när man går hos en terapeut. Terapi är ingen snabb lösning utan den tar tid. Man måste hinna läka nåtsånär emellan gångerna.
Citera
2024-07-09, 17:14
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Kanske det inte var ett "straff" mot mamman då, han kanske i sitt dåliga psykiska mående trodde att han räddade barnen från mamman.

Ja de flesta, inklusive jag, antog från början att det handlade om ett s.k. hämndmotiv men med tiden blir jag mer och mer övertygad om vi har att göra med en annan motivbild här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in