2024-07-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Begriper mig inte på tidsstamparna i länken. Kan någon förklara tidsordningen?
6 v, ville frun ta barnen för att han inte var bra för dom.
9 v, har han dom heltid.
19 maj verkar frun inte vara bekymrad över om barnen ska bo mest hos henne eller honom.

Att kristerapeuten vill att han ska orosanmäla sig själv, låter väldigt märkligt. Det borde väl vara terapeutens uppgift om han var självmordsbenägen, eller en fara för sig själv eller barnen?
Aldrig hört talas m att man ska orosanmäla sig själv, en hänvisning till psykakuten borde väl vara det enda vettig om inte kristerapin funkar.

Han är med i en grupp där folk vill läka från sitt medberoende av narcissister. Jag har läst en del om narcissister, och det kan vara rätt destruktivt för en människa som blir medberoende till en sådan. De söker sig ofta till svagare människor (som pappan med trassligt uppväxt), som är lätta att styra.

Om hon verkligen är narcissist vet vi ju inte, de blir sällan diagnostiserade och skulle inte söka hjälp själva. Men det vore en förklaring på tragedin.

Att hon dejtat tre män på 3-4 månader direkt efter separationen, och att dottern har vetskap om detta låter lite knepigt i mina öron. Pratar mamma dejter med en 8-åring, varför var hon inte mer diskret?
Men det är en petitess i sammanhanget.
Terapeuter har tystnadsplikt, förmodligen ansåg hen att pappan behövde avancerad vård men inte att han skulle mörda barnen.

Att pappans förklaring till skilsmässan var att mamman måste vara narcissist säger mer om honom än om henne om man tänker ett steg längre, det räcker inte alltid att man har Googlat ordet narcissist för att förstå störningen. Det krävs lite mer för att förstå varför den förklaringsmodellen passade just hans världsbild och vad det egentligen säger om honom.
Citera
2024-07-09, 16:47
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smigge88

Han blottar sig själv väldigt mycket samt försöker förstå varför han får panikattack etc. Han verkar även försöka förstå varför hon gör som hon gör men det jag reagerar mest på är att han skriver att han fått rekommendationen att orosanmäla sig själv och att exet nappade direkt på det. Det bör ju betyda att han faktiskt anmälde sig själv och därav fick exet vårdnaden.

Om han vore enbart ond så hade han väl knappast anmält sig själv? Klart han inte var frisk som mördade sig sitt barn och tog livet av sig men jag tror defintivt att det finns en person som inte gjort livet lätt för honom.

Vem fan lägger ut att man varit på dejt tex om man vet att exmaken mår skit? Är inte det att pusha någon med dålig psykisk hälsa att må ännu sämre .

Skilsmässodomen från 20/5 trädde i kraft 10/6 & där står det att de hade gemensam vårdnad.
Jag tolkar det som han inte ville anmäla sig själv för han då kan förlora i rätten & för att då kan exet flytta hur hon vill med barnen utan hans godkännande.
Så ngn anmälan & hon får vårdnaden är osannolikt då de dagen efter inlägget får en dom om gemensam vårdnad.

Man blir dysfuntionell i en sådan relation. Hon kanske var trött på hans kontrollfreakeri & stora offerkofta. Till slut tryter empatin för man blir så dränerad.
Citera
2024-07-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Gissar att han berättade om planerna för psykologen som då bröt med honom och uppmanade att orosanmäla sig själv. Att en psykolog bryter med en klient är mycket ovanligt, tyder på att han sagt eller gjort något sjukt under behandlingen.

Trasslig uppväxt skrev han, ja, det ska nog tolkas som överjävlig uppväxt som resulterat i en empatistörning.

Undrar om han bara fick medhåll och ryggdunkar i gruppen.

Vart står det att han bröt med psykologen?
Citera
2024-07-09, 16:51
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Skilsmässodomen från 20/5 trädde i kraft 10/6 & där står det att de hade gemensam vårdnad.
Jag tolkar det som han inte ville anmäla sig själv för han då kan förlora i rätten & för att då kan exet flytta hur hon vill med barnen utan hans godkännande.
Så ngn anmälan & hon får vårdnaden är osannolikt då de dagen efter inlägget får en dom om gemensam vårdnad.

Man blir dysfuntionell i en sådan relation. Hon kanske var trött på hans kontrollfreakeri & stora offerkofta. Till slut tryter empatin för man blir så dränerad.

Jag frågade min fru om det är normalt att dejta 3 st under en månad och en månad efter separation. Då sa hon uppmärksamhet och narcissist. Dessutom presentera en okänd efter 1 månad för småbarn.
Citera
2024-07-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mari111

I ett av hans Facebookinlägg i gruppen. Var dock psykologen som bröt med honom.
Citera
2024-07-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jag frågade min fru om det är normalt att dejta 3 st under en månad och en månad efter separation. Då sa hon uppmärksamhet och narcissist. Dessutom presentera en okänd efter 1 månad för småbarn.

I kombination med att hon upptäckte tinder
Citera
2024-07-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Självklart ber om ursäkt här, det jag säger är inte fakta utan gissningar från min sida.
Jag förstår det. Min poäng var att det lätt blir till trådsanningar om man inte är tydlig.
Citat:
Precis som du säger finns det alltid flera versioner .. exempelvis deras föräldrar (Limhamn, som hon flytt till enligt hennes fb)
Hon har inte "flytt" !
Är ganska säker på att hon menar att hon ska flytta dit.
Typ "en flytt till Limhamn är på gång"
Citera
2024-07-09, 16:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mari111
Tvärtom - psykologen/terapeuten bröt med honom.
I de länkade bilderna där du ser en konversation på ett nätforum.
Citera
2024-07-09, 16:57
Medlem
JannePlomeross avatar
Citat:
Dessutom presentera en okänd efter 1 månad för småbarn.
Redan där blinkar ju alla varningslampor illrött...
Citera
2024-07-09, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Terapeuter har tystnadsplikt, förmodligen ansåg hen att pappan behövde avancerad vård men inte att han skulle mörda barnen.

Att pappans förklaring till skilsmässan var att mamman måste vara narcissist säger mer om honom än om henne om man tänker ett steg längre, det räcker inte alltid att man har Googlat ordet narcissist för att förstå störningen. Det krävs lite mer för att förstå varför den förklaringsmodellen passade just hans världsbild och vad det egentligen säger om honom.
Så terapeuter har ingen anmälningsplikt? Han gick dit för att han var i kris, kan inte kristerapeuten hantera honom undrar man vad som kommer efter kris? Och varför man låter en ohanterbar människa i kris anmäla sig själv.

Det är din uppfattning, jag känner ingen av dom och utgår bara från de uppgifter vi har på bordet.
Mamman var uppenbarligen inte rädd för honom, eller orolig för att låta barnen vara hos honom. Detta trots att hon, enligt hans inlägg i gruppen den 19 maj, visste att han var i kris vilket hon (enligt honom, samt eget inlägg på fb) nyttjade till att få barnen boendes hos henne på heltid.

Varför lät hon barnen vara hos honom, när hon visste att han var i dåligt skick?

Återigen, skyddar inte pappan på något vis. Men det finns en dynamik i den här familjen som kan vara svaret på frågan varför.
Citera
2024-07-09, 17:02
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Pappan verkar ha haft psykisk ohälsa ordentligt, men mamman verkar totalt bombad i huvudet hon också.
Hon fick mig att tänka på Michelle Carter, som övertalade pojkvännen att begå självmord…
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Conrad_Roy
Citera
2024-07-09, 17:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Gissar att han berättade om planerna för psykologen som då bröt med honom och uppmanade att orosanmäla sig själv. Att en psykolog bryter med en klient är mycket ovanligt, tyder på att han sagt eller gjort något sjukt under behandlingen.

Trasslig uppväxt skrev han, ja, det ska nog tolkas som överjävlig uppväxt som resulterat i en empatistörning.

Undrar om han bara fick medhåll och ryggdunkar i gruppen.
Precis håller med dig.. tror på ett starkt självhat.
Tårar löser dårar ... men inte Magnus, han har haft det svårare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in