2024-07-08, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Nej vatnik, du har inte klargjort någonting, vad är det för mönster från Syrien vi pratar om nu?

Att Putin helt plötsligt får för sig att bomba barnsjukhus, lekparker osv. så fort stödet från väst börjat sina ens lite för Zelensky precis som hur vita hjälmarna hittade på att Assad gasade sin egna civilbefolkning så fort "rebellerna" var i knipa.

Kan du skriva ett inlägg nu utan att kalla mig saker jag inte är? Är det möjligt? Kommer du lyckas?
Citera
2024-07-08, 20:02
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hyckleri... israel gör ju samma sak i Gaza men då är ni minsann tysta..
Nu ska ju detta vara Ukrainsk luftvärn som orsakat skadorna .. men den västerländska propgandamaskinen går varm!

Står du för det här i verkligheten när du står öga mot öga? Det kanske är dags att vakna upp till verkligheten istället.
Citera
2024-07-08, 20:04
Medlem
Det är ju bara en slump. De skjuter ju på måfå. 🤷🏼‍♂️
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Barbari. Det enda Putler uppnår är att cementera motståndet mot hans totalitära regim. Snygg look för president Horban. Skakar hand med barnamördaren Putler. Han borde skämmas. Historien ska döma dessa patetiska undermänniskor hårt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Står du för det här i verkligheten när du står öga mot öga? Det kanske är dags att vakna upp till verkligheten istället.

Den verkligheten blundar ju du och dina gelikar för annars när det inte tjänar NATO:s och USA:s intressen att göra PR på barns lidanden.
Citera
2024-07-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag varken håller med dig eller förnekar att de gjorde det. Jag har själv tidigare sagt att det Zelensky verkar hålla på med så fort stödet i väst börjar sina och Ryssland helt plöstlsigt då och just då bombar en lekplats eller barnsjukhus igen påminner om vita hjälmarnas alla PR-trick mot Assad under Syriska inbördeskriget.

Du slingrar sig alltså din hale ryssjävel. Rysslands bombning av ett barnsjukhus är ett faktum. Och ändå antyder du att det är ett pr-trick. Patetiskt!
Citera
2024-07-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
De försöker döda Hamas, men de gömmer sig i centrala byggnader som de råttor de är. Vi får helt enkelt se ifall Ryssland är lika mycket skit som Hamas (som borde bombas mer) eller ifall fel i Ukrainas egna försvarssystem är skyldig. Tror dock inte det.

Så om fienden gömmer sig bland folket spelar det ingen roll om hur många civila som mister livet? Även om det närmar sig 40 000 döda? Grym retorik.

Ont: Putin gör sig ingen tjänst bland sitt folk när tragedier som dessa sker, dock hade inget av detta hänt om väst inte provocerat honom i början
Citera
2024-07-08, 20:07
Medlem
Citat:
Att Putin helt plötsligt får för sig att bomba barnsjukhus, lekparker osv. så fort stödet från väst börjat sina ens lite för Zelensky precis som hur vita hjälmarna hittade på att Assad gasade sin egna civilbefolkning så fort "rebellerna" var i knipa.

Kan du skriva ett inlägg nu utan att kalla mig saker jag inte är? Är det möjligt? Kommer du lyckas?

Jasså vatnik, det är alltså en konspiration det som hänt. OK vatnik, du är alltså så pass pantad att du tro på kremls version, herregud alltså
Citera
2024-07-08, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du slingrar sig alltså din hale ryssjävel. Rysslands bombning av ett barnsjukhus är ett faktum. Och ändå antyder du att det är ett pr-trick. Patetiskt!

Jag sade att jag varken håller med dig eller förnekar. Och att det påminner mycket om vita hjälmarnas PR-trick mot Assad. Det är inte samma sak som att slingra sig.

Och jag är fortfarande ingen "ryssjävel" eller "vatnik".
Citera
2024-07-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Vad i h-e! Du ska inte in på sjukhus vad du än råkar ut för, någon dag ska du ändå dö. Möjligen en psykklinik.

Gråt inte som en tonårsflicka. Tänk realistiskt. I en krigssituation kan den ukrainska militären attackera Ryssland genom att gömma HIMARS på sjukhuset. Om jag misslyckas med att attackera fienden, dör jag. Krig är i sig grymt. Varför är du tyst om Israels väststödda massaker på barn i Gaza? Ser man till antalet dödsfall är det ännu grymmare.
Citera
2024-07-08, 20:10
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Jag sade att jag varken håller med dig eller förnekar. Och att det påminner mycket om vita hjälmarnas PR-trick mot Assad. Det är inte samma sak som att slingra sig.

Och jag är fortfarande ingen "ryssjävel" eller "vatnik".

Får man kalla dig whataboutist, då?
Citera
2024-07-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du får nog fråga folket i Gaza vad dom tycker eller folken i Donbas. Sen är det väl inte omöjligt att en barnsjukhus träffats av misstag för det låg alldeles bredvid ett militärt mål, ett statligt departement för infrastuktur. Detsamma gäller Ryssland, som att tex. stänga stränder vid militärflygplatser. Kievregimen försöker cirkulera en film där roboten slår ner men enligt oberoende experter ser det mer ut som en AIM-120 från norska NASAMS. Se bilderna själva på hur en AIM-120 passar precis då tex. ryska KH-101 är tjockare. Vi fick ju bilder på hur västerländska AA-missiler betedde sig över skyn i Kiev innan man skrev fler lagar och fängslade alla som filmande ... här verkar en film släppts ändå lagom inför NATO-mötet imorgon i Washington. Sen var det heller ingen stor attack som vår slaskmedia skriver utan en vanlig lagom där Kievregimen påstår att man skjutit ner 30 av 38 missiler.

Är det döda och skadade barn så är det beklagligt naturligtvis, lika beklagligt som på en stand på Krim eller en stad i ryska Donbass eller Belgorod ... och naturligtvis Gaza.

Det är krig men det verkar du inte förstå och det bästa för Kievregimen är att se sig slagna och förhandla eller kapitulera. Kan Kiev det då Washington och Bryssel vill se ett strategiskt nederlag för Ryssland och skiter fullständigt i ukrainare? Knappast, det här kriget kommer att hålla på ett bra tag om inte skräpet i Bryssel byts ut till människor som kan förhandla fram en lösning som passar alla, framför allt att stoppa NATO:s utbredning mot Rysslands gränser och i övriga världen, grunden för detta krig.

NATO är det stora hotet för Europa och mänskligheten där Ryssland försöker försvara sig genom att se till att dom inte kommer närmare.

Jag behöver inte fråga folket i Gaza för att förstå det uppenbara. Precis som Israel för ett omänskligt, orättfärdigt och brutalt krig mot Gazas civilbefolkning, för Ryssland ett brutalt och sorgligt krig mot Ukraina. Att man inte är kapabel att se hur ett land som Ryssland, med en apatisk befolkning och en auktoritär psykopat som ledare, är ett hot mot hela världen är för mig ofattbart.

Om man nu som svensk, av någon outgrundlig anledning, svär sig till fienden Ryssland borde man inte vilja att det går bra för Ryssland? Ryssland har en inkomstkälla och det är fossila bränslen. Det finns inget utöver det som Ryssland har eller tillverkar som de kan erbjuda världen. Detta medan företag i framför allt USA men också Europa utvecklar AI, nya bränsleslag, nya mer energieffektiva bilar, tystare städer etc etc etc. Det är kört för ryssen helt enkelt. Det är svårt att se hur NATO skulle vara hotet?, Förvisso är ju ryssen absolut inget hot heller. Betänk att målet var att ta hela Ukraina. 250 000 döda senare har man ett gäng leråkrar i u-landet, Donbas. Grattis

Om man följer rysk proganda och media vet man att ryssen är så djupt förtappad att man helt enkelt inte bryr sig om några humana värden, så som barns liv eller att ens enda allierade är länder som Nordkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in