2024-07-08, 19:41
Avslutad
Ligger Kiev i närheten av Donbass och andra frontnära områden? Jag kan inte se hur ett barncancersjukhus kan vara ett militärt mål, heller inte varför det vara smäckfullt av ukrainska soldater där?

Ni som säger er vilja ha "fred", är "neutrala, är putintrogna eller bara är vatniks kan svara.
Citera
2024-07-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag varken håller med dig eller förnekar att de gjorde det. Jag har själv tidigare sagt att det Zelensky verkar hålla på med så fort stödet i väst börjar sina och Ryssland helt plöstlsigt då och just då bombar en lekplats eller barnsjukhus igen påminner om vita hjälmarnas alla PR-trick mot Assad under Syriska inbördeskriget.

Nu byter du plötsligt ämne istället för att besvara min fråga. Jag upprepar: anser du att Ryssland har bombat ett barnsjukhus?
Om du inte kan besvara denna enkla fråga bör du hålla dig och dina tankar i ditt pojkrum.
Citera
2024-07-08, 19:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nu ska ju detta vara Ukrainsk luftvärn som orsakat skadorna .. men den västerländska propgandamaskinen går varm!

Det ryska försvarsministeriet påstår det ja. Däremot i verkligheten:

Citat:
SVT verifierar: Barnsjukhuset träffades av hel kryssningsrobot – och inte splitter

Det har förekommit uppgifter om att det var splitter från en robot som slog ner i barnsjukhuset i Kiev, men en video på Telegram visar att det rör sig om en direktträff med en kryssningsrobot. SVT har geolokaliserat videofilmen.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=759c31064ba171d04d7ec44a08b10 3c1
Citera
2024-07-08, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nu byter du plötsligt ämne istället för att besvara min fråga. Jag upprepar: anser du att Ryssland har bombat ett barnsjukhus?
Om du inte kan besvara denna enkla fråga bör du hålla dig och dina tankar i ditt pojkrum.

Hur byter jag ämne när jag svarar dig svart på vitt vad jag anser? Hur byter jag ämne när jag enbart påpekar att jag känner igen det här stuket Zelensky och hans PR gäng kör med ifrån det vita hjälmarna höll på med i Syrien?

Läs ordentligt och begrunda nu. Jag varken håller med dig eller förnekar att Ryssland bombar barnsjukhus. Jag är för analytisk och sammanbiten för att bara gå på allt Zelenskys PR gäng trottar ut bara så där.
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-07-08 kl. 19:47.
Citera
2024-07-08, 19:44
Moderator
Ancistruss avatar
Många inlägg från (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24) flyttade till denna tråd.

/Mod
Citera
2024-07-08, 19:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Du får tänka på alla vidrigheter detta folk har utsatt andra, varandra och själva blivit utsatta för under det förra seklet. Vi civiliserade fredsskadade svenskar ska nog försöka hålla en högre standard är barbarer från öst.

Med tanke på hur många av dom som reagerar så fort man skriver det.. Så är nog det enda sättet att nå fram att göra samma sak tillbaka som dom gör mot alla andra själv.
Citera
2024-07-08, 19:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Propaganda bara...
De utför en militäroperation men nu har Ukraina börjat attackera dem så det klart att de svarar tillbaka.
Skulle bombat tre till

Det är bara propaganda, men Ryssland skulle bombat tre till? Tre vadå?
Citera
2024-07-08, 19:48
Medlem
katr00pzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
https://aje.io/162mwz?update=3034225

”Ukraine officials earlier described an attack on a children’s hospital as a war crime. Russia alleged the damage was inflicted after a Ukrainian air defence system failed and one of its missiles slammed into the hospital.”
Hmm, ja det förändrar ju grejen lite. Men känns isf att både Ukraina och Ryssland måste släppa mer data angående incidenten innan något kan bestämmas med säkerhet. Dock har jag svårt att tro Rysslands sida av det hela om jag ska vara ärlig. Men tro gör man i kyrkan och dit går jag inte. Så hoppas Ryssland kan bevisa att det var pga detta eller Ukraina går ut och bekräftar deras historia (tror jag dock inte), annars får de nog ändå ta smällen.
Citera
2024-07-08, 19:54
Medlem
För att vara ärlig var de flesta av barnen cancerpatienter. Det hade varit bättre att dö än att lida. Och det är en krigssituation. Ukraina attackerade också civila bostadsområden där ryssar bor, och Ryssland gjorde detsamma.
Citera
2024-07-08, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
För att vara ärlig var de flesta av barnen cancerpatienter. Det hade varit bättre att dö än att lida. Och det är en krigssituation. Ukraina attackerade också civila bostadsområden där ryssar bor, och Ryssland gjorde detsamma.
Vad i h-e! Du ska inte in på sjukhus vad du än råkar ut för, någon dag ska du ändå dö. Möjligen en psykklinik.
Citera
2024-07-08, 20:00
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ja i Gaza sker betydligt värre saker och varje dag... men det hör ju inte till det här just nu. Nu var målet bland annat Artem-fabriken som ligger i närheten av sjukhuset... det målet blev iallafall uppnått! Ännu lite jobbigare för Ukraina då det var en viktig ammuntionsfabrik.. även Natos lagerområden blev träffat.
Ska bli intressant och se propagandareklamen som kommer köra varm ett tag nu.. vad vi inte får veta är dom viktigaste detaljerna.. vill man veta sånt får man läsa medier på annat håll. Väst underhållet alltid bakgrunden till dessa liknande händelser.

Du har inte haft ett enda rätt gällande Ryssland så här långt. Skäms du inte?

Citat:
Hyckleri... israel gör ju samma sak i Gaza men då är ni minsann tysta..
Nu ska ju detta vara Ukrainsk luftvärn som orsakat skadorna .. men den västerländska propgandamaskinen går varm!

Nu ljög du igen. Finns bevis på dina påståenden. Fan vad du äcklar mig med dina inlägg. Inte ens om terroristerna i Moskva lyckades du pricka rätt i dina fantasier.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det ryska försvarsministeriet påstår det ja. Däremot i verkligheten:
Citera
2024-07-08, 20:00
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ja, vore inte det en bättre lösning, att helt enkelt bjuda in de ryssar och proryska ukrainare till Ryssland, världens till ytan största land, istället för att invadera Ukraina?

Istället kidnappar de Ukrainska barn och vuxna och för dem till Ryssland. Folkutbyte i ordets bemärkelse. Men det är gamla Stalinmetoder, då skyfflades folk runt i Sovjetunionen hej vilt. Det är därför det är en massa ryssar kvar i Baltstaterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in