2024-07-06, 15:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hot från vem
Nej det jag menade är att personer som har kontrollbehov hotar.
Kanske Magnus var sådan ? Inte fakta utan gissning.

Vet vi något om Magnus utöver att det var han som ville skiljas (lämnade in ansökan)
Krävs väll 2 personers underskrift ? Vet inget om sådant.
Citera
2024-07-06, 15:22
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, varför skulle man göra det. Har man gjort slut och separerat så är det ju slut och man påbörjat sitt nya liv.
Förr fanns ett påbud om sorgeår om den ena dött -men inte ens det är något krav längre.

Det finns ju de som dejtar redan under skilsmässor. Eller redan träffat någon annan när de ska skiljas.
Senast redigerad av Lilett 2024-07-06 kl. 15:25.
Citera
2024-07-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
C*roline L*indstedt

är det hon med barnen som äter glass i Limhamn, barnen leker i vatten för ca 1 veckan sen med C:s kommentar. "Livet"

Usch fy vilken historia.
Citera
2024-07-06, 15:37
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Det finns ju de som dejtar redan under skilsmässor. Eller redan träffat någon annan när de ska skiljas.

Finns en oskriven regel om att har man småbarn så skaffar man inte en ny partner under eller precis efter separation det är en stor omställning för barnet/barnen.
Barnen kommer i första hand.
Citera
2024-07-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JolieKayy
Börjar fundera på hur grannen tyckte sig veta att en avliden person var i huset. Om hängningen i trappan stämmer kan grannen kanske sett honom genom fönstret… på hemnet bilderna är det ett fönster precis vid trappen vid entrén.

https://www.hemnet.se/salda/villa-5rum-tollarp-kristianstads-kommun-tollarps-storgata-23-6629055057060583067#gallery

Terapi för alla iblandade asap

Ja, kan absolut vara så.

Kanske ringde mamman grannen för att be honom ringa på och se att allt var okej om ingen svarade i mobilen/mobilerna när hon frenetiskt ringde?
Senast redigerad av Martlet 2024-07-06 kl. 16:18.
Citera
2024-07-06, 15:52
Medlem
Ingen som gått i tankarna om att det är modern som är ett psyk?

Verkar bytt jobb ofta. Vilket ofta tyder på att man är en rörig och konfliktfylld person, som har svårt att behålla vänner.
Flyttat mycket, även innan de träffats

Direkt efter separation söker hon uppmärksamhet.

Kanske har hon manipulerat skiten ur honom.
Kanske klarade han inte av tanken på att barnen ska vara vid henne, utan hans beskydd?
Så han gjorde detta för att barnen ska slippa växa upp med henne..
Citera
2024-07-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Bra fråga, vet faktiskt inte, har inte heller skilt mig. Men känns som att han inte borde varit den som ansökte om han inte själv ville skiljas väl? Då borde han låtit henne skicka in ansökan… men vet ej hur det brukar funka..
Så bottenlöst tragiskt oavsett!

En del personer använder skilsmässa som hot.

De räknar kallt med betänketiden som en "Åh, nej - lämna mig inte!"-sträcka där expartnern påverkas att stanna.

Oerhört otäckt och psykiskt påfrestande och i det här fallet KAN det ju vara så att hon helt enkelt tröttnade...
Citera
2024-07-06, 15:58
Medlem
”Hej på er! Vi har köpt ett hus i Tollarp men flytten kan bli framflyttad pga omständigheter. Vi ska egentligen flytta in om 10 dagar men det går antagligen inte nu… vi tror att det kanske handlar om en månad eller så. Ja så vi sitter i situationen att vi bli hemlösa tills inträdet är bestämt då huset vi bor i ska tas över av några andra som skrivit kontakt. Finns det någon här i Tollarp som vet ett ställe vi kan bo och ha våra grejer i tills vi får flytta in i huset? Det är ju som sagt lite panik just nu… tacksam för alla svar jag kan få” Mvh Cecilia

// Tollarp.nu på Facebook
Citera
2024-07-06, 16:02
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Finns en oskriven regel om att har man småbarn så skaffar man inte en ny partner under eller precis efter separation det är en stor omställning för barnet/barnen.
Barnen kommer i första hand.
Struntprat, det finns inga oskrivna regler på det temat, eller gäller det bara kvinnor?
Man behöver inte introducera daten för ungarna, bara ligga lite de barnfria helgerna. Får man ligga lite blir man gladare och då också en bättre förälder.
Citera
2024-07-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Har du aldrig sett några filmer? Aldrig läst några böcker? Har du ingen fantasi eller förmåga att rollspela? Kan tänka mig hundra scenarion där en kärleksfull pappa som aldrig skulle komma på tanken att skada någon drivs till en situation där han blir en galen terrorist liknande typ som dödar sig själv och barnen.
Filmer, videospel, skönlitteratur är inte verkliga livet.

Att med egna händer strypa sitt barn runt halsen är totalt galet och fruktansvärt.

Vi andra föräldrar får panik bara de råkar hosta till när de äter i skräck om att de kanske satt något i halsen eller liknande.
Citera
2024-07-06, 16:06
Medlem
antplots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
”Hej på er! Vi har köpt ett hus i Tollarp men flytten kan bli framflyttad pga omständigheter. Vi ska egentligen flytta in om 10 dagar men det går antagligen inte nu… vi tror att det kanske handlar om en månad eller så. Ja så vi sitter i situationen att vi bli hemlösa tills inträdet är bestämt då huset vi bor i ska tas över av några andra som skrivit kontakt. Finns det någon här i Tollarp som vet ett ställe vi kan bo och ha våra grejer i tills vi får flytta in i huset? Det är ju som sagt lite panik just nu… tacksam för alla svar jag kan få” Mvh Cecilia

// Tollarp.nu på Facebook

Skulle faktiskt kunna vara så att gärningsmannens känslor inför att flytta ut ur huset har utlöst dådet, om det bara låg ett par veckor bort. Kanske hade han inte hittat någon bostad att flytta till än.
Citera
2024-07-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lipsyl
Fast jo, det är väldigt vanligt att det används även utan romantiska intentioner/

Används hur då? "Jag ska gå på dejt med min bror" låter extremt incestuöst. Det kanske ibland används på det sättet i någon avkrok i Sverige, men att det skulle vara "väldigt vanligt" tvivlar jag mycket på. Jag har aldrig under mitt liv hört någon säga att de ska "gå på dejt" med en släkting t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in