2024-07-12, 19:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag tror inte heller att mamman vill begrava barnet tillsammans med dess mördare. Åtminstone hade det nog blivit ganska makabert.
Fast det är väl det vanliga (?) att de begravs tillsammans - så jag vet inte om det är så makabert.
Citera
2024-07-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag tror inte att en människa behöver vara sinnessjuk för att döda sina barn. Människan är kapel till oerhörd grymhet, som alla djur.
Antalet föräldrar som mår dåligt, separerar och råkar ut för allehanda svårigheter i livet utan att mörda sina barn säger mig att det krävs något extraordinärt för att göra det. Jag tror att man måste vara sinnessjuk och sakna en massa spärrar som friska människor ramar in sitt beteende med. Djur däremot är aldrig grymma, de saknar förmågan och förmånen att kunna välja. De agerar instinktivt eftersom de saknar de delar
Citera
2024-07-12, 19:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Pojkens stabila punkt hittills har varit huset där pappan dödade hans syster och försökte döda honom. Tycker du att han och mamman ska bo där?
Ja, och nya lägenheten var planerad för båda barnen - det kanske är för tungt att återvända till det utan ena barnet.
Citera
2024-07-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag tror inte att en människa behöver vara sinnessjuk för att döda sina barn. Människan är kapel till oerhörd grymhet, som alla djur.
Antalet föräldrar som mår dåligt, separerar och råkar ut för allehanda svårigheter i livet utan att mörda sina barn säger mig att det krävs något extraordinärt för att göra det. Jag tror att man måste vara sinnessjuk och sakna en massa spärrar som friska människor ramar in sitt beteende med. Djur däremot är aldrig grymma, de saknar förmågan och förmånen att kunna välja. De agerar instinktivt eftersom de saknar de delar av hjärnan som krävs för att vara människa.
Citera
2024-07-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, och nya lägenheten var planerad för båda barnen - det kanske är för tungt att återvända till det utan ena barnet.
Det senaste boendet var kanske något som fick tas hastigt när separationen blev ett faktum, det kan ha varit tänkt att bli temporärt tills drömboendet dök upp. Det är nog inte så ovanligt vid skilsmässor att ena parten får ta det som finns snarare än det som önskas.
Citera
2024-07-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Var det ett ”misstag” att pojken överlevde, eller ska man tro att det var avsiktligt?
Jag lutar faktiskt åt att det kan ha varit avsiktligt. Lindriga skador tyder på det. Att döda dottern sårade mamman mest men att döda sonen hade skadat pappan mer. Jag tror att pappan var en fullblodsegoist och skonade sin ”avbild”.
Citera
2024-07-12, 19:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det senaste boendet var kanske något som fick tas hastigt när separationen blev ett faktum, det kan ha varit tänkt att bli temporärt tills drömboendet dök upp. Det är nog inte så ovanligt vid skilsmässor att ena parten får ta det som finns snarare än det som önskas.
Fast såg man på det hon lade ut om det boende så verkade hon mycket nöjd med det - med gångavstånd till jobbet t ex.
Citera
2024-07-12, 19:46
Medlem
Citat:
Fast såg man på det hon lade ut om det boende så verkade hon mycket nöjd med det - med gångavstånd till jobbet t ex.
Man kan vara nöjd med situationen för stunden även om det är provisoriskt. Jag tror att hon kan ha ändrat kravspecen för bland annat boendet efter exets mord.
Citera
2024-07-12, 19:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Var det ett ”misstag” att pojken överlevde, eller ska man tro att det var avsiktligt?
Enligt polisens utredning var det väl ett misstag att han överlevde - ett mordförsök.

"Åklagaren bekräftar att det är pappan till barnen som hittats död. Då utredningen gällande mord och försök till mord riktats mot honom läggs den nu ner."
Svt
Citera
2024-07-12, 20:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Man kan vara nöjd med situationen för stunden även om det är provisoriskt. Jag tror att hon kan ha ändrat kravspecen för bland annat boendet efter exets mord.
Jag tänker inte spekulera i varför eller om hon faktiskt söker nya lägenheter.

Det är rätt egalt tycker jag.
Citera
2024-07-12, 20:13
Medlem
Citat:

Mammans nuvarande lägenhet på 53 kvm - enligt antaganden i tråden i andra hand?
Citera
2024-07-12, 20:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Mammans nuvarande lägenhet på 53 kvm - enligt antaganden i tråden i andra hand?
Ok, då är det helt förklarligt att hon sökte och söker större. 53 kvm är max en tvåa - möjligen det som kallas en och en halva.

Jag har svårt att se personlig problematik för att de flyttat, eller hon vill flytta - så för min del är det egalt om man skall bedöma en person.
Det krävs att det finns mer att ta på för att det skall innebära en problematik hos personerna/personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in