Citat:
Håller med om detta! Men Lady Dahmer är ju inte den enda i världen som är deprimerad. Hon är ju inte sen med att kasta andra under bussen och kalla dem "lata arbetslösa som har för lite att göra". Till exempel influensers som hon tror "inte jobbar" utan fikar hela dagarna, fast de egentligen jobbar väldigt mycket även om det kanske inte ser så ut på deras Instagramkonton. De kan ju också vara deprimerade och inte orka med ett vanligt jobb. Och de kan vara ensamstående eller mitt i en separation fast de är gifta eller sambos på pappret. De kan vara både ensamstående, hemlösa, panka och deprimerade och behöva dra in pengar för att försörja sina barn. LD är inte den enda i världen som har problem som ursäktar allt. De problem hon har nu i samband med skilsmässan har ju massor av kvinnor haft de senaste femton åren men LD har vägrat att lyssna när nån påtalat det (även om hon såklart inte minns det nu och tycker att jag är en idiot). Hon är unik och det är bara hennes ursäkter som duger, enligt henne alltså. Som jag ser det är hennes situation inte ett dugg unik utan en riktig klassiker. Efter hur hon uttryckt sig om andra kvinnor och svarat folk som beskrivit liknande problem så har jag svårt att tycka synd om henne, även om jag förstår själva problematiken i sig. Jag känner empati med henne som medmänniska men inte mer än så.
Jag vill bara påpeka att hon många gånger påtalat att det ligger otroligt mycket arbete bakom sociala medier, att det tar längre tid än man tror att skapa content. Hon har ju pratat mycket om detta tidigare när hon fick kritik för att hon inte jobbar.
Det hon reagerat på är den skeva verklighetsuppfattning som många influensers får, med rätta, och hänvisat till bland annat kvinnor som sliter i vården och ändå får vända på kronorna. Alltså apropå kalla dem för lata arbetslösa.
Hon kan ha ett svartvitt sätt att uttrycka sig på men hon har också skrivit väldigt mycket som tydligt visar att hon har full koll på de svårigheter som kvinnor drabbas av vid separationer och skilsmässor. Även om hon själv trott att hon är tryggad. Minns att hon skrev att hon aldrig skulle rekommendera hemmafrulivet då de flesta inte har turen att vara gift med någon som har mycket.