2024-07-02, 15:45
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassea
Hon har verkligen gjort det till sin grej att trycka ner alla som inte tycker som henne men tror samtidigt att det fångar en del personer som vill känna sig lite som ”en i gänget”
Tror det hela bottnar i osäkerhet.

Hon och hennes gelikar är värre än nazisterna.
Håller någon inte med eller tycker annorlunda är det ut i kylan istället för gaskammaren.
Så fungerar dom.
Citera
2024-07-02, 16:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Tror inte det leder till något att diskutera LDs åsikter om Palestina med krambakter. Kranvatten är extremt lojal med LD och LDs åsikter, till fanatismens gräns. Tror aldrig de har avvikit.

Jag inser detta - med det sagt, när människor börjar med argumentet "tEkNisKT sEtt" så brukar det vara ett tecken på att de förlorat argumentet. Det är inte speciellt svårt att vara feminist och anse att våldtäkt är fel, oavsett vem som begår våldtäkten.
Citera
2024-07-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lassea
Anledningen till att man upplever henne som otrevlig tror jag beror på att hon nog är det. Varför skulle hon annars vara otrevlig liksom?
Lite.. ocharmig gubbe från 60-talet, tror sig veta bäst. Helt igensatta skygglappar.
Hon har verkligen gjort det till sin grej att trycka ner alla som inte tycker som henne men tror samtidigt att det fångar en del personer som vill känna sig lite som ”en i gänget”
Tror det hela bottnar i osäkerhet.

Vi kanske ser olika flöden men jag ser att hon svarar trevligt, hjälpsamt och sakligt på de flesta. Till och med på de som medvetet försöker provocera henne. Men du kanske är en sån där som tycker det är otrevligt när kvinnor säger emot eller inte sockrar allt de säger?
Citera
2024-07-02, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag inser detta - med det sagt, när människor börjar med argumentet "tEkNisKT sEtt" så brukar det vara ett tecken på att de förlorat argumentet. Det är inte speciellt svårt att vara feminist och anse att våldtäkt är fel, oavsett vem som begår våldtäkten.

Det är iofs heller inte svårt att vara feminist och anse att våldtäkt är berättigat pga priv.

Feminismerna är inte enhetliga.

Jag tror däremot att man kanske ska se den svenska feminismen som en återvändsgränd då den har en stor skuldbörda i det apartheidsamhälle Sverige är idag.

Inte minst då LD som har haft ett gränslöst förhållningssätt till normer vilket slutligen har fått henne att ta ställning för terrorister som använder våldtäkt som en del av sin krigföring och propaganda.
Citera
2024-07-02, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
Vi kanske ser olika flöden men jag ser att hon svarar trevligt, hjälpsamt och sakligt på de flesta. Till och med på de som medvetet försöker provocera henne. Men du kanske är en sån där som tycker det är otrevligt när kvinnor säger emot eller inte sockrar allt de säger?

Jag ser väldigt sällan att hon svarar nån trevligt eller hjälpsamt. Hon svarar nästan bara de som inte håller med henne och då är hon otrevlig, som jag upplevwr det. Befogat många gånger då folk beter sig dumt, absolut. Men det räcker att nån inte håller med. Hon har så stor följarskara att det alltid är flera hundra pers som direkt kastar sig på och skäller ut den som inte håller med. Och det vet hon. Hon blir alltid uppbackad vad hon än säger. Och så har det kanske varit sen hon hon var skolans snyggaste och populäraste tjej (enligt henne själv), vad vet jag. Hon vet att den som säger emot kommer att skrämmas bort och ge upp till slut. Jag har följt henne i 15 år nu och ser detta med lite andra ögon nu när jag själv är äldre. Vid det här laget vet jag i förväg vad hon kommer att svara eller bortförklara sig med om nån säger emot henne. Hon följer alltid samma manus. Och jag är inte längre "rädd" för personer som hon, till skillnad från när jag började följa henne.
Citera
2024-07-02, 19:32
Medlem
Citat:

Jadu, jättesvårt för mig att veta vilka flöden du kollar i.
Nej, jag inte svårt för vare sig män eller kvinnors olika åsikter, däremot så har jag svårt för mobbare och personer som trycker ner andra män och kvinnor (människor), du vet exakt sån person som jag och många andra upplever att ld är. Hon verkar vara en väldigt stor idol för dig, kanske är du väldigt lik henne… väldigt lik! Kanske är det du tycker är trevligt annat trevligt än vad jag tycker är trevligt?
Senast redigerad av lassea 2024-07-02 kl. 19:35.
Citera
2024-07-02, 23:30
Medlem
Citat:

LOL du lever i en egen värld. Tillsammans med LD och Lady Dumber.
Citera
2024-07-06, 16:29
Medlem
Efter en lugnare period där LD mest postat om relationsfrågor på Trådis så har hon nu lagt ut en av sina värsta IG-stories på länge. Den här gången repostar hon någon jävla dåre som hävdar att USA är ansvarigt för "ett trefrontskrig" i Ukraina, Taiwan och Israel. Det är iaf. fint att se att LD är konsekvent med att skylla på det angripna offret så hon kanske är på väg att evolvera från antisemit till gammal hederlig tankie?
Citera
2024-07-06, 18:01
Medlem
Men jisses - har hon inte gått ner väldigt mkt i vikt?
Citera
2024-07-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kale75
Men jisses - har hon inte gått ner väldigt mkt i vikt?

Jo, minst 30kg.
Citera
2024-07-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trass
Jo, minst 30kg.
Oj, så mkt.. hur har hon gjort tro? 🤔
Citera
2024-07-06, 21:36
Medlem
Hon började träna karate.