2024-06-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linneakerstin
Hennes storhandling var ju mest halvfabrikat. Och varför har hon bananerna i plastpåse? Dom har redan skal på sig. Och vem använder plastpåse till frukten numera?

Dom tar väl betalt för dom plastpåsarna, det brukar ju finnas bruna papperspåsar till frukt och grönt numera.
Tänkte också på att det var 90% halvfabrikat, såg bara ett paket kyckling som inte var halvfabrikat. Det blir svårt att laga något lämpligt till L av de där råvarorna.
Har också väntat på vloggen hela dagen men nu börjar jag nog ge upp hoppet!
Citera
2024-06-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Skulle vi inte få se Gekås idag? Visserligen 3.5 h kvar till midnatt. Eller blev filmen svart eller ofokuserad?

Inte Gekås...det var IKEA, ja det kommer väl någon lam bortförklaring imorgon om varför den utlovade vloggen aldrig kom!
Citera
2024-06-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Inte Gekås...det var IKEA, ja det kommer väl någon lam bortförklaring imorgon om varför den utlovade vloggen aldrig kom!

Aa just det Ikea var det ju.
Citera
2024-06-30, 21:32
Medlem
Fattar inte varför hon skriver att den ska komma innan hon är färdig med den. Då lägger hon bara press på sig själv att få in den och alla följare förväntar sig att få se den. Så himla onödigt. Hade varit så mycket bättre om hon väntat tills hon var färdig och bara överraskat och sagt att Nu så ligger det en ny vlogg. Att hon inte begriper det....
Citera
2024-06-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Fattar inte varför hon skriver att den ska komma innan hon är färdig med den. Då lägger hon bara press på sig själv att få in den och alla följare förväntar sig att få se den. Så himla onödigt. Hade varit så mycket bättre om hon väntat tills hon var färdig och bara överraskat och sagt att Nu så ligger det en ny vlogg. Att hon inte begriper det....

Exakt, det vore ju ett riktigt bra tips. Så gör väl också de flesta andra, det är mycket roligare att bli överraskad än att bli besviken på att det som utlovats sedan aldrig kommer. Vi kanske får ännu en sak att lägga till den listan.....
Citera
2024-06-30, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linneakerstin
Hennes storhandling var ju mest halvfabrikat. Och varför har hon bananerna i plastpåse? Dom har redan skal på sig. Och vem använder plastpåse till frukten numera?

Min första tanke också! Verkligen bara halv/helfabrikat och väldigt mycket kött. Även barnmaten va färdig i burk, tom vällingen var färdig i tetra 😳
Citera
2024-06-30, 22:02
Medlem
FruKrokodils avatar
Gillar det där försöket att spara pengar genom att köpa hälften av maten från Eldorado, tex deras fiskpinnar som hon köpt är helt omöjliga att steka och smakar skit.

Men sen välling på tetra? Varför?? De är ju hemma hela tiden förutom korta shopping resor där Lars ändå käkar rumsvarm burkmat.

Eller är det till flygresan? Är tanken att Lars ska få suga på en rumsvarm vällingtetra?

Och de köper fortfarande ersättning, minns att jag brukat gå över helt till "vanlig mat" och välling i Larsas ålder (för de av mina barn jag ammat kortare tid).
Citera
2024-06-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Gillar det där försöket att spara pengar genom att köpa hälften av maten från Eldorado, tex deras fiskpinnar som hon köpt är helt omöjliga att steka och smakar skit.

Men sen välling på tetra? Varför?? De är ju hemma hela tiden förutom korta shopping resor där Lars ändå käkar rumsvarm burkmat.

Eller är det till flygresan? Är tanken att Lars ska få suga på en rumsvarm vällingtetra?

Och de köper fortfarande ersättning, minns att jag brukat gå över helt till "vanlig mat" och välling i Larsas ålder (för de av mina barn jag ammat kortare tid).

Upp till ett år "ska" man väl ge ersättning/amma som huvudföda om inte jag minns fel 😅 har långtids ammat båda mina barn så har aldrig gett ersättning eller välling
Citera
2024-06-30, 22:14
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Upp till ett år "ska" man väl ge ersättning/amma som huvudföda om inte jag minns fel 😅 har långtids ammat båda mina barn så har aldrig gett ersättning eller välling

Nej det är vid sex månader man behöver börja byta ut till mer järnrik mat och välling istället för ersättning.

Också varit en långtidsammare på tre av mina fem barn men min yngsta toddler ammade bara i något halvår och vi körde på välling/vanlig mat där nånstans i ålder.

Lars är snart nio månader så ersättning kan man strunta i (även om man såklart kan fortsätta men då behöver man ändå fylla på med mer järn).
Citera
2024-06-30, 22:18
Medlem
Citat:

Vi slutade med ersättning vid ett år och bytte då till välling. Tror det är så vi fått det rekommenderat?
Citera
2024-06-30, 22:31
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Vi slutade med ersättning vid ett år och bytte då till välling. Tror det är så vi fått det rekommenderat?

Då är det olika rek beroende på vem man frågar. Frågar man google så är det sex månader och frågar man min bvc så är det plus sex månader. Frågar man i Afrika så är det två år 😅

Jag tror inget är hugget i sten, men från sex månader så behöver alla bebisar mer järnberikad mat och då är välling/gröt perfekt. Det kommer ju inte med amningen/ersättningen.
Citera
2024-06-30, 22:37
Medlem
Citat:
Nej det är vid sex månader man behöver börja byta ut till mer järnrik mat och välling istället för ersättning.

Också varit en långtidsammare på tre av mina fem barn men min yngsta toddler ammade bara i något halvår och vi körde på välling/vanlig mat där nånstans i ålder.

Lars är snart nio månader så ersättning kan man strunta i (även om man såklart kan fortsätta men då behöver man ändå fylla på med mer järn).
Ja precis, finns ingen anledning att ge ersättning för den har ingen funktion. Den har för lite näring ändå. Det behövs riktig mat och annan välling. Jag har inte kunnat amma mina barn och jag har bytat vällingsort efter hand som de har växt. Det står på förpackningarna från vilken ålder man ska ge dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in