2024-06-29, 14:18
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Då var Victor Eriksson klar.

Bra att snabbt få in en ersättare till Kurtulus, även om truppen i sig är rätt stor och kanske skulle behöva bantas ner något (typ göra sig av med Kralj, Madjed, Boudah).

Hellberg har haft Eriksson innan i Värnamo, så han vet nog väldigt väl vad det är för spelare han får.
Victor Eriksson är en duktig försvarare, bättre än Kurtulus i min mening, men det måste fan hänt något extraordinärt som får jänkarna att dumpa honom så här snabbt. Läser jag statistiken rätt fick han 166 minuter i a-laget innan han blev skeppad till b-laget. Känns knappast särskilt kittlande, eller?
2024-06-29, 14:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Victor Eriksson är en duktig försvarare, bättre än Kurtulus i min mening, men det måste fan hänt något extraordinärt som får jänkarna att dumpa honom så här snabbt. Läser jag statistiken rätt fick han 166 minuter i a-laget innan han blev skeppad till b-laget. Känns knappast särskilt kittlande, eller?
Det var strul med VISA vilket gjorde att han missade matcher, sedan tror jag dom bytte tränare också samtidigt som att hans konkurrent tog sin chans.
Sedan trivdes han dåligt pga dålig lagsammanhållning.
2024-06-29, 14:24
Medlem
junazs avatar
Citat:
Vi får väl se. Kan han leverera som han gjorde i Värnamo innan han stack till staterna så är det ett bra tillskott.
2024-06-29, 14:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det var strul med VISA vilket gjorde att han missade matcher, sedan tror jag dom bytte tränare också samtidigt som att hans konkurrent tog sin chans.
Sedan trivdes han dåligt pga dålig lagsammanhållning.

Citat:
Vi får väl se. Kan han leverera som han gjorde i Värnamo innan han stack till staterna så är det ett bra tillskott.
Ja, ni får hoppas att dom inte hittade nått dolt fel med hjärtat eller nått sånt skit. Håller han samma klass som han gjorde i Värnamo är det nog den bästa värvningen i detta fönstret sett till vad ni betalar.
2024-06-29, 14:48
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ja, ni får hoppas att dom inte hittade nått dolt fel med hjärtat eller nått sånt skit. Håller han samma klass som han gjorde i Värnamo är det nog den bästa värvningen i detta fönstret sett till vad ni betalar.
Jepp, vore väl typiskt vårat flyt att de skulle hitta något sådant. :P

Har inte sett några uppgifter om övergångssumma, men den kan inte ha varit skyhög precis?
2024-06-29, 14:52
Medlem
Teus avatar
Citat:
Jepp, vore väl typiskt vårat flyt att de skulle hitta något sådant. :P

Har inte sett några uppgifter om övergångssumma, men den kan inte ha varit skyhög precis?
Nej, jag utgår från att det är basement prices som gäller.
2024-06-29, 14:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ja klassen finns där, dock kan det ta en halvsäsong att komma in i laget och få fram den klassen. Jag är vis av erfarenhet med en drös spelare som inte nått förväntad höjd förens säsongen efter.
Jag är orolig för en försvagning pga det. Speciellt om Dovin också försvinner.
2024-06-29, 17:18
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Han är oersättlig, trött på att vi säljer bra spelare och i det här fallet till en andraliga, om vi ska sälja ska det vara till en mycket bättre serie.
Championship är rankat bra mycket bättre än AS trots att det är en andraliga.
Här har du en liten jämförelse:
https://www.globalfootballrankings.com/compare?first=EnglishLeagueChampionship&second=Swe dishAllsvenskan
2024-06-29, 17:26
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Finne och dif (Svenskfinne, men skit samma) får mig alltid att tänka på denna.

https://m.youtube.com/watch?v=BNMyP4rOjFA

Apropå
https://www.expressen.se/sport/du-slipper-ga-hem-rajalakso/
2024-06-29, 17:43
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Har inte sett några uppgifter om övergångssumman, men den kan inte ha varit skyhög precis?
”I princip gratis”
https://x.com/fotbollsthlm/status/1807075054213083383?s=46
2024-06-29, 18:16
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Championship är rankat bra mycket bättre än AS trots att det är en andraliga.
Här har du en liten jämförelse:
https://www.globalfootballrankings.com/compare?first=EnglishLeagueChampionship&second=Swe dishAllsvenskan
Jag tycker han borde kunna ta plats i en topp-femliga hos ett lag med placering 8 och neråt. Ser helst att vi behåller honom såklart.
2024-06-29, 19:47
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag tycker han borde kunna ta plats i en topp-femliga hos ett lag med placering 8 och neråt. Ser helst att vi behåller honom såklart.
Det tycker inte sportcheferna i dem 61 lagen än så länge isåfall. Mycket möjligt att han hamnar någonstans där men nu är det Championship, Anderlecht eller MLS som gäller. Säljer ni så kan det bli kämpigt tror jag(om det inte finns värdig ersättare förberedd).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in