2024-07-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Det tycker inte sportcheferna i dem 61 lagen än så länge isåfall. Mycket möjligt att han hamnar någonstans där men nu är det Championship, Anderlecht eller MLS som gäller. Säljer ni så kan det bli kämpigt tror jag(om det inte finns värdig ersättare förberedd).
Vi har seriens bästa andremålvakt så ingen kris (men tråkigt) om Dovin försvinner känner jag.
2024-07-01, 14:04
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi har seriens bästa andremålvakt så ingen kris (men tråkigt) om Dovin försvinner känner jag.

Bästa vettefan men stabil absolut, framförallt personen Davor jag gillar starkt! Hjelmberg har dementerat att Dovin är på väg bort. Viktigt att han stannar säsongen ut.
2024-07-01, 15:29
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag tycker han borde kunna ta plats i en topp-femliga hos ett lag med placering 8 och neråt. Ser helst att vi behåller honom såklart.
svenska målisar har alltid stått lågt i rang ute i europa av ngn anledning.

svårt att peka på varför eg. för dåliga på fötterna o i luften kanske.
2024-07-01, 16:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Friedrich? Abrahamsson?
2024-07-01, 16:16
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
svenska målisar har alltid stått lågt i rang ute i europa av ngn anledning.

svårt att peka på varför eg. för dåliga på fötterna o i luften kanske.
Dovin är ju enormt bra med fötterna, lite sämre i luften, men jag tror att anledningen är att målvakter inte "omsätts" lika ofta som andra spelare, sen så är det självklart färre platser att slåss om jämfört med t.ex mittbackar eller anfallare.
2024-07-01, 16:24
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Dovin är ju enormt bra med fötterna, lite sämre i luften, men jag tror att anledningen är att målvakter inte "omsätts" lika ofta som andra spelare, sen så är det självklart färre platser att slåss om jämfört med t.ex mittbackar eller anfallare.
menade generellt.

Hedman var ju iaf ordinarie i Coventry som ändå va ett pissgäng, Isaksson som var stabil i ett rätt bra landlag var ju aldrig het..

de yngre som gått iväg efter det har ju aldrig fått stå i hyfsade lag egentligen. Ngt år undantaget.
2024-07-02, 19:51
Medlem
Victor Eriksson blev tydligen ett kap. Ingen övergångssumma, 250 000 kr(!) om han spelar 30 matcher, och så en vfk på 10-15 procent.
2024-07-03, 08:42
Medlem
eternussermos avatar
Boudah till Västerås, spelklar till matchen mot Häcken?
2024-07-03, 11:08
Medlem
Värnamos sportchef verkar jobba hårt. En deal om dagen, plus hinna läcka allt till Disco och Avdic och nån bonusgrej till fotbolldirekt innan allt händer.

Le Roux är nog en bra fit i Värnamo i alla fall. Aldrig trott att dom ska åka ur med den uppbackningen i ryggen men dom gör även en del smarta värvningar.
2024-07-03, 11:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Boudah utlånad till VSK.

Bajen är intresserade av Warner Hahn (fd IFK) om Dovin säljs.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-07-03 kl. 11:15.
2024-07-03, 11:25
Medlem
Västerås värvningar känns rimliga men också lite torftiga i det utsatta läget. Bouzaienne är löpstark och fyller rollen men kommer inte vara en av seriens bästa på sin position som Gefvert. Ask tror jag bara i bästa fall når upp till Åslunds nivå(Ask såg småseg ut i träningsmatchen mot vårat bänklag), Boudah är lika stor målsumpare som det man har i normalläget, alla kan givetvis flyga en höst.

Man skulle behöva en håll käften-värvning framåt. Typ en Engvall eller nåt i den stilen.

Iofs har lag som Kalmar och Peking inte gjort något nämnvärt heller än inför omstarten. Och jämfört med dom så har ju VSK iaf något fungerande i grunden och man är inte lika tyngda av att ligga i botten.
2024-07-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Friedrich? Abrahamsson?
Abrahamsson skulle jag väl kunna placera i samma fack, Friedrich däremot tycker jag är överskattad.

Davor är dålig på banala saker som typ skjuta insparkar varav många drar kopplingen att han skulle vara svag men han är otroligt på att parera skott vilket får anses den överlägset viktigaste egenskapen hos en målvakt.

Där värderar jag Davor högre än Dovin till och med, även om Dovin är en mer komplett målvakt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in