2024-06-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte för att det kommer att ske, men kan du lista tio Paasikivippåståenden där drygt nio är fel?

Ljög inte Ryssland lite ändå när dessa att de inte skulle invadera Ukraina?

Ryssland ljög inte att ukraina var en röd linje
Ryssland ljög inte att de alltid kommer skydda deras befolkning, oavsett pris.

se på våra patetiska magda ulf hur de skyddar oss från våldtäkter mord, muppar.

Sätter min tillit till Ryssland och deras förmåga att skydda sin befolkning, kan trycka upp mitt svenska pass i röven
Citera
2024-06-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89

Sätter min tillit till Ryssland och deras förmåga att skydda sin befolkning, kan trycka upp mitt svenska pass i röven

Märklig lista på tio Paasikivipåståenden.
Citera
2024-06-27, 23:40
Avslutad
Citat:

Fast du verkar inte vilja svara på frågan.

Ljög inte Ryssland när de sa att de inte skulle invadera Ukraina?
Citera
2024-06-27, 23:45
Medlem
Citat:

Märkligt sätt att skydda befolkningen på. Döda tiotusentals....
Men det är klart, dödar man människorna så slipper de ju lidandet som livet i Ryssland innebär.
Citera
2024-06-27, 23:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putins-soldater-larmar--vi-ar-som-kottbitar-/
Till och med dom ryska soldaterna larmar nu dom dör i 1000tals varje dag och har inte en chans enligt dom själva vad säger ni ryssrunkare ljuger dom ryska soldaterna eller ni?

Det är mycket bra att soldaterna inser att de bara är kanonmat, nu ska de bara tänka tanken att vända sig om och marchera hem till Moskva så är problemet löst.
Citera
2024-06-28, 00:01
Medlem
Citat:
Det var väll sovjet som hittade på ukraina, om du kollar en karta från 1900 talet då ser du att ukraina inte finns. Enligt folkrätten har Rysslan rätt att återta land som är deras.

Det har man inte alls. Man har inte rätt att invadera för att återta något som man anser vara sitt.

Med ditt resonemang hoppas jag du ställer dig på Finlands sida om de invaderar Ryssland får att återta Karelen och att du ställer dig bakom Tysklands invasion av Polen och Ryssland för att återta gamla tyska Ostpreussen.

Dessutom var det ju förresten Ryssland som stal Sveriges östra landshalva - och skapade hittepålandet Finland. Dags att återta vår östra landsdel.

Och apropå kartor från 1900-talet. Tittar du på en karta från 1930-talet så fanns inte ens hälften av dagens stater. Är de hittepåländer? Eller vilket årtal anser du att man ska titta på?
Citera
2024-06-28, 00:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Fast om nu NK soldater skulle börja slåss och åka på samma däng som ryssarna, så kan man ju hoppas att någon rapporterar till Kim att ryssarna ljög för honom. Kanske kan få motsatt effekt.

Om NK soldater kan kriga på rysslands sida så kan Natosoldaterna delta på Ukrainas sida, what goes around comes around. Den röda linjen borde vara överspelad då.
Citera
2024-06-28, 00:04
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:

Finns inget som hindrar en landsförrädare som dig att resa till ryssland via turkiet med turkish airlines.
Hejdå. Vi kommer inte sakna dig.
Kom inte och gnäll efteråt när ryska myndigheter tar dig som gisslan eller skickar dig till fronten. Du är inte värd att växlas mot bröderna Payam och/eller Peyman Kia. Hoppas du ruttnar i Lefortovo i det läget. Do svidania. Att du vill ha ditt pass upp i röven säger väl allt om dig.
Hoppas du träffar Stenbögen88 så att ni kan idka rysk kärlek i gyttjan tillsammans. Se så. Vad fan sitter du här för? Din älskade tsar väntar på att du ska åka till Ukraina för att försvara låtsastsaren storråttan puttefnasks ego som sitter i kreml i träsket moskva. C'mon. Vad har du att förlora? Nya bögisar att möta.

Detta med åtanke hur ryssen tar in nya medborgare och skickar dem direkt till fronten.
Citat:
Ryssland har skickat omkring 10 000 nyligen naturaliserade migranter till den ukrainska fronten. Tillkännagivandet gjordes på torsdagen av Alexander Bastrykin, chef för Rysslands statliga utredningskommitté, enligt Kyiv Independent. Enligt tidningen antydde Bastrykin att migranterna kanske inte var direkt inblandade i striderna, utan har "grävt skyttegravar och byggt befästningar" i Ukraina. Enligt Bastrykin har ungefär en tredjedel av de 30 000 ryska medborgare som nyligen "gripits" efter att ha undvikit en inbjudan att registrera sig för militärtjänst skickats till Ukraina. Värnplikten är obligatorisk för ryska män mellan 18 och 27 år. I höstas föreslog Bastrykin att man skulle kunna dra in ryskt medborgarskap för dem som nyligen fått det och vägra militärtjänst.
Enligt Kyiv Independent har Ryssland också skickat migrantarbetare till Ukraina under täckmantel av byggnadsarbete. Många ska dock ha pressats till strid och deras pass har konfiskerats.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010493711.html (texten är denna gång google-översatt istället för manuellt).
Citera
2024-06-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ukraina är ett internationellt erkänt land, ryssjävel.

Har du historiska bevis på det? ps jag är svensk. 70% går inte på er nato smörja
Citera
2024-06-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hoppsan..

US, Israel and Ukraine in talks to provide Kyiv with Patriot systems - report

The US, Israel and Ukraine are all in talks to provide Ukraine with up to eight Patriot air defence systems, according to the Financial Times.

The FT said the deal would likely involve Israel first sending the systems it plans to retire to the US, before they are handed over to Kyiv

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-russia-putin-north-korea-soldiers-12541713

..den såg jag inte komma..
Bra av israelerna.

Samtidigt undrar jag hur de anser sig ha råd med detta nu när Hamas, Hizbollah / Iran och massa jävla småmiliser hotar med en ny förintelse.
Citera
2024-06-28, 00:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Kolla i Hamas/Israel-trådarna så kommer du se hur många pro-ryssar från denna tråd som är anti-israel i de trådarna, så inte mycket till skillnad att det kommer i allmän kännedom. Folk har redan sina ståndpunkter klara.

Ja de som stödjer Ryssland stödjer oftast palestinierna.
Citera
2024-06-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag tror inte, jag vet. Det fanns folk kvar i både Avdiivka och Bachmut.

mmm du menar de i minerade hus och källare?

och givetvis de som väntade på att bli befriade.

ett ryskt skämt, då de i källarna i mariupol hörde ropen..

"allahu akhbar", så sade de till sina fångvaktare "nu kommer våra grabbar och befriar oss."

akhmat gjorde en bra insats i mariupol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in