2024-06-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Men snälla be nån på gruppboendet korrekturläsa det du skriver.

Det enda du skriver är rappakalja
Kan vi få li tre källor på det du påstår ?

Ja jag gav en länk? nej jag bor inte på gruppboende som du och ingen korrekturläser hemma hos mig.

Har du kollat in Rybar? chattar med han lite och han är jävligt insatt i kriget. https://www.bitchute.com/video/ArnGr43OHprH/

Aftonlögnaren brukar ibland citera han/hon

Men snabbare information på Telegram, finns även andra bloggare där även ukrainska.
Senast redigerad av roggaren89 2024-06-27 kl. 23:05.
Citera
2024-06-27, 23:04
Medlem
Africagonzos avatar
Zelensky talar om att tiden börjar rinna ut och det ska presenteras en fredsplan?

https://x.com/Megatron_ron/status/1806341057463886005

"we dont have much time, cause we have a lot of wounded and dead"
Citera
2024-06-27, 23:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
jag har märkt en sak, väst ljuger så fort de öppnar munnen . Istället för att ljuga så säger Ryssland inget, vilket är ett tecken på styrka lojalitet integritet.

Lyssna hur macgregor en prisbelönt dekorerad veteran och högste befälhavare i usa/nato förklarar vad Ryssland gör vilket nato inte klarar av. (...)
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Är du medveten om att det 2022 fanns 3,767 personer med grad "Colonel" i US Army? Det finns mängder av pensionerade överstar med åsikter.

Ja. Som nämnts. Douglas Macgregor är bara en amerikansk överste bland tusentals andra. Nu råkar han ha ryssvänliga åsikter och därför gillar ryssar och proryssar att citera just honom. Trots att han i stort sett alltid har fel eller framför saker som kan liknas med renodlad rysk propaganda. Övriga (tusentals) amerikanska överstar ignorerar de.

Douglas Macgregor har en egen tråd på Flashback, där det finns mycket att skratta åt:

(FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

När ni ser titeln på tråden ska ni tänka på att tråden startades 2022-03-17...

Citat:
MacGregor - mars 2022:

"What is happening now is the battle in Eastern Ukraine is really almost over, all the Ukrainian troops there have been largely surrounded and cut off ... and if they don't surrender in the next 24 hours, I suspect the Russians will ultimately annihilate them," Macgregor said Sunday night. "The game is over."

(FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.
Senast redigerad av -Info- 2024-06-27 kl. 23:08.
Citera
2024-06-27, 23:12
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Du har ju dina poänger (som vanligt).., men är överraskad att det inte är mera "stealth". Det trodde jag även var i Israels intresse i.o.m att det bor många judar i Ryssland. Jag hade en teori häromåret att de ryska judarna slapp mera tjänstgöring i Ukraina. Då som ett "tack" ifrån Putin till Israel, om att de stod på sidolinjen i detta.

Jag tror att Israel med denna handlingen visar sitt nöje/missnöje med intrigerandet i närområdet och hemskt gärna vill sätta tummen i ögat på Putin och visa att de är mer än villiga att stödja Ukraina ( lite utpressning mot Ryssland typ )
Citera
2024-06-27, 23:14
Medlem
Citat:
precis det han säger all usas militärbudget går till låssasgeneraler, du vet vilken possition den dekorerade generalen hade i Trump regering?

Pensionerade översten MacGregor var Trumps andrahandsval som "undersecretary" för försvarspolitik, men fick inte jobbet. Sedan föreslogs han som ambassadör, men det stoppades. Till slut fick han jobbet som seniorrådgivare åt den tillförordnade försvarsministern. Strax efteråt utsågs han av Trump som ledamot i ett rådgivande råd på West Point (hans eget Alma Mater). Knappt ett år senare fick han sparken av Biden.

Någon jätteviktig position hade han alltså inte. Tittar man på Trumps nomineringar av honom så framstår det faktiskt mest som om han var kompis med Trump och Trump därför försökte fixa ett välavlönat jobb åt honom. De två första försöken sprack och det fjärde fick han sparken från.
Citera
2024-06-27, 23:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag tror att Israel med denna handlingen visar sitt nöje/missnöje med intrigerandet i närområdet och hemskt gärna vill sätta tummen i ögat på Putin och visa att de är mer än villiga att stödja Ukraina ( lite utpressning mot Ryssland typ )

Verkar troligt jo.., läste häromdagen att Ryss/Iran skall snart kungöra en större affär. Oklart vad den skall innehålla.
Citera
2024-06-27, 23:19
Medlem
Citat:
precis det han säger all usas militärbudget går till låssasgeneraler, du vet vilken possition den dekorerade generalen hade i Trump regering?

Vilken dekorerade general pratar du nu om?
Citera
2024-06-27, 23:22
Medlem
Citat:
Blev han tomte när Trump avgick, blir nuvarande befälhavare tomte när biden avgår. Men det är det här ni natotroll vill att vi ska diskutera, för kriget vinner Ryssland och nato flörlorar.

Du borde lyssna på denna världskända kvinnliga reporter https://www.bitchute.com/video/QWjWjQbkwGw/

En sak är väl säker om roggaren, han ser upp till Trump och försöker imitera hans sätt att tala. Om man använder superlativer staplade på varandra så tror dumskallar på det. Prisbelönt, världskänd har du nåt mer att komma med?
Citera
2024-06-27, 23:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Bit chute censureras inte av nato, kollar aldrig på youtub då allt är censuerat av väst. Lite komisk hur alla skrikit i årtionden (även jag) att Ryssland/sovjet/kina censuerar sen kommer det fram att det är vi i väst som får vår information censuerad. Allt vi har matats med sen vi var små om Sovjet/Ryssland/Kina är lögn.

Jag sitter och jämför Rysk information från väst tex pasikivi och 95% av det Pasikivi säger är lögn, Ryssland ljuger aldrig. När man kollar Pasikivi då funderar man allvarligt om han är mentalt efterbliven.

Inte för att det kommer att ske, men kan du lista tio Paasikivippåståenden där drygt nio är fel?

Ljög inte Ryssland lite ändå när dessa att de inte skulle invadera Ukraina?
Citera
2024-06-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Helvete vad illa du skriver! Kom du förbi 9an?!
Går de så många år i Ryssland?
Citera
2024-06-27, 23:26
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Verkar troligt jo.., läste häromdagen att Ryss/Iran skall snart kungöra en större affär. Oklart vad den skall innehålla.

Kanske prutt?
Citat:
Gazprom signed a memorandum with Iran on Russian gas supplies. Russian Gazprom signed a memorandum with the National Iranian Gas Company (NIGC) on the supply of Russian pipeline gas to Iran
https://t.me/briefsmi/23410

(Hoppas mods ursäktar denna OffT. Trots allt är ryssens affärer kopplade till kriget i Ukraina när det gäller att få in resurser för att kunna fortsätta sitt internationellt sedda illegala härjande i grannlandet.)
Citera
2024-06-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spookie1968
Den högste befälhavaren för USAs försvarsmakt, är presidenten. Och Macgregor har mig veterligen inte varit president.

Han uppnådde överstes grad, knappast någon som är överbefälhavare i varken USA eller Nato.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in