2024-06-26, 12:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Män borde inte klaga på kvinnor eftersom de gör att de lever längre. Sammanboende män lever allt längre och har gått om ensamstående kvinnors livslängd.

Alltså var tacksam för att du är gift eller sammanboende eftesom det statistiskt sett förlänger ditt liv.

Saker som män kan göra för att förlänga sin livslängd:

1. Försök inte bevisa att din partner har fel. Skapar bara onödiga konflikter.

2. Försök höja kärleken istället ,ju mer ni gillar varrandra ,desto mindre konflikter. Alltså ha inställningen att hon är bra , samla inte mentalt på fel hon gjort.

Hon kommer vara lite nöjdare!

Kvinnor initierar 70% av skilsmässor , felet män gör är att de inte är intreserade av hur ens partner känner för dig. Vetskap gör att något kan göras åt känslor.
Men det gäller väl kvinnor också. Det är som ett dumresonemang. Män som lever i förhållanden, lever längre än ensamstående kvinnor. Om då en kvinna tar skilsmässa och lever ensam, förkortar hon sitt liv, medan män som inte gör det lever längre. Då är även frågan om skilsmässor beror på att män bevisar att det har fel, eller om det beror på andra saker.
Så vad ska då kvinnor inte göra, ständigt gnälla på sin man, kommer det att bevara förhållandet?
Kommer hon per automatik finna en bättre man om hon skiljer sig, eller kommer hon att leva ensam? Drivs skilsmässor av kvinnor av att de är missnöjda eller bara att de blivit kåta på någon annan. Finns mycket här som man kan fundera över.

Eller är det så att ett förhållande handlar om att bägge försöker att komma överens och kanske inser att det är olika människor men kan bli ett tillsammans. Att vänsterns narrativ om att allt är sociala konstruktioner, inte stämmer. Att kvinnor och män är på olika sätt, för att de faktiskt är födda som just det. Att kvinnor tror på en feministisk lögn och förväntar sig något som inte finns.
Citera
2024-06-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Du är lite av en toffel du. Varför tar du inte upp felen kvinnor gör? T ex sätter ett för högt värde på sig själva både på köttmarknaden och i relationer, övervärderar både sin intelligens, utseende och fysiska styrka osv osv osv.

Att kvinnorna fått så högt värde beror på att de har värderat att ha högt värde mer än män gör.

Män gör inte mycket för att få något värde på relationsmarknaden och av den anledningen blir män lägre värderade.

Kvinnor fattar detta bättre.

Kvinnor är bättre en män skapa ett högt värde för sig själva som grupp.

Vad män sysslar med är att få landet ha högre värde. Därav har de inga problem med invandring av 100 k män, det blir en vinst för landet men de sänker värdet på män.

Skulle män vilja höja sitt värde skulle de alltså se till att fler kvinnor invandra. Kvinnor värderar män högre än andra män.
Citera
2024-06-26, 13:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det ska väl leda till svenska barn, alla metoder som inte leder till barn och familjer, utan snarare förbittrade läger av feminister och antifeminister och män och kvinnor som inte kan mötas i verkligheten, är inte av värde för min del. Denna tråd exempelvis är fel till att börja med; en kung behöver inte skryta om att han är kung. Show dont tell är regeln i fiktion, men detsamma gäller om det mesta i livet.

En tråd där det bildas två läger som börjar tjafsa om hur bra deras identifierade kön är och hur dålig den andra är leder ingenvart. Vill du köra "de började med det" så varsågod, men det kommer absolut inte bli bättre när män kopierar några extrema feministers dåliga taktik. Manosfären har egentligen accelererad förfallet igenom att skapa så dålig stämning mellan könen att inga barn längre produceras (och visst beror det på fler faktorer än bara radikalfeminister vs manosfären).

Det är en barnslig pojklaget-mot-flicklaget stämning, typ sådant som man förväntade sig hända i mellanstadiet.

Det finns absolut ingen poäng med att avhumanisera kvinnor eller för kvinnor att avhumanisera män; vi har alla mammor, pappor, systrar, bröder, söner och döttrar som vi älskar över allt annat förhoppningsvis. Det finns ingen framtid för ett folkslag som håller på med detta.

Det finns ingenting online som leder till ens till att underkuva kvinnor eller liknande. Tror väldigt få VDn för storföretag hänger omkring i dessa internetmiljöer och du kommer inte övertyga många att sluta anställa kvinnor som hör till en ganska stor andel av välutbildade inom flera kategorier yrken, vore inte bra för företaget att de börjar agera som karikatyren för hur en radikalfeminist påstår att en manlig VD beter sig.

Dessa Andrew Tate vibbar som sprids i internets avlopp är inte bra för någon givetvis, och det är bara bra för Andrew Tate typer att få fortsätta köra Lamborghini och knulla horor i Rumänien eller Dubai och använda sig av alfa-wannabe betas som pengakossor genom att spela rollen som deras ledstjärna.

Nej, det finns ingen ideologisk rörelse som vinner utan att romantisera både kvinnans förtjänster i samhället och manliga förtjänster, och givetvis är dessa båda inte samma sak. Jag har givetvis inte alla svaren på svåra frågor om hur vi tar oss ut ur detta "civilisationernas internetgrav", men jag säger med all säkerhet att detta inte är den rätta vägen.
Du läste inte sista meningen jag skrev utan svarar på något annat. Frågan är hur man får feministerna att tänka om. Rucka deras världsbild.

Att det jag säger inte går när det är redan åsikter som sprids till allt fler, som du själv säger, visar något annat. Att jag kanske inte är för dem men ändå anser att de kan få verkan. Medan du sitter själv på ett forum och försöker ändra något, fast du själv säger att det inte går. Säger att det jag säger inte går att genomföra, men ändå vill stoppa det .
Men jag håller med dig om det du säger om hur det borde vara. Men det du försöker åstadkomma går då inte heller, enligt dig själv. Jag anser att det handlar om samförstånd, mellan könen medan marxistfeministerna sprider hat och konflikt.

Då kanske jag och andra tänker, enough is enough. Någonstans finns en gräns, där man kanske anser att om kvinnor vill vara män, faktiskt ska behandlar dem som det och inte bara tycker synd om dem utifrån sitt kön. Men det är förstås upp till kvinnorna också. De som inte vill ha det här könskriget, att visa att de inte vill det. Att de faktiskt inte är små barnsliga våp som inte kan tänka själva, utan faktiskt växa upp och bli vuxna kvinnor som kan ta ansvar.
Citera
2024-06-26, 13:02
Medlem
Föra oändliga diskussioner som, efter 991 sidor, inte leder nånvart.
Citera
2024-06-26, 14:09
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Att kvinnorna fått så högt värde beror på att de har värderat att ha högt värde mer än män gör.

Män gör inte mycket för att få något värde på relationsmarknaden och av den anledningen blir män lägre värderade.

Vad män sysslar med är att få landet ha högre värde. Därav har de inga problem med invandring av 100 k män, det blir en vinst för landet men de sänker värdet på män.

Skulle män vilja höja sitt värde skulle de alltså se till att fler kvinnor invandra. Kvinnor värderar män högre än andra män.
Män är för kåta för att tacka nej till knull under sin liga, så är det. Men relationsmässigt finns det bara en handfull män som är beredda att gå under sin liga.
Citera
2024-06-26, 14:40
Medlem
Citat:

Kvinnor har nyckeln till sovrummet och männen till kyrkan.
Citera
2024-06-26, 15:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Kvinnor är bättre på att notera (mer observanta på) små saker på nära avstånd såsom brödsmulor och dammtussar.
Citera
2024-06-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
😂☝
Fel av kvinnor att ha verklighetsbaserad syn på världen eftersom män inte får chans att kopiera y-kromosom om kvinnor inser att äckliga y-kromosomer inte är värda deras tid och energi.

XX har automatiskt högre värde eftersom den är den faktiska organismen och Xy är en sönderfallande ickeevolverande mutant.
Xy-kromosomer har spenderat tusentals år på att utveckla propaganda att omständigheterna egentligen är det omvända. De försöker till och med göra det i den här tråden🤣
Trots att de har haft tiotusentals år på sig att finslipa propagandan ser kvinnor igenom deras lögner utan större svårigheter. Totalt y-kromosomiskt misslyckande.

Jo men män borde bli bättre på ge kvinnor en positiv bild av dem.

Före masmedia gick det alldeles utmärkt , kvinnor hade bara information om vad som hände någon km omkring dem ,nu är det tufft ,nu kommer information ur många kanaler.

Information brukar tyvärr aldrig öka kärleken eftersom den består av män gör dåliga saker.

Vill män ha mer kärlek från kvinnor måste vi bli bättre på att tömma dem på negativ information om män.

Sedan finns det en annan sak att kvinnor kan lära sig att inte använda negativ information , de kan ha information som är negativ om män fast de utnyttjar den inte ,utan kan ha en relation som rymmer mycket kärlek och vilja vara ihop.

Det är samma sak för män vi kan ha en massa negativ information om kvinnor , men vi behöver inte använda den. Informationen säger vi ska ogilla kvinnor , fast vi bestämmer oss för att inte använda det och tycker kvinnor är bra och värdefulla.

Det är enda sättet som kvinnor och män kan gilla varandra och det är att inte använda negativ information ,där den inte passar.

Eller tror du att kvinnor inte kan gilla män ?

Jag tror absolut de kan det och att de är bättre än män på det.

Alltså för att kvinnor och män ska gilla varandra mycket , måste mycket negativ information inte användas.
Citera
2024-06-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken

Det behöver inte vara så .är kvinnan och mannen i en relation så beror det mer på hur mycket kärlek de har. Är kvinnan bra på att prata och umgås med mannen så kommer mannen vilja vara med kvinnan för alltid.

Kvinnan blir helt enkelt oemotståndlig.

Sedan är det idiotiskt att inte vilja vara med en kvinna som vill vara med dig eftersom det ökar ditt välmående och även livslängd.
Citera
2024-06-26, 17:51
Medlem
Citat:
Det behöver inte vara så .är kvinnan och mannen i en relation så beror det mer på hur mycket kärlek de har. Är kvinnan bra på att prata och umgås med mannen så kommer mannen vilja vara med kvinnan för alltid.

Kvinnan blir helt enkelt oemotståndlig.

Sedan är det idiotiskt att inte vilja vara med en kvinna som vill vara med dig eftersom det ökar ditt välmående och även livslängd.
Det har jag inte heller påstått.

Det brukar vara mannen som tar initiativ till att mötas och umgås i början och till sex mm.
Men tvärtom när det gäller djupare relationer där kvinnan oftare är den drivande.
Citera
2024-06-26, 18:03
Medlem
Citat:
Det har jag inte heller påstått.

Det brukar vara mannen som tar initiativ till att mötas och umgås i början och till sex mm.
Men tvärtom när det gäller djupare relationer där kvinnan oftare är den drivande.

Kan så vara.

Fast när relationen etablerats så är män mer intresserade av att fortsätta. Bland högutbildade i USA initieras 90% av skilsmässorna av kvinnor. När männen har bestämt sig för att gilla en kvinna är det mer stabilt.

Man skulle kunna säga att män är något bättre på att hålla fast vid de löften som man gav när man gifte sig.

Fast man kan inte bara skylla på kvinnan utan mannen måste helt enkelt bli bättre på att få kvinnan att fortsätta gilla honom , helst ska hon gilla honom mer för varje år. Männen behöver utbildning i hur de ska prata med kvinnor så att kärleken ökar.

En bra ide kan vara att fråga kvinnan hur ska vi gilla varandra mer och mer.

Detta har med feminism att göra eftersom feminister tror inte så mycket på äktenskapet utan anser det vara lurendrejeri från männen.
Citera
2024-06-26, 18:08
Avslutad
Citat:
Är sovrummet låst är även kyrkan låst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in