Citat:
1. Detta har du kunnat läsa i alla undersökningar som gjorts, om du hade varit intresserad. Ingen direkt nyhet och du känner säkert redan till det men vill inte erkänna det.
2. Nej blanda inte ihop vad de säger ibland med vad de gör i verkligheten.
3. Två partier som S måste ha stöd ifrån.
4. Sverige är helt extremt, andra EU-länder kommer inte i närheten av Sveriges massinvandring, utom möjligen Tyskland. Det är alltså en lögn att EU kräver detta av oss.
2. Nej blanda inte ihop vad de säger ibland med vad de gör i verkligheten.
3. Två partier som S måste ha stöd ifrån.
4. Sverige är helt extremt, andra EU-länder kommer inte i närheten av Sveriges massinvandring, utom möjligen Tyskland. Det är alltså en lögn att EU kräver detta av oss.
1. Nej, jag har inte sett några sådana undersökningar. Länka nu Seså.
2. Jag har själv sett siffrorna från migrationsverket, sossarna skärpte till det rejält, i den mån de kunde utifrån att vi är med i EU.
3. Ja? Som sagt: EU styr mycket. Bra mycket mer än Mp och C.
4. Det var inte vad jag skrev. Jag skrev att EU styr. Och det EU styr är inflödet av flyktingar till EU. Någonstans ska dessa ta vägen. Sverige och Tyskland tog ett övermäktigt stort ansvar för denna flyktingstorm. Sedan sa sossarna ifrån. Det bästa hade givetvis varit om fördelningen varit mer i proportion till olika EU-länders resurser. Men så gjordes inte. Och någonstans ska flyktingarna ta vägen. Innan 2015 spelade det ingen roll om du röstade på M eller S, båda var lika proinvandring. Alla partier utom SD och SD var inte stort då.
Så både män och kvinnor bär skuld i det vi ser idag. Och framförallt gör politikerna det. Och EU. Med flyktingströmmen slank det in kriminella och folk som inte vill anpassa sig. Men det slank även in bra folk som numera jobbar och gör rätt för sig och pratar bra svenska. Jag har själv träffat läkare, biomedicinare, lokalvårdare, busschaufförer, farmaceuter, forskare etc. som kom till Sverige 2015. Gäller att ha en realistisk syn på det hela. Allt är inte bra. Allt är inte dåligt.