2024-06-24, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
1. Detta har du kunnat läsa i alla undersökningar som gjorts, om du hade varit intresserad. Ingen direkt nyhet och du känner säkert redan till det men vill inte erkänna det.

2. Nej blanda inte ihop vad de säger ibland med vad de gör i verkligheten.

3. Två partier som S måste ha stöd ifrån.

4. Sverige är helt extremt, andra EU-länder kommer inte i närheten av Sveriges massinvandring, utom möjligen Tyskland. Det är alltså en lögn att EU kräver detta av oss.

1. Nej, jag har inte sett några sådana undersökningar. Länka nu Seså.

2. Jag har själv sett siffrorna från migrationsverket, sossarna skärpte till det rejält, i den mån de kunde utifrån att vi är med i EU.

3. Ja? Som sagt: EU styr mycket. Bra mycket mer än Mp och C.

4. Det var inte vad jag skrev. Jag skrev att EU styr. Och det EU styr är inflödet av flyktingar till EU. Någonstans ska dessa ta vägen. Sverige och Tyskland tog ett övermäktigt stort ansvar för denna flyktingstorm. Sedan sa sossarna ifrån. Det bästa hade givetvis varit om fördelningen varit mer i proportion till olika EU-länders resurser. Men så gjordes inte. Och någonstans ska flyktingarna ta vägen. Innan 2015 spelade det ingen roll om du röstade på M eller S, båda var lika proinvandring. Alla partier utom SD och SD var inte stort då.

Så både män och kvinnor bär skuld i det vi ser idag. Och framförallt gör politikerna det. Och EU. Med flyktingströmmen slank det in kriminella och folk som inte vill anpassa sig. Men det slank även in bra folk som numera jobbar och gör rätt för sig och pratar bra svenska. Jag har själv träffat läkare, biomedicinare, lokalvårdare, busschaufförer, farmaceuter, forskare etc. som kom till Sverige 2015. Gäller att ha en realistisk syn på det hela. Allt är inte bra. Allt är inte dåligt.
Citera
2024-06-24, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Nej, jag har inte sett några sådana undersökningar. Länka nu Seså.

2. Jag har själv sett siffrorna från migrationsverket, sossarna skärpte till det rejält, i den mån de kunde utifrån att vi är med i EU.

3. Ja? Som sagt: EU styr mycket. Bra mycket mer än Mp och C.

4. Det var inte vad jag skrev. Jag skrev att EU styr. Och det EU styr är inflödet av flyktingar till EU. Någonstans ska dessa ta vägen. Sverige och Tyskland tog ett övermäktigt stort ansvar för denna flyktingstorm. Sedan sa sossarna ifrån. Det bästa hade givetvis varit om fördelningen varit mer i proportion till olika EU-länders resurser. Men så gjordes inte. Och någonstans ska flyktingarna ta vägen. Innan 2015 spelade det ingen roll om du röstade på M eller S, båda var lika proinvandring. Alla partier utom SD och SD var inte stort då.

Så både män och kvinnor bär skuld i det vi ser idag. Och framförallt gör politikerna det. Och EU. Med flyktingströmmen slank det in kriminella och folk som inte vill anpassa sig. Men det slank även in bra folk som numera jobbar och gör rätt för sig och pratar bra svenska. Jag har själv träffat läkare, biomedicinare, lokalvårdare, busschaufförer, farmaceuter, forskare etc. som kom till Sverige 2015. Gäller att ha en realistisk syn på det hela. Allt är inte bra. Allt är inte dåligt.

1. Då får du vara vaken nästa gång en sådan undersökning görs men du kommer säkert vägra ta in den också.

2. Nu ljuger du, direkt när sossarna tog makten i valet 2014 så exploderade massinvandringen, 2015 blev ett rekordår. Inte så konstigt när de gick till val på att "Mitt Europa bygger inga murar".

3, 4. Nej inte i denna fråga, Sverige är som sagt unikt i detta avseende. En anpassning till övriga länder skulle innebära en mycket mer restriktiv invandring. Sverige har tack vare kvinnorna tagit in massor och dessutom de värsta grupperna.
Citera
2024-06-24, 07:26
Medlem
Citat:
1. Då får du vara vaken nästa gång en sådan undersökning görs men du kommer säkert vägra ta in den också.

2. Nu ljuger du, direkt när sossarna tog makten i valet 2014 så exploderade massinvandringen, 2015 blev ett rekordår. Inte så konstigt när de gick till val på att "Mitt Europa bygger inga murar".

3, 4. Nej inte i denna fråga, Sverige är som sagt unikt i detta avseende. En anpassning till övriga länder skulle innebära en mycket mer restriktiv invandring. Sverige har tack vare kvinnorna tagit in massor och dessutom de värsta grupperna.

1. Du påstår ju att sådan undersökningar finns, se till att länka dessa. Annars har jag svårt att tro på det.

2. Se vad som skedde 2016. Där har du det riktigt intressanta. Där tvärvände sossarna och det blev gränskontroller mot Danmark etc. Vilket också syns i migrationsverkets statistik. Du får läsa på. Sedan dess har de varit lika hårda som moderaterna är nu. Men vid valet 2014, var samtliga partier (utom SD) proinvandring. Kolla själv vad Reinfeldt sa... "Öppna era hjärtan..."

3,4. År 2014 var samtliga partier, förutom SD proinvandring. 85% av väljarna röstade därmed för invandring. 15% mot. Du gör bort dig själv om du menar att 85% av de som röstade var kvinnor och 15% av de som röstade var män. Så. Börja inse: män och kvinnor bär lika stor skuld i att det ser ut som det gör i Sverige idag. Men störst skuld bär givetvis våra politiker. Och EU. Och de som krigar, så att folk har behövt fly.
Citera
2024-06-24, 07:35
Medlem
Citat:
1. Du påstår ju att sådan undersökningar finns, se till att länka dessa. Annars har jag svårt att tro på det.

2. Se vad som skedde 2016. Där har du det riktigt intressanta. Där tvärvände sossarna och det blev gränskontroller mot Danmark etc. Vilket också syns i migrationsverkets statistik. Du får läsa på. Sedan dess har de varit lika hårda som moderaterna är nu. Men vid valet 2014, var samtliga partier (utom SD) proinvandring. Kolla själv vad Reinfeldt sa... "Öppna era hjärtan..."

3,4. År 2014 var samtliga partier, förutom SD proinvandring. 85% av väljarna röstade därmed för invandring. 15% mot. Du gör bort dig själv om du menar att 85% av de som röstade var kvinnor och 15% av de som röstade var män. Så. Börja inse: män och kvinnor bär lika stor skuld i att det ser ut som det gör i Sverige idag. Men störst skuld bär givetvis våra politiker. Och EU. Och de som krigar, så att folk har behövt fly.

1. Du känner till detta redan, du kan inte ha missat detta. Du vill bara att jag ska ödsla tid på att googla fram det åt dig. Du kan inte vara okunnig om att detta har mätts av många undersökningar.

2. Fortsatt massinvandring även då enligt migrationsverket, men alla kommer inte längre som asylsökande. Det finns andra sätt att komma in också. Anhöriginvandring eller låtsasjobb t.ex. Invandrare har infiltrerat migverket och hjälper in sina landsmän även utan riktiga skäl.

3,4. Ja även högern var för tidigare men männen har vaknat, kvinnorna däremot kräver mer. Kvinnor saknar konsekvenstänk även när konsekvenserna är övertydliga. Det var ett misstag att låta dem få rösträtt.
Citera
2024-06-24, 07:41
Medlem
Citat:
1. Du känner till detta redan, du kan inte ha missat detta. Du vill bara att jag ska ödsla tid på att googla fram det åt dig. Du kan inte vara okunnig om att detta har mätts av många undersökningar.

2. Fortsatt massinvandring även då enligt migrationsverket, men alla kommer inte längre som asylsökande. Det finns andra sätt att komma in också. Anhöriginvandring eller låtsasjobb t.ex. Invandrare har infiltrerat migverket och hjälper in sina landsmän även utan riktiga skäl.

3,4. Ja även högern var för tidigare men männen har vaknat, kvinnorna däremot kräver mer. Kvinnor saknar konsekvenstänk även när konsekvenserna är övertydliga. Det var ett misstag att låta dem få rösträtt.

1. Jag har väl helt missat det. Seså, fram med informationen nu!

2. Exakt. Och vad händer om asylinvandringen minskar? Då minskar till slut även anhöriginvandringen. Sossarna stoppade asylinvandringen så mycket de hade möjlighet till utifrån EUs regler.

3,4. Nu påstår du saker om kvinnor igen, som du vägrar att visa belägg för. Vilket gör att jag ser ditt kacklande i tråden som ren och skär bullshit. Fram med källor!

Hade kvinnor inte fått rösträtt, hade de blivit krigiska. Du kan inte göra så mot människor. Se på Irans kvinnor. Kvinnor är människor och människor som förslavas kommer göra revolt. Och ja: det är att förslava folk, att inte ge dem rösträtt. Men om du vill ha det så så föreslår jag att du flyttar till Afghanistan. Där saknar kvinnor mänskliga rättigheter.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-06-24 kl. 07:44.
Citera
2024-06-24, 07:44
Medlem
Citat:
1. Jag har väl helt missat det. Seså, fram med informationen nu!

2. Exakt. Och vad händer om asylinvandringen minskar? Då minskar till slut även anhöriginvandringen. Sossarna stoppade asylinvandringen så mycket de hade möjlighet till utifrån EUs regler.

3,4. Nu påstår du saker om kvinnor igen, som du vägrar att visa belägg för. Vilket gör att jag ser ditt kacklande i tråden som ren och skär bullshit. Fram med källor!

1, 3, 4. Du verkar vara lite trög kvinna, jag är inte assistant åt en faktaresistent kvinna.

2. Nej massinvandringen har fortsatt tack vare kvinnorna.
Citera
2024-06-24, 07:48
Medlem
Citat:
1, 3, 4. Du verkar vara lite trög kvinna, jag är inte assistant åt en faktaresistent kvinna.

2. Nej massinvandringen har fortsatt tack vare kvinnorna.

1, 3, 4. Det är du som verkar väldigt trög. Jag har inte sett någon sådan fakta som du påstår finns. Att vara faktaresistent är att se bevisad fakta men förneka att det är sant. Och jag har som sagt inte ens sett någon fakta kring det du påstår. Och god diskussionsanda på FB är att länka något som styrker det man påstår. Du påstår att kvinnor är för massinvandring, då får du även länka källor som styrker vad du påstår. Seså!

2. Nope. Den har avstannat rejält. Men vi har i Sverige problem, rejäla problem med att det slankt in kriminella med den massinvandringen som var och att vissa inte vill anpassa sig. Och att vissa ur 2:a generationens invandrare inte anpassar sig, utan vill leva kriminellt. Och denna massinvandring var 85% av väljarna för och endast 15% mot.
Citera
2024-06-24, 07:51
Medlem
Citat:
1, 3, 4. Det är du som verkar väldigt trög. Jag har inte sett någon sådan fakta som du påstår finns. Att vara faktaresistent är att se bevisad fakta men förneka att det är sant. Och jag har som sagt inte ens sett någon fakta kring det du påstår. Och god diskussionsanda på FB är att länka något som styrker det man påstår. Du påstår att kvinnor är för massinvandring, då får du även länka källor som styrker vad du påstår. Seså!

2. Nope. Den har avstannat rejält. Men vi har i Sverige problem, rejäla problem med att det slankt in kriminella med massinvandringen och att vissa inte vill anpassa sig. Och att vissa ur 2:a generationens invandrare inte anpassar sig, utan vill leva kriminellt.

1,3,4. Det visar då hur värdelös du är kvinna, du undersöker inte ens vad din politik leder till.

2. Nu ljuger du, fortsatt massinvandring gäller och det räcker inte ens med att stoppa den, strömmen måste vändas så att de åker ut från landet. Detta stoppas pga kvinnornas politik.
Citera
2024-06-24, 08:00
Medlem
Citat:
1,3,4. Det visar då hur värdelös du är kvinna, du undersöker inte ens vad din politik leder till.

2. Nu ljuger du, fortsatt massinvandring gäller och det räcker inte ens med att stoppa den, strömmen måste vändas så att de åker ut från landet. Detta stoppas pga kvinnornas politik.

1, 3, 4. Jag röstar blankt, för din information. Och har gjort det i princip vid samtliga val sedan jag fick rösträtt. På grund av att jag är höger i vissa frågor och vänster i andra frågor. Och det finns inget parti som lever upp till att bevara mina hjärtefrågor. Och C och L är totalt uteslutna, de prickar inget rätt. Mp är heller inte min kopp the´. Så du är fel ute i det du påstår om mig. Seså, fram med källor nu, som visar att kvinnor är för massinvandring! Vilket ju är vad du påstår, lägg av att slingra dig.

2. Du vet att vi har en blå regering med stöd av SD? Och att SD är det näst största partiet i Sverige? Och du påstår att det är fortsatt hög massinvandring... Vad beror det då på att vi fortsatt inte kan vända invandringen? Har du funderat över det? Inte beror det på kvinnorna iaf. Du verkar leva i den villfarelsen att kvinnorna har större makt än vad våra folkvalda har/vad EU har.
Citera
2024-06-24, 08:03
Medlem
Citat:
1, 3, 4. Jag röstar blankt, för din information. Och har gjort det i princip vid samtliga val sedan jag fick rösträtt. På grund av att jag är höger i vissa frågor och vänster i andra frågor. Och det finns inget parti som lever upp till att bevara mina hjärtefrågor. Och C och L är totalt uteslutna, de prickar inget rätt. Mp är heller inte min kopp the´. Så du är fel ute i det du påstår om mig. Seså, fram med källor nu, som visar att kvinnor är för massinvandring! Vilket ju är vad du påstår, lägg av att slingra dig.

2. Du vet att vi har en blå regering med stöd av SD? Och att SD är det näst största partiet i Sverige? Och du påstår att det är fortsatt hög massinvandring... Vad beror det då på att vi fortsatt inte kan vända invandringen? Har du funderat över det? Inte beror det på kvinnorna iaf. Du verkar leva i den villfarelsen att kvinnorna har större makt än vad våra folkvalda har/vad EU har.

Om du röstar blankt så är du skyldig, då låter du det ske.

Och vi har en regering som är beroende av L som lovade att stoppa all verkningsfull politik från SD. Alltså en majoritet i riksdagen för att stoppa all verkningsfull politik, tack vare kvinnorna.
Citera
2024-06-24, 09:38
Medlem
Hur mycket kvinnor blir våldtagna beror mestadels på hur står andel män det är.

I de stater USA med mycket män.

Alaska med 110,3 män per kvinna är våldtäkter 134 per 100000 och år.

Minst våldtäkter är det i New Jersey 16,8 per 100000 och år.

Av de 10 stater med minst våldtäkter så har ingen många män alla under 96,2 män per 100 kvinnor.

Av de 10 stater med mest våldtäkter har 7 en majoritet män.

Genomsnittet för de 10 stater med minst våldtäkter 94,9 kvinnor per män

De med flest våldtäkter 101,2 män per 100 kvinnor.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._states_and_territories_by_violent_cri me_rate

Detta visar hur dåligt det är för kvinnor att jobba för att en massa män ska invandra.

Det är just detta som befolkningen inte gillar Demokraterna bryr sig inte om befolkningen och hur den mår ,de är bara intresserade att tillfredsställa storkapitalet som vill ha invandring för att öka omsättningen.

Befolkningen mår sämre i Demokratiska styrda områden och det blir värre för varje år.
Citera
2024-06-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
En tredjedel av de 25% som bor utanför kärnfamiljekonstellation är skilda med delad vårdnad:

https://www.vetenskaphalsa.se/skilsmassobarn-mer-reflekterande/

Det är antagligen dessa som blivit bortselekterade i pewresearch, för annars skulle vi vara värre än USA i statistiken. Vi hamnar fortfarande långt över länderna som jag nämnde när vi räknar bort barn som lever med båda föräldrarna i skilda hushåll.

Det är otroligt viktigt att fadern överhuvudtaget existerar i barnets liv visar statistiken. Även en icke-närvarande fader som är distant vill exempelvis barnet imponera på och barnet håller sig oftare inom ramarna för bra beteende bara av hans närvaro, och det finns flera psykologiska fördelar bara med att ha en sådan figur i hushållet även ifall en mer närvarande fader givetvis är att föredra. Hur "könsneutralt" fadern ska vara närvarande kan vi debattera, i regel så är mamman mer aktiv i omvårdnad av barnet medan pappan är mer närvarande som mentorfigur eller som föräldern som pushar barnet att ta steg utanför sin "trygghetszon". De kompletterar varandra på så sätt.

Statistik som i detalj går in på exakt bästa typen av fader som skapar bäst typ av barn och vilka länder som har flest "rätt typ av pappa" är något helt annat och mycket mer komplicerad att analysera statistiskt, att barn som växer upp utan fäder får mycket större problem i snitt än barn med fäder i hushållet är det ingen tvekan om.

Precis en tredjedel....därför kan du inte använda statistisk kring singelhushåll med barn som nått slags bevis på dumpade dåligt mående barn, vilket du alltså gjorde.

Och finns nog tillräckligt med forskning i saken för att hävda att närvarande fäder....alltså sådana fäder som tar hands on ansvar för sina barn, dvs tar ut föräldraledighet, vab, är aktiva omsorgstagare och inte icke aktiva eller inte ens i barnets liv är den bästa faders typen.

Den typen existerar mest i jämställda länder.
Senast redigerad av Merapi 2024-06-24 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in