2024-06-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
I den verklighet som kvinnor lever i så bör de vara tacksamma över vissa män, det är vad jag syftar på, mer specifikt så bör de vara tacksamma över de goda männen för de skyddar kvinnorna mot de onda männen.

Om man är tacksam över de goda männen så är man tacksam över en viss grupp av män. Om man inte är tacksam för män alls så exkluderar det även de goda männen.

Varken du eller Micro verkar ha läst någon språkfilosofi. Du kan inte tolka allting människor säger ordagrant i alla lägen. Du behöver förstå vad din motståndare faktiskt menar. Du kan inte hitta på och påtvinga vad andra människor tycker.

Jag har redan förtydligat mig nu.

Din mattefråga har ingen bäring på min poäng. Men svaret är 0.

Ännu mer semantiskt dravel.

Förstår du nu skillnaden mellan vanligare och farligare? Du hade lite svårt att förstå dig på det tidigare. Det visade du med din uträkning.

Vad har språkfilosofi med detta att göra?

Enskilda kvinnor i världen kan ha alla möjliga anledningar att vara tacksamma för enskilda män.
Men gruppen kvinnor har faktiskt inget större skäl vara tacksamma mot gruppen män.
Jämför man vad kvinnor om grupp gör för män och vad män som grupp gör för kvinnor så tror jag nog du fattar var tacksamheten borde hamna.
Citera
2024-06-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Enskilda kvinnor i världen kan ha alla möjliga anledningar att vara tacksamma för enskilda män.
Men gruppen kvinnor har faktiskt inget större skäl vara tacksamma mot gruppen män.
Jämför man vad kvinnor om grupp gör för män och vad män som grupp gör för kvinnor så tror jag nog du fattar var tacksamheten borde hamna.

Ändå skulle du inte ens kunna skriva detta utan den teknik som männen har byggt.
Citera
2024-06-23, 17:19
Medlem
Citat:

Språkfilosofi är av central betydelse för att kunna förstå hur människor kommunicerar. Om du tolkar allting som sägs ordagrant i alla lägen utan att försöka förstå andemeningen bakom orden så kommer du missförstå dina medmänniskor titt som tätt. Detta är något man vill undvika om man vill bli tagen seriöst i en diskussion.

Det finns män som kvinnor bör vara tacksamma över. Det är vad jag menade.

När jag skrev: ''Män'' så syftar jag givetvis inte på alla män eller gruppen män som helhet för det finns skitstövlar. Varför skulle kvinnor vara tacksamma över seriemördare och våldtäktsmän?

Men du är en sådan person alltså som tolkar allt ordagrant i alla lägen? Det kan vara bra att veta för då kommer jag hålla dig till den standarden. Dig kan man tolka rakt av (bokstavligen i alla lägen)? Bra att veta.

Jag applicerade Micros standard på henne själv men hon imploderade snabbt när jag gjorde detta.
Citera
2024-06-23, 17:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Män behövs definitivt "biologiskt" för barn.
Kan lova dig att om det varit tvärtom, din mamma dog då du var 3, så hade du "biologiskt" överlevt precis som du gjorde utan pappa.

Även bonobon delar samma likhet med människan DNA mässigt, och de fungerar helt annorlunda.
Även människan med samma DNA har uppvisar helt olika kulturer gällande detta.
Slutsats: är inte något DNA som avgör dessa frågor utan andra saker.
Ett djurs kultur, utom människans, styrs av DNA och att du förnekar det gör dig väl till en 1800-talsmänniska skulle jag säga. Religiös?

Som vanligt förringar du kvinnans insats med nyfödda men jag som man med 5 barn kan intyga att du är värdefull. Det är bara din ideologi som gör att du föraktar allt kvinnligt och älskar allt manligt.
Citera
2024-06-23, 17:25
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Snälla rara....
har du hört talas om delad vårdnad? Folk skiljer sig och barnet bor växelvis, eller föräldrarna bor växelvis hos barnen.
Att föräldrar står registrerade som "singelhushåll" med barn, betyder inte automatiskt att barnet är dumpat av den andre föräldern.

Du resonerar precis som Uven, på helt andra faktorer än det som verkligen betyder något
I Uvens fall på att människor är gifta. Äktenskap är för honom de allra viktigaste, spelar ingen roll om äktenskapet är fyllt av elände, brottslighet, våld och tvång.
I ditt fall tydligen om folk bor ihop eller inte.

Det du borde prata om är närvarande fäder. DET är det viktiga inte huruvida människor bor bakom samma dörr.

En tredjedel av de 25% som bor utanför kärnfamiljekonstellation är skilda med delad vårdnad:

https://www.vetenskaphalsa.se/skilsmassobarn-mer-reflekterande/

Det är antagligen dessa som blivit bortselekterade i pewresearch, för annars skulle vi vara värre än USA i statistiken. Vi hamnar fortfarande långt över länderna som jag nämnde när vi räknar bort barn som lever med båda föräldrarna i skilda hushåll.

Det är otroligt viktigt att fadern överhuvudtaget existerar i barnets liv visar statistiken. Även en icke-närvarande fader som är distant vill exempelvis barnet imponera på och barnet håller sig oftare inom ramarna för bra beteende bara av hans närvaro, och det finns flera psykologiska fördelar bara med att ha en sådan figur i hushållet även ifall en mer närvarande fader givetvis är att föredra. Hur "könsneutralt" fadern ska vara närvarande kan vi debattera, i regel så är mamman mer aktiv i omvårdnad av barnet medan pappan är mer närvarande som mentorfigur eller som föräldern som pushar barnet att ta steg utanför sin "trygghetszon". De kompletterar varandra på så sätt.

Statistik som i detalj går in på exakt bästa typen av fader som skapar bäst typ av barn och vilka länder som har flest "rätt typ av pappa" är något helt annat och mycket mer komplicerad att analysera statistiskt, att barn som växer upp utan fäder får mycket större problem i snitt än barn med fäder i hushållet är det ingen tvekan om.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-06-23 kl. 17:29.
Citera
2024-06-23, 17:37
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Man behöver inte kopiera dåligt formulerade teorier från motståndarsidan, eller vill du agera som en omvänd spegelbild av typ frankfurtskolan?

Att ställa grupp mot grupp ligger just i deras intresse, jag har ju ingen anledning att dela på svenska kvinnor och män så att vi ser varandra som fiender. Det kommer ju inte att vara till någons fördel att detta sker.

Slutligen så fungerar det inte att kritisera i grupp kvinnor medan man ger svenska män frikort. Det är för många män som varit delaktiga i besluten om invandring, det har varit för många män som röstat för partier som aktivt har förstört Sverige. Det är inte som om 60% av svenska män röstade på SD och 10% av svenska kvinnor, det är snarare 80% av svenska män som aktivt röstat för invandringsvänliga partier. Det skulle alltså vara saksamma ifall svenska kvinnor ens hade rösträtt eller inte, Reinfeldt och Löfven skulle fortfarande ha makten att bedriva samma skitpolitik.
Man behöver inte kopiera dåliga teorier från motståndarsidan. Men om dåliga teorier från motståndarsidan ska gälla för vissa grupper, kan man förstås vända på det mot dem och anklaga dem för något de inte är skyldiga till. För att nå samförstånd måste någon sträcka ut handen. Men ingen på motståndarsidan gör det. De är indoktrinerade i det här. Det handlar bara att anklaga den andra gruppen och sprida hat mot den, utifrån vad de är födda som. Det är väl bara att läsa en viss idiotfeminist här. Mycket av det hon säger lärs ut på skolor och ses som sanningar i samhället.

Då är det väl dags att anfalla dem och skambelägga dem för vilka de är. Då är de skyldiga som grupp och individer. För om du försökt förklara saker för dem som du nu försökte med någon annan, kommer du se att det är nästan omöjligt. Även om jag lyckades med en nyligen, efter ett tiotal inlägg, visa att alla i väst idag kan inte vara skyldiga till den transatlantiska slavhandeln. Eller så slutade han bara svar mig av brist på motargument.

Så jag menar då är de väl dags att anklaga dem som grupp för vad andra inom gruppen gjort. Skambelägga dem på samma sätt som de gör med andra. Alla kvinnor är skyldiga till invandringen och allt våld mot kvinnor som den lett till. Spotta efter dem på gatorna och förminska och marginalisera dem. Driva hat mot dem bara utifrån deras kön. Det är väl så de själva agerar. De har krossat familjer och barn och orsakat en våg av psykiska diagnoser i samhället. För de har de i praktiken gjort. De är indoktrinerade till att hata pojkar och män. Det är bara det hatet som driver dem. De ska kuvas och krossas.

Själv är jag för samförstånd, men hur menar man att man ska göra det, genom att om att försöka förklara det för de som reagerar mot det på samma sätt, om du inte kan få de som driver det att göra det. Är det bara den från början utsatta sidan som ska böja sig, Då har väl hatarna och lögnarna vunnit?
Senast redigerad av EnCarte 2024-06-23 kl. 17:42.
Citera
2024-06-24, 00:16
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Man behöver inte kopiera dåliga teorier från motståndarsidan. Men om dåliga teorier från motståndarsidan ska gälla för vissa grupper, kan man förstås vända på det mot dem och anklaga dem för något de inte är skyldiga till. För att nå samförstånd måste någon sträcka ut handen. Men ingen på motståndarsidan gör det. De är indoktrinerade i det här. Det handlar bara att anklaga den andra gruppen och sprida hat mot den, utifrån vad de är födda som. Det är väl bara att läsa en viss idiotfeminist här. Mycket av det hon säger lärs ut på skolor och ses som sanningar i samhället.

Då är det väl dags att anfalla dem och skambelägga dem för vilka de är. Då är de skyldiga som grupp och individer. För om du försökt förklara saker för dem som du nu försökte med någon annan, kommer du se att det är nästan omöjligt. Även om jag lyckades med en nyligen, efter ett tiotal inlägg, visa att alla i väst idag kan inte vara skyldiga till den transatlantiska slavhandeln. Eller så slutade han bara svar mig av brist på motargument.

Så jag menar då är de väl dags att anklaga dem som grupp för vad andra inom gruppen gjort. Skambelägga dem på samma sätt som de gör med andra. Alla kvinnor är skyldiga till invandringen och allt våld mot kvinnor som den lett till. Spotta efter dem på gatorna och förminska och marginalisera dem. Driva hat mot dem bara utifrån deras kön. Det är väl så de själva agerar. De har krossat familjer och barn och orsakat en våg av psykiska diagnoser i samhället. För de har de i praktiken gjort. De är indoktrinerade till att hata pojkar och män. Det är bara det hatet som driver dem. De ska kuvas och krossas.

Själv är jag för samförstånd, men hur menar man att man ska göra det, genom att om att försöka förklara det för de som reagerar mot det på samma sätt, om du inte kan få de som driver det att göra det. Är det bara den från början utsatta sidan som ska böja sig, Då har väl hatarna och lögnarna vunnit?

Godtycklig kategorisering i skuld kan lika gärna överföras genom någonslags klasskategorisering. Fler arbetarsvenskar än utbildade svenskar röstade på typ SD och var invandrarmotståndare. Alla utbildade svenskar får bära på gemensam ansvar för den utbildade kulturvänsterns narrativ om kollektiv skuld. Alla utbildade oavsett ifall de är ingenjörer som röstat på SD sedan 15 år tillbaka får ansvar för alla kriminella invandrare som förstör Sverige.
Citera
2024-06-24, 00:22
Medlem
Citat:
Godtycklig kategorisering i skuld kan lika gärna överföras genom någonslags klasskategorisering. Fler arbetarsvenskar än utbildade svenskar röstade på typ SD och var invandrarmotståndare. Alla utbildade svenskar får bära på gemensam ansvar för den utbildade kulturvänsterns narrativ om kollektiv skuld. Alla utbildade oavsett ifall de är ingenjörer som röstat på SD sedan 15 år tillbaka får ansvar för alla kriminella invandrare som förstör Sverige.

Nej varför ska jag ta ansvar för det som jag har motarbetat, detta är ett vansinnigt tänk.
Ansvaret ligger hos dem som har drivit fram detta, dvs. gruppen kvinnor primärt.
Citera
2024-06-24, 00:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Nej varför ska jag ta ansvar för det som jag har motarbetat, detta är ett vansinnigt tänk.
Ansvaret ligger hos dem som har drivit fram detta, dvs. gruppen kvinnor primärt.

Du tillhör nu helt uppenbart inte gruppen välutbildad, så du slipper bära ansvar.

Gruppen välutbildad har mycket starkare korrelation till att vara pro-invandring än gruppen kvinnor, och framförallt att ha suttit i maktposition för att driva igenom det och likaså hjärntvättat övriga svenskar genom mainstream-media.
Citera
2024-06-24, 00:39
Medlem
Citat:
Du tillhör nu helt uppenbart inte gruppen välutbildad, så du slipper bära ansvar.

Gruppen välutbildad har mycket starkare korrelation till att vara pro-invandring än gruppen kvinnor, och framförallt att ha suttit i maktposition för att driva igenom det och likaså hjärntvättat övriga svenskar genom mainstream-media.

Har du källor på det eller hittar du bara på?
Hur hög korrelation kräver du för att säga att en grupp har ansvar?
Intressant när du vägrar att hålla kvinnor ansvariga, samtidigt som du håller alla män ansvariga för det de av kvinnorna massimporterade männen gör.
Senast redigerad av UnfilteredFountain 2024-06-24 kl. 00:41.
Citera
2024-06-24, 00:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Har du källor på det eller hittar du bara på?

https://www.arbetsvarlden.se/darfor-har-sd-sa-fa-valutbildade-valjare/

Samtidigt röstar alltså ca 10% av kvinnor på SD.
Citera
2024-06-24, 00:45
Medlem
Citat:
https://www.arbetsvarlden.se/darfor-har-sd-sa-fa-valutbildade-valjare/

Samtidigt röstar alltså ca 10% av kvinnor på SD.

En enorm dominans för massinvandring bland kvinnor alltså, ändå vägrar du hålla dem ansvariga för det. Ett enorm hyckleri av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in