2023-12-03, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Språk, skrivande och ritande. För att nämna några saker.

Så antar att kvinnor kan vara bättre än på saker.

Duuuh.

Tänkte om man kunde hitta någon mgn, duuuh
Citera
2023-12-03, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blärk
Tänkte om man kunde hitta någon mgn, duuuh
Jag förstod det, men ville svara ändå.

Givetvis har alla grabbar härinne uppenbara "mommy issues" och svara nej på din retoriska fråga.

De fick stryk av syrran som små, kanske.
Citera
2023-12-03, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x3mt
Nej kvinnor är helt värdelösa och är bara tänkta att användas som knulldockar.
Moget.
Citera
2023-12-03, 08:33
Medlem
Citat:
Dynga

Du är fan en av de mest korkade exemplaren på hela flashback, och ett ypperligt exempel på varför människan inte bör rasblanda. Att tänka utanför boxen är inte din grej, att resonera med annat än en-meningars bullshit går inte heller. Vad gör du här?
Citera
2023-12-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Du är fan en av de mest korkade exemplaren på hela flashback, och ett ypperligt exempel på varför människan inte bör rasblanda. Att tänka utanför boxen är inte din grej, att resonera med annat än en-meningars bullshit går inte heller. Vad gör du här?
Vad coolt av dig att hitta på ett citat. Tog dina argument slut eller?

Att du är emot "rasblandning" är bara en genetisk defekt. Du har inte själv kommit till den åsikten, utan råkade bara födas med den.
Citera
2023-12-03, 08:57
Medlem
Nej, det är dom inte, av biologiska orsaker.

Oavsett fält, så är det alltid en man i toppen (om de ens orkar delta).

Till och med matlagning, eller ridning, är män i toppen.
Citera
2023-12-03, 09:00
Medlem
Citat:
Med andra ord är intressen inte genetiska.

Tack.

Självklart finns det en enorm stark genetisk komponent i vad man är/blir intresserad av. Det finns liksom en anledning till att män i regel är mycket mer intresserad av jakt och sport än kvinnor.

Jösses, intelligensen har rasat i Sverige.
Citera
2023-12-03, 09:55
Medlem
Citat:
Vad coolt av dig att hitta på ett citat. Tog dina argument slut eller?

Att du är emot "rasblandning" är bara en genetisk defekt. Du har inte själv kommit till den åsikten, utan råkade bara födas med den.

Stalin förbjöd all forskning kring genetik och ersatte istället allting med denna mans läror. Kanske något för dig?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Trofim_Lysenko
Citera
2023-12-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ibland undrar jag vad som är fel på alla dessa dudes med alla dessa misogyna åsikter... Har de inte mammor, syrror, tjejkusiner, tjejkompisar och andra närstående flickor/kvinnor? Kan de inte bara genom att observera sin egen omgivning inse att de har fel? Har de ingen respekt eller kärlek för sina kvinnliga familjemedlemmat?

Jag fattar verkligen inte.

Problemet är att du blandar ihop "bäst" med "människovärde".

Bara för att jag är bättre än dig på fotboll, betyder det nödvändigt vis inte att jag har mer människovärde.

Bara för att män är bättre än kvinnor på i princip allt i världen, betyder det inte att män är värd mer, eller viktigare. Vi är, helt enkelt, bara bättre.

Detta är liksom inget konstigt, i asien vet man att det är så, det är ingen som ifrågasätter det.

Det är bara i feministiska Sverige man fått för sig att "kvinnor kan", sen får ni fnatt när verkligheten visar något helt annat.
Citera
2023-12-03, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Problemet är att du blandar ihop "bäst" med "människovärde".

Bara för att jag är bättre än dig på fotboll, betyder det nödvändigt vis inte att jag har mer människovärde.

Bara för att män är bättre än kvinnor på i princip allt i världen, betyder det inte att män är värd mer, eller viktigare. Vi är, helt enkelt, bara bättre.

Detta är liksom inget konstigt, i asien vet man att det är så, det är ingen som ifrågasätter det.

Det är bara i feministiska Sverige man fått för sig att "kvinnor kan", sen får ni fnatt när verkligheten visar något helt annat.

Fast män är ju inte "bäst på i princip allt i världen". Är ju tom vetenskapligt bevisat att det finns en del områden där kvinnor är bättre än män och en radda områden där det inte finns någon uppmätbar skillnad. Och det finns utöver detta bevis som visar att skillnaderna är vansinnigt större mellan individer än vad de är mellan könen, vilket betyder att även om en man råkar vara duktigt på X, så kan han ge sig dän på att nånstans i världen så finns det en kvinna som är bättre än just han på X.
Så? frågan är ju högst relevant. Vad är det för fel i skallen på alla dessa ynkliga män som kräver att alla ska se och behandla dem som "bättre" enkom baserat på vad de har mellan benen?

Obegripligt korkat och patetiskt helt enkelt.
Citera
2023-12-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ibland undrar jag vad som är fel på alla dessa dudes med alla dessa misogyna åsikter... Har de inte mammor, syrror, tjejkusiner, tjejkompisar och andra närstående flickor/kvinnor? Kan de inte bara genom att observera sin egen omgivning inse att de har fel? Har de ingen respekt eller kärlek för sina kvinnliga familjemedlemmat?

Jag fattar verkligen inte.

När normerna säger åt en att för att accepteras så måste man vara bättre, skilja sig diametralt från allt som är kvinnligt...så får ju många män problem, då blir ju kvinnor hot mot allt vad de vill stå för.
Citera
2023-12-03, 11:21
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Det finns kall statistik på att så inte är fallet, för i varenda nation i världen så är det tydligt: kvinnor lever längre. Vi är alltså starkare och mer uthålliga än er. det föds fler män än kvinnor men när vi når vuxen ålder är kvinnorna fler. varför? Jo för att vi har färre genetiska sjukdomar, det finns många som kvinnor varken får eller för vidare, förknippade med y-kromosomen. Kvinnor föder barn med en smärta som skulle sätta en man i fysiskt chock, vi är uthålliga och vi lever med sämre förhållanden, villkor, mer utsatta för våld och förtryck över hela värden. Ändå är vi de som håller ihop familjer, tar hand om barn när deras fäder sviker eller inte känner för det och vi gör det samtidigt som män fortsätter förtala, förtrycka och förakta oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in