2024-06-23, 16:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är inte kvinnor som har importerat invandrare, kvinnor som grupp har bara varit mindre aktiv i motståndet emot invandringsimport. Det har ändå bara varit en liten andel av män som aktivt varit emot invandring, så vi kan inte så enkelt dela ansvar för sådant på män och kvinnor. Därutöver har det varit män i makten som omvandlat Sverige till mångkulturshelvete (Palme, Bildt, Reinfeldt, Löfven, etc.) och dessa har ofta fått en ganska stor andel män som röstar på dem (moderaterna har väl traditionellt fler manliga väljare än kvinnliga). Därutöver har det funnits lika många mansdominerade aktörer inom svensk näringsliv som aktivt givit sitt stöd för invandring (för att cyniskt lönedumpa) som kvinnligt dominerade akademiker och journalister.

Du hittar alltså på ett narrativ som inte överensstämmer med verkligheten när du skuldbelägger enbart svenska kvinnor för invandringen.

Ifall du sedan vill ta ansvar på något sätt för att skydda kvinnor och barn från den invandringskaos som existerar i Sverige (pga många svenska män och kvinnors cyniska/naiva natur) är upp till dig. Du kan ju sitta i soffan med armar i korset och säga "vad var det jag sa!" medan en flicka våldtas därute av en afghan ifall du så vill givetvis, men jag hoppas personligen att de flesta svenska män (och kvinnor) inte ältar i sådan defeatism.

👍🙏 Spot on
Citera
2024-06-23, 16:22
Medlem
Citat:
Det är inte kvinnor som har importerat invandrare, kvinnor som grupp har bara varit mindre aktiv i motståndet emot invandringsimport. Det har ändå bara varit en liten andel av män som aktivt varit emot invandring, så vi kan inte så enkelt dela ansvar för sådant på män och kvinnor. Därutöver har det varit män i makten som omvandlat Sverige till mångkulturshelvete (Palme, Bildt, Reinfeldt, Löfven, etc.) och dessa har ofta fått en ganska stor andel män som röstar på dem (moderaterna har väl traditionellt fler manliga väljare än kvinnliga). Därutöver har det funnits lika många mansdominerade aktörer inom svensk näringsliv som aktivt givit sitt stöd för invandring (för att cyniskt lönedumpa) som kvinnligt dominerade akademiker och journalister.

Du hittar alltså på ett narrativ som inte överensstämmer med verkligheten när du skuldbelägger enbart svenska kvinnor för invandringen.

Ifall du sedan vill ta ansvar på något sätt för att skydda kvinnor och barn från den invandringskaos som existerar i Sverige (pga många svenska män och kvinnors cyniska/naiva natur) är upp till dig. Du kan ju sitta i soffan med armar i korset och säga "vad var det jag sa!" medan en flicka våldtas därute av en afghan ifall du så vill givetvis, men jag hoppas personligen att de flesta svenska män (och kvinnor) inte ältar i sådan defeatism.

Jo som grupp är kvinnorna helt ansvariga för detta.
Citera
2024-06-23, 16:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Jo som grupp är kvinnorna helt ansvariga för detta.

Ja du, det är verkligen härligt att hålla på med historierevisionism av sådan slag. Så låt säga att en grupp med 9 kvinnor och 8 män tillsammans bestämmer sig att ta ett dåligt beslut tillsammans och 1 kvinna och 2 män bestämmer sig att motsäga sig beslutet. Är då kvinnor som grupp "HELT ANSVARIGA" för dåliga beslutet, är män som grupp helt utan ansvar för beslutet?
Citera
2024-06-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ja du, det är verkligen härligt att hålla på med historierevisionism av sådan slag. Så låt säga att en grupp med 9 kvinnor och 8 män tillsammans bestämmer sig att ta ett dåligt beslut tillsammans och 1 kvinna och 2 män bestämmer sig att motsäga sig beslutet. Är då kvinnor som grupp "HELT ANSVARIGA" för dåliga beslutet, är män som grupp helt utan ansvar för beslutet?

Nu är det inte 9 kvinnor. Det är en majoritet av kvinnorna som röstat fram detta och en majoritet av männen röstar höger, än idag.
Citera
2024-06-23, 16:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnfilteredFountain
Nu är det inte 9 kvinnor. Det är en majoritet av kvinnorna som röstat fram detta och en majoritet av männen röstar höger, än idag.

Ifall du inte förstår den simpla allegorin så ger jag upp. En majoritet av män röstade på "öppna plånboken" Reinfeldt och company, just det.
Citera
2024-06-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ifall du inte förstår den simpla allegorin så ger jag upp.

Jag förstår mycket väl. Du höll mig ansvarig bara för att jag man trots att jag varit emot skiten. Men som den hycklare du är håller du inte kvinnor ansvariga trots att de är för det.
Citera
2024-06-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
I någon mån måste ju kvinnor vara tacksamma över att det finns män för detta avser ju de goda männen som skyddar dem i den verklighet som vi lever i. Men visst, om inga män hade funnits så hade inga kvinnor behövts beskyddats eftersom människor inte hade existerat men det är inte vad jag syftar på.

Mer specifikt så syftar jag på att de ska vara glada över att det finns goda män för goda män är en del av gruppen män och dessa män skyddar ju kvinnor. Det är vad jag syftar på. De goda männen utstrålar då manlig kraft, så den manliga kraften är inte helt att förakta i alla lägen.

Men nu har jag förklarat mig i varje fall.

Om man inte är tacksam för män alls så gäller det även de goda männen så det finns anledning att uppskatta män (vissa).

Du menar kvinnors verklighet av att leva med...män. Om män behövs för specifikt kvinnor för att skydda dem från...män, så vad tycker du "män" ska vara värt för kvinnor?
Vet du vad -1 +1 är lika med?
Citera
2024-06-23, 16:52
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det följer väl bara dagens syn på allt. Alla män är ansvariga för att vissa män misshandlar kvinnor. Alla vita är skyldiga till den transatlantiska slavhandeln. Alla vita är skyldiga till nazismen. De två sista lärs ut som en sanning.

Då är väl alla kvinnor och judarna skyldiga till invandringen. Det handlar inte om vem du är, utan vad du är född som. Fråga feministerna. Alla, speciellt vita män, förtrycket alla kvinnor. Det är en absolut sanning som man argumenterar för jämt. Så är det vad som man är född som, som avgörs en skuld, är det väl. Alla invandrare, judar och kvinnor är skyldiga till dagens kriminalitet och sexuellt våld. Det är väl uppenbart utifrån den synen på människan.

Eller så måste någon börja och säga, det vi sagt var kanske inte helt sant. Men fram tills dess är det absoluta sanningar. Grupp mot grupp.
Senast redigerad av EnCarte 2024-06-23 kl. 16:57.
Citera
2024-06-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Med "män inte behövs för barnen" menar jag "män behövs inte BIOLOGISKT för barnen". Men självklart hjälper männen till i familjen i alla samhällen genom att komma med pengar eller mat. Så tydligen missuppfattade du mig. Inte helt ovanligt. Men jag som är född på 1960-talet är helt uppväxt utan pappa, han gjorde inget som helst i familjen utom tog hem pengar, och sedan dog han när jag var 3, och ändå ingen skillnad på mig och grannbarnen. Det är mamman som behövs BIOLOGISKT.

Kan tipsa om att läsa en bok om hur chimpansfamiljer fungerar. Chimpansen är 99% DNA-lik människan och vår närmaste artfrände, vi delade oss för 4 M år sedan. Där dumpar männen apbarnen på kvinnorna. Däremot skyddar de byn mot faror inklusive andra chimpanser som kan döda barn. Det finns inte ens par i chimpans-samhällen, alfa-hannen kan vara pappa till samtliga barn i byn. Alla honor kan para sig med alla hanar, och gör det ibland.

Män behövs definitivt "biologiskt" för barn.
Kan lova dig att om det varit tvärtom, din mamma dog då du var 3, så hade du "biologiskt" överlevt precis som du gjorde utan pappa.

Även bonobon delar samma likhet med människan DNA mässigt, och de fungerar helt annorlunda.
Även människan med samma DNA har uppvisar helt olika kulturer gällande detta.
Slutsats: är inte något DNA som avgör dessa frågor utan andra saker.
Citera
2024-06-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du menar kvinnors verklighet av att leva med...män. Om män behövs för specifikt kvinnor för att skydda dem från...män, så vad tycker du "män" ska vara värt för kvinnor?
Vet du vad -1 +1 är lika med?

I den verklighet som kvinnor lever i så bör de vara tacksamma över vissa män, det är vad jag syftar på, mer specifikt så bör de vara tacksamma över de goda männen för de skyddar kvinnorna mot de onda männen.

Om man är tacksam över de goda männen så är man tacksam över en viss grupp av män. Om man inte är tacksam för män alls så exkluderar det även de goda männen.

Varken du eller Micro verkar ha läst någon språkfilosofi. Du kan inte tolka allting människor säger ordagrant i alla lägen. Du behöver förstå vad din motståndare faktiskt menar. Du kan inte hitta på och påtvinga vad andra människor tycker.

Jag har redan förtydligat mig nu.

Din mattefråga har ingen bäring på min poäng. Men svaret är 0.

Ännu mer semantiskt dravel.

Förstår du nu skillnaden mellan vanligare och farligare? Du hade lite svårt att förstå dig på det tidigare. Det visade du med din uträkning.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-23 kl. 17:05.
Citera
2024-06-23, 17:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det följer väl bara dagens syn på allt. Alla män är ansvariga för att vissa män misshandlar kvinnor. Alla vita är skyldiga till den transatlantiska slavhandeln. Alla vita är skyldiga till nazismen. De två sista lärs ut som en sanning.

Då är väl alla kvinnor och judarna skyldiga till invandringen. Det handlar inte om vem du är, utan vad du är född som. Fråga feministerna. Alla, speciellt vita män, förtrycket alla kvinnor. Det är en absolut sanning som man argumenterar för jämt. Så är det vad som man är född som, som avgörs en skuld, är det väl. Alla invandrare, judar och kvinnor är skyldiga till dagens kriminalitet och sexuellt våld. Det är väl uppenbart utifrån den synen på människan.

Eller så måste någon börja och säga, det vi sagt var kanske inte helt sant. Men fram tills dess är det absoluta sanningar. Grupp mot grupp.

Man behöver inte kopiera dåligt formulerade teorier från motståndarsidan, eller vill du agera som en omvänd spegelbild av typ frankfurtskolan?

Att ställa grupp mot grupp ligger just i deras intresse, jag har ju ingen anledning att dela på svenska kvinnor och män så att vi ser varandra som fiender. Det kommer ju inte att vara till någons fördel att detta sker.

Slutligen så fungerar det inte att kritisera i grupp kvinnor medan man ger svenska män frikort. Det är för många män som varit delaktiga i besluten om invandring, det har varit för många män som röstat för partier som aktivt har förstört Sverige. Det är inte som om 60% av svenska män röstade på SD och 10% av svenska kvinnor, det är snarare 80% av svenska män som aktivt röstat för invandringsvänliga partier. Det skulle alltså vara saksamma ifall svenska kvinnor ens hade rösträtt eller inte, Reinfeldt och Löfven skulle fortfarande ha makten att bedriva samma skitpolitik.
Citera
2024-06-23, 17:05
Medlem
Citat:
Det är fritt fram för dig att definiera underhållsbetalande farsor som att de "tar ansvar" för att korrigera statistiken, men fakta är att många fler barn växer upp med ensamstående mammor i Sverige än exempelvis Sydeuropa eller mellanöstern.

https://www.pewresearch.org/short-reads/2019/12/12/u-s-children-more-likely-than-children-in-other-countries-to-live-with-just-one-parent/

Dessa barn kommer få problem. Har du pappor i hemmet så talar statistiken tydligt att barnen får mycket mindre problem. Har inget att göra med ifall han städar toaletten varje dag eller kommer hem sent från arbetet för att lägga sig på soffan.

Snälla rara....
har du hört talas om delad vårdnad? Folk skiljer sig och barnet bor växelvis, eller föräldrarna bor växelvis hos barnen.
Att föräldrar står registrerade som "singelhushåll" med barn, betyder inte automatiskt att barnet är dumpat av den andre föräldern.

Du resonerar precis som Uven, på helt andra faktorer än det som verkligen betyder något
I Uvens fall på att människor är gifta. Äktenskap är för honom de allra viktigaste, spelar ingen roll om äktenskapet är fyllt av elände, brottslighet, våld och tvång.
I ditt fall tydligen om folk bor ihop eller inte.

Det du borde prata om är närvarande fäder. DET är det viktiga inte huruvida människor bor bakom samma dörr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in