2024-06-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag kan bara konstatera att den politiska politiseringen inte bara resulterar i hur total olika vi uppfattar den politiska utvecklingen och synen på de båda presidentkandidaterna.

Den gör även att de båda sidorna uppfattar opinionsmätningarna helt olika, vilket tydligt framgår av den här tråden. Hur är detta ens möjligt?

Vi minns alla hur Demokraternas anhängarna var helt övertygade om att Hillary skulle vinna 2016. Och på samma sätt 2020, fast åt andra hållet.

Det är nästan som att denna polarisering förstör vår förmåga att iaktta och tänka självständigt. Och det gäller båda sidor.

Även om detta nog bland annat var riktat mot mig, så får jag säga att du delvis har rätt. Även om jag finner det troligt att Biden ligger bättre till än vad mätningarna säger, så måste man ha respekt för dem. Valet är långt ifrån klart, alla som vill att Biden ska vinna måste gå och rösta, annars kommer det inte gå.
2024-06-22, 16:35
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Även om detta nog bland annat var riktat mot mig, så får jag säga att du delvis har rätt. Även om jag finner det troligt att Biden ligger bättre till än vad mätningarna säger, så måste man ha respekt för dem. Valet är långt ifrån klart, alla som vill att Biden ska vinna måste gå och rösta, annars kommer det inte gå.

Det var inte specifikt riktat mot dig (jag har inte så noga noterat exakt vem som sagt vad i tråden), min bedömning är väldigt översiktlig.

I övrigt tror jag du har rätt. Detta blir ingen promenadseger för Biden i vilket fall. Personligen vågar jag inte sia om utgången.
2024-06-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Ja, det är detta som finns att välja på, antingen en äldre man med helt naturliga ålderskrämpor eller en återfallsförbrytare; våldtäktsman, ekonomisk brottsling som brutit mot vallagar, knullat horor och sexarbetare när frun låg hemma med en nyfödd och som dessutom har tre rättegångar med totalt 54 åtalspunkter kvar att försvara sig emot, samtidigt som hans demens utvecklas i en rasade fart.

Valet kan te sig väldigt enkelt, eller hur?

Haahaa -du gillar inte Trump nåt vidare va!
Men mera seriöst så går mindre smickrande saker att gräva fram om precis vem som helst, säkert även om mig och dig om någon orkade göra sig det besväret -och garanterat om dem som är framgångsrika inom t.ex affärsvärlden eller politiken (och väldigt enkelt om Joe Biden).
Det krävs vissa särskilda personlighetsdrag för att överhuvudtaget överleva inom de områdena, och dessutom en fallenhet att inte tolka De sju dygderna alltför bokstavligt.
Somliga är bara bättre på att dölja de, egentligen ganska motbjudande, särdragen än andra.

Det enda intressanta för allmänheten och gemene man är ju faktiskt realpolitiken, och där sitter vi redan med facit i hand. Inrikespolitiken är inget mindre än en ren katastrof, och det ser verkligen inte särskilt ljust ut med säkerhetspolitiken heller som mest av allt liknar Moby Dick med dementa Biden i rollen som den besatta kaptenen som hellre offrar sin besättning än ger upp sin personliga vendetta mot valen.
Så ett regimskifte är nödvändigt för att lägga om kursen, för den kursändringen kommer inte att ske med Demokraterna vid rodret.

Sedan kan man kanske tycka att det är beklagligt att alternativet är just Donald Trump, men faktum är ju också att världen var en mycket behagligare och fredligare plats att leva i under hans tid som President. Det går inte att förneka hur man än vrider och vänder på det.
Senast redigerad av GrannyKnowsBest 2024-06-22 kl. 16:49.
2024-06-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
DU kan väl inte ha missat att donalds inte alls är neutral?
Det beror vem hen talar framför och vad som kommer ut.
Är det religösa dårar, så är det abortförbud som gäller, och är det mer progressiva så är det 16 veckor.
Sen sure han sade att hen tyckte delstaterna ska sköta detta och i ett försök att smita frågan och pga han kommer aldrig klara av en diskussion om vad han vill ska gälla och just för donalds kan inte besöätmma sig.

Så nej, neutral är svaret inte ens nära.

Dock när frågan verkligen sätter fart in i politiken, så misstänker jag rätt starkt att pollsen kommer reflektera detta.
Och detta för vi redan vet att abortförbud är mycket opopulärt även i republikanerna.

donalds har ingen sakpolitik, så hur hen ska sätta in en stöt med något hen inte har, jag vet inte ens hur det ska gå till.
Så jag förväntar mig de traditionella one-threeliners av donalds, och det är inte nog för ett ekonomisk politik.

Sen har vi inte än förstått varför alla dessa republikanska förluster i småvalen inte syns i pollsen, för här ser vi gigantiska förluster och förluster i områden som normalt republikaner vinner.

Och sen har vi hur kandidater i primaries tar +20% av donalds, och som droppat ut för två månader sedan.
Det är inget heller vi ser i pollsen, men det berättar ett stort missnöje mot donalds.
För normalt i detta läge så brukar primaries väljaren sluta upp bakom den som är kvar, dock såg man inte detta med donalds som tappar +20% till en kandidat som inte ens är med längre

Detta är också anledningen till jag säger polls är helt menlösa idag att göra slutsatser med, jag skulle säga den som ger en slutsats att donalds aldrig kan förlora pga av pollsen ser ut nu.
Den misstänker jag reda tror donalds kommer förlora och grundar för ropa valfusk valfusk valfusk och kolla på bevisen och pollsen och donalds kunde inte förlora.

Vad egentligen Donald står i abortfrågan vet vi inte, han balanserar. Han är pragmatisk. Det viktiga för honom är att vinna valet.

Beträffande den ekonomiska politiken skall han ju leda en administration. Han plockar fram experter. Vi bör uppfatta Donald som en megafon. Han är ingen samlande kraft i dagsläget. Men han vill säkra att jobben stannar i USA.

Han är också otydlig i Ukraina-politiken.

Där tycker jag media har en uppgift att ställa dom rätta frågorna. Han är kanske på väg att svänga till en hårdare attityd mot Ryssland.

Jag skall läsa på och se om jag kan uppfatta några förändringar.
2024-06-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Oddsen på vadslagningssajterna pekar mot en seger för Donald Trump i höstens presidentval i USA.
https://www.oddschecker.com/us/insight/specials/politics/20240606-2024-presidential-election-odds-69pp-of-bettors-backing-donald-trump-to-win

Men dessa odds var från den 6 juni.

Eftersom Joe ökar i OU sista veckan kommer oddsen att justeras.
2024-06-23, 09:36
Medlem
ziracorns avatar
Fantastiskt tal av Trump i natt i Philly. Skämtade om sid själv, stundtals ödmjuk - men oxå hård och bestämd.

Hur prez Biden ska kunna slå den mannen i "swing-states" går bortom mitt förstånd.

Joe är ju intelluellt totalt borta.

Trump "is rambling a lot", visst - men samtidigt väldigt klar med vad han vill och kan göra
2024-06-23, 18:58
Bannlyst
Trump är en megafavorit att vinna valet just nu och de verkar i princip klart om demokraterna inte byter ut Biden.

Trump talade dessutom igår inför ett fullpackat rally i självaste philadelphia. Det är liksom kört för Biden om Trump tar Pennsylvania.
2024-06-23, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Vad händer med genomsnittet när republikanska pollsters skickar in superskeva undersökningar till aggregatorn? Jag frågar åt en kompis. Lol.
Är de samma som när quinnipiac som är Demokraternas pollster skickar in sin? Dumhuvud.
2024-06-23, 23:03
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Fantastiskt tal av Trump i natt i Philly. Skämtade om sid själv, stundtals ödmjuk - men oxå hård och bestämd.

Hur prez Biden ska kunna slå den mannen i "swing-states" går bortom mitt förstånd.

Joe är ju intelluellt totalt borta.

Trump "is rambling a lot", visst - men samtidigt väldigt klar med vad han vill och kan göra

Trist att så få kom..
Så de stängde av halva arena dvs HELA andra våningen:
https://x.com/aliyareports/status/1804664002599162256

Joe! från sitt besök i samma arena:
https://x.com/LRinaldiArt/status/1804722456155807958/photo/1
Behövde hela arenan!

Opinionsundersökningarna visar Donalds kraftigt minskade stöd efter domen och hans liv som en dömd brottsling.

2024-06-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Så det de avviker inte när de säger att Trump leder med 9%, när andra institut säger att det är jämnt, eller knapp ledning för Biden?
Är den tendensen i varje mätning, och otroligt kraftig denna gång.

Stämmer inte heller.

Nov -23, Biden leder med 4% i Rasmussens mätning:

Citat:
The latest Rasmussen Reports national telephone and online survey finds that, in a two-way contest between President Joe Biden and former President Donald Trump, 46% of Likely U.S. Voters would choose Biden and 42% would vote for Trump. Another nine percent (9%) say they’d vote for some other candidate, and three percent (3%) are undecided.
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/biden_administration/2024_biden_leads_trump_but_what_about_rfk_jr_facto r

Rasmussens urval består av "Likely Voters", vilket skiljer sig från andra institut.
Citat:
Rasmussen Reports@Rasmussen_Poll
“The Rasmussen Reports survey is a clear outlier among 2024 presidential race polls.”

Yes. It’s a D+2 national Likely Voters survey. The debate is next week. When are the other cheapskates going to upgrade to Likely Voters?
https://x.com/Rasmussen_Poll/status/1804605306053460299

Vid 4 av 5 vid de senaste presidentvalen har Rasmussen legat bland de främsta att förutse valresultatet i presidentvalen. Frånsett 2012 har man haft hög precision.
2024-06-23, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Trist att så få kom..
Så de stängde av halva arena dvs HELA andra våningen:
https://x.com/aliyareports/status/1804664002599162256

Joe! från sitt besök i samma arena:
https://x.com/LRinaldiArt/status/1804722456155807958/photo/1
Behövde hela arenan!

Opinionsundersökningarna visar Donalds kraftigt minskade stöd efter domen och hans liv som en dömd brottsling.

Gulligt att du behöver ljuga. Trump är ju stor favorit att vinna valet?

Men ni är ju inte direkt kända för att vara intelligenta inom vänstern.
2024-06-23, 23:19
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Gulligt att du behöver ljuga. Trump är ju stor favorit att vinna valet?

Gulligt att du använder frågetecken för att visa omedvetet att du inte ens själv tror detta!

Puss och kram!

Men Om Donald inte ens kan få ihop hälften supportrar av vad Joe! får ihop visar rätt tydligt om opinionen i USA!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in