2024-06-22, 13:45
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Du mr inte s bra psykiskt va?

Jo jag mr toppen, jag knarkar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Lter i mina ron som ett jvla slseri med skattemedel. Men du kanske tycker det r en spass bra ide att du kan bekosta hela kalaset ur egen ficka?

Nr man fr stopp p knarkandet s kommer det hr bara vara en struntsumma jmfrt med det man sparar in p all sjukvrd, polis, rttsvsende samt mnskligt lidande.

Givetvis s mste fler tgrder till. Det kommer kosta stora pengar och jag r beredd att bekosta det ur min egna ficka via skatten. Lt oss lgga en rejl plan och starta krig mot knarket. Lgg planen p tio r och lt oss d hja skatten med fem procentenheter under dessa tio ren. Dessa extra pengar plus de som redan gr till kriget mot knarket skulle nog rcka en lng vg.

Jag r beredd att tillsammans med alla andra lgga dessa pengar fr att ge alla en chans att m s psykiskt bra som jag gr.
Citera
2024-06-22, 13:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vem ska erstta de som ker dit?

De fr vl utlysa annonser och rekrytera nya helt enkelt. Vi vill vl inte ha knarkare p hga positioner nd samt att de behver vrd.
Citera
2024-06-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
De fr vl utlysa annonser och rekrytera nya helt enkelt. Vi vill vl inte ha knarkare p hga positioner nd samt att de behver vrd.
Fast de flesta som nyttjar tex cannabis har inga problem att skta sina taganden.
Citera
2024-06-22, 14:34
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Fast de flesta som nyttjar tex cannabis har inga problem att skta sina taganden.

Det intressanta r att precis alla jag talat med som argumenterat att den den rker bara ibland och han skter jobb, han har familj, han r framgngsrik etc etc.

Jag kontrar alltid d att om hen inte slutar s kommer det med tiden att skita sig. Svar brukar d bli... n, det kommer g bra fr honom.

Det gr 1.. 2 r och s har det skitit sig fr alla dessa. Jag ppekar d att jag hade rtt. Detta har upprepat sig flera gnger fr mig i olika bekantskaper.

Det du sger fungerar inte i lngden.

Av ngon anledning s fungerar det att mnniskor tar en starkl till maten p lrdagen och vissa helger s bjuder man ver en god vn p en whiskey. Dessa mnniskor kan vara fullt fungerande under ett helt liv och leva p det hr viset utan ngon negativ effekt.

Slutsats: Knarket mste bort.
Citera
2024-06-22, 14:47
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Vem ska erstta de som ker dit?
Kan en svetsare bli stadsminister kan vi nog hitta ngon lmplig.

r alternativet att lta dom knarka fritt bttre?
Citera
2024-06-22, 14:56
Medlem
Citat:
Det intressanta r att precis alla jag talat med som argumenterat att den den rker bara ibland och han skter jobb, han har familj, han r framgngsrik etc etc.

Jag kontrar alltid d att om hen inte slutar s kommer det med tiden att skita sig. Svar brukar d bli... n, det kommer g bra fr honom.

Det gr 1.. 2 r och s har det skitit sig fr alla dessa. Jag ppekar d att jag hade rtt. Detta har upprepat sig flera gnger fr mig i olika bekantskaper.

Det du sger fungerar inte i lngden.

Av ngon anledning s fungerar det att mnniskor tar en starkl till maten p lrdagen och vissa helger s bjuder man ver en god vn p en whiskey. Dessa mnniskor kan vara fullt fungerande under ett helt liv och leva p det hr viset utan ngon negativ effekt.

Slutsats: Knarket mste bort.
Det har fungerat fr mig och alla brukare jag knner. Vi har bara lite fr mycket att frlora p att kungra vrt bruk fr att du ngonsin ska f reda p att vi brukar.
Citera
2024-06-22, 16:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det har fungerat fr mig och alla brukare jag knner. Vi har bara lite fr mycket att frlora p att kungra vrt bruk fr att du ngonsin ska f reda p att vi brukar.

Nej det fungerar inte fr dig. Man mrker p dina inlgg att det r ngot som tynger ditt intellekt. Tyvrr. S det du skriver stmmer inte.
Citera
2024-06-22, 16:49
Medlem
Citat:
Nej det fungerar inte fr dig. Man mrker p dina inlgg att det r ngot som tynger ditt intellekt. Tyvrr. S det du skriver stmmer inte.
Det r din uppfattning.
Meanwhile flyter mitt liv och min karrir p rtt bra.
Citera
2024-06-22, 16:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det r din uppfattning.
Meanwhile flyter mitt liv och min karrir p rtt bra.

Jo du tycker det men de som drabbas hrdast r din familj och barn (framtida barn?) samt samhllet som i framtiden kommer f betala fr det nr det inte lngre fungerar och flyter.
Citera
2024-06-22, 16:59
Medlem
Citat:
Jo du tycker det men de som drabbas hrdast r din familj och barn (framtida barn?) samt samhllet som i framtiden kommer f betala fr det nr det inte lngre fungerar och flyter.
Mina barn gr p uni och hnger hos mig s ofta de kan. De verkar m bra, tackar som frgar.

Jag vet inte riktigt nr du tnker att det ska braka och jag ska bli en samhllelig belastning. Men hittills har jag tagit akademisk examen, sktt mina jobb prickfritt och som sagt gjort folk av ungarna, allt under tiden jag brukat.

Sjuk kan ju alla bli, men att jag skulle bli sjukare n ngon annan pga att jag brukat cannabis i 30+ r har jag svrt att se. Det borde vl liksom redan ha intrffat isfall.
Citera
2024-06-23, 06:30
Medlem
Citat:
Mina barn gr p uni och hnger hos mig s ofta de kan. De verkar m bra, tackar som frgar.

Jag vet inte riktigt nr du tnker att det ska braka och jag ska bli en samhllelig belastning. Men hittills har jag tagit akademisk examen, sktt mina jobb prickfritt och som sagt gjort folk av ungarna, allt under tiden jag brukat.

Sjuk kan ju alla bli, men att jag skulle bli sjukare n ngon annan pga att jag brukat cannabis i 30+ r har jag svrt att se. Det borde vl liksom redan ha intrffat isfall.

Skit i han, han r nog psykiskt sjuk/troll.
Citera
2024-06-23, 14:10
Medlem
Citat:

Om det inte flyter i det hr landet s r det snarare p grund av det s kallade samhllet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in