2024-06-22, 13:45
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Du mår inte så bra psykiskt va?

Jo jag mår toppen, jag knarkar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Låter i mina öron som ett jävla slöseri med skattemedel. Men du kanske tycker det är en såpass bra ide att du kan bekosta hela kalaset ur egen ficka?

När man får stopp på knarkandet så kommer det här bara vara en struntsumma jämfört med det man sparar in på all sjukvård, polis, rättsväsende samt mänskligt lidande.

Givetvis så måste fler åtgärder till. Det kommer kosta stora pengar och jag är beredd att bekosta det ur min egna ficka via skatten. Låt oss lägga en rejäl plan och starta krig mot knarket. Lägg planen på tio år och låt oss då höja skatten med fem procentenheter under dessa tio åren. Dessa extra pengar plus de som redan går till kriget mot knarket skulle nog räcka en lång väg.

Jag är beredd att tillsammans med alla andra lägga dessa pengar för att ge alla en chans att må så psykiskt bra som jag gör.
Citera
2024-06-22, 13:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vem ska ersätta de som åker dit?

De får väl utlysa annonser och rekrytera nya helt enkelt. Vi vill väl inte ha knarkare på höga positioner ändå samt att de behöver vård.
Citera
2024-06-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
De får väl utlysa annonser och rekrytera nya helt enkelt. Vi vill väl inte ha knarkare på höga positioner ändå samt att de behöver vård.
Fast de flesta som nyttjar tex cannabis har inga problem att sköta sina åtaganden.
Citera
2024-06-22, 14:34
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Fast de flesta som nyttjar tex cannabis har inga problem att sköta sina åtaganden.

Det intressanta är att precis alla jag talat med som argumenterat att den å den röker bara ibland och han sköter jobb, å han har familj, å han är framgångsrik etc etc.

Jag kontrar alltid då att om hen inte slutar så kommer det med tiden att skita sig. Svar brukar då bli... nääää, det kommer gå bra för honom.

Det går 1.. 2 år och så har det skitit sig för alla dessa. Jag påpekar då att jag hade rätt. Detta har upprepat sig flera gånger för mig i olika bekantskaper.

Det du säger fungerar inte i längden.

Av någon anledning så fungerar det att människor tar en starköl till maten på lördagen och vissa helger så bjuder man över en god vän på en whiskey. Dessa människor kan vara fullt fungerande under ett helt liv och leva på det här viset utan någon negativ effekt.

Slutsats: Knarket måste bort.
Citera
2024-06-22, 14:47
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Vem ska ersätta de som åker dit?
Kan en svetsare bli stadsminister kan vi nog hitta någon lämplig.

Är alternativet att låta dom knarka fritt bättre?
Citera
2024-06-22, 14:56
Medlem
Citat:
Det intressanta är att precis alla jag talat med som argumenterat att den å den röker bara ibland och han sköter jobb, å han har familj, å han är framgångsrik etc etc.

Jag kontrar alltid då att om hen inte slutar så kommer det med tiden att skita sig. Svar brukar då bli... nääää, det kommer gå bra för honom.

Det går 1.. 2 år och så har det skitit sig för alla dessa. Jag påpekar då att jag hade rätt. Detta har upprepat sig flera gånger för mig i olika bekantskaper.

Det du säger fungerar inte i längden.

Av någon anledning så fungerar det att människor tar en starköl till maten på lördagen och vissa helger så bjuder man över en god vän på en whiskey. Dessa människor kan vara fullt fungerande under ett helt liv och leva på det här viset utan någon negativ effekt.

Slutsats: Knarket måste bort.
Det har fungerat för mig och alla brukare jag känner. Vi har bara lite för mycket att förlora på att kungöra vårt bruk för att du någonsin ska få reda på att vi brukar.
Citera
2024-06-22, 16:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det har fungerat för mig och alla brukare jag känner. Vi har bara lite för mycket att förlora på att kungöra vårt bruk för att du någonsin ska få reda på att vi brukar.

Nej det fungerar inte för dig. Man märker på dina inlägg att det är något som tynger ditt intellekt. Tyvärr. Så det du skriver stämmer inte.
Citera
2024-06-22, 16:49
Medlem
Citat:
Nej det fungerar inte för dig. Man märker på dina inlägg att det är något som tynger ditt intellekt. Tyvärr. Så det du skriver stämmer inte.
Det är din uppfattning.
Meanwhile flyter mitt liv och min karriär på rätt bra.
Citera
2024-06-22, 16:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det är din uppfattning.
Meanwhile flyter mitt liv och min karriär på rätt bra.

Jo du tycker det men de som drabbas hårdast är din familj och barn (framtida barn?) samt samhället som i framtiden kommer få betala för det när det inte längre fungerar och flyter.
Citera
2024-06-22, 16:59
Medlem
Citat:
Jo du tycker det men de som drabbas hårdast är din familj och barn (framtida barn?) samt samhället som i framtiden kommer få betala för det när det inte längre fungerar och flyter.
Mina barn går på uni och hänger hos mig så ofta de kan. De verkar må bra, tackar som frågar.

Jag vet inte riktigt när du tänker att det ska braka och jag ska bli en samhällelig belastning. Men hittills har jag tagit akademisk examen, skött mina jobb prickfritt och som sagt gjort folk av ungarna, allt under tiden jag brukat.

Sjuk kan ju alla bli, men att jag skulle bli sjukare än någon annan pga att jag brukat cannabis i 30+ år har jag svårt att se. Det borde väl liksom redan ha inträffat isåfall.
Citera
2024-06-23, 06:30
Medlem
Citat:
Mina barn går på uni och hänger hos mig så ofta de kan. De verkar må bra, tackar som frågar.

Jag vet inte riktigt när du tänker att det ska braka och jag ska bli en samhällelig belastning. Men hittills har jag tagit akademisk examen, skött mina jobb prickfritt och som sagt gjort folk av ungarna, allt under tiden jag brukat.

Sjuk kan ju alla bli, men att jag skulle bli sjukare än någon annan pga att jag brukat cannabis i 30+ år har jag svårt att se. Det borde väl liksom redan ha inträffat isåfall.

Skit i han, han är nog psykiskt sjuk/troll.
Citera
2024-06-23, 14:10
Medlem
Citat:

Om det inte flyter i det här landet så är det snarare på grund av det så kallade samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in