2024-06-03, 23:05
Medlem
Var kan man läsa om incidenten i leksaksaffären?
Citera
2024-06-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okejra
Först och främst varför skriver du HAN?! För det andra världen är STOR. Många länder många familjer med andra ord MÅNGA familjer med många barn?!
Hur svårt är det att få in att det är inte normalt här MEN det finns över världen?! Du kan inte kalla någon sjuk bara för att denne vill ha barn och stor familj. Du ser barnen som siffror på hennes Instagram, det är allt. Hon har ett liv utanför Instagram. Harmoni kan vara lika lite som mycket hos en stor eller liten familj.
I Finland skiljer de inte på han/hon i språket. De har bara ett ord oavsett kön.
Jag har träffat på många gånger att finnar har sagt "han" om tjejer/kvinnor.
Nu vet jag inte om det är fallet här, men om det är en person med finsk bakgrund så är det inget konstigt att hen skriver fel pronomen.
Citera
2024-06-19, 22:20
Medlem
Ikväll avslöjade hon könet på bebis nr12. En tjej. Undrar om hon ska heta något liknande som typ Valerie… i höst är det bara de två smågrabbarna som ska vara hemma. Övriga till skolan. Misstänker att de kommer röja rätt bra. Och vara väldigt avundsjuka på bebisen. Satu får väl numera 25.000 i flerbarnstillägg.
Citera
2024-06-20, 22:39
Medlem
Det blir nog Vanessa tror jag
Citera
2024-06-20, 23:10
Medlem
De känns som de blev gravida och hoppades på en tjej för att på något sätt känna att de förlorat en tjej men nu får en åter typ
Citera
2024-06-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det blir nog Vanessa tror jag
Jäkligt tveksamt att de väljer samma namn. Tänk att detta barnet då ska bli kallad för Vanessa, kommer ju bara påminna allihopa om hon som tyvärr gick bort.
Citera
2024-07-09, 20:18
Medlem
får en panikattack i en sjukhuskorridor innan ett ultraljud. Efter ultraljudet filmar hon sin gråtandes dotters rygg medans sonen tröstar henne. Hon har förlorat en dotter och det är fruktansvärt. Men att filma sin andra dotter när hon gråtandes och upprörd går i en sjukhuskorridor. Hur tänker hon där? Åh nu gråter mitt barn, fort fort upp med mobilen för att fånga detta ögonblick för att därefter basunera ut det för hela Instagram. Hon är inte så intresserad av att filma sig själv mitt i en ”attack” men att trycka upp mobilen var och varannan sekund på sina tillsynes obekväma barn är poppis. Människor är så sjuka!
Citera
2024-07-13, 20:44
Medlem
Nu är hon på förlossningen redan. Hon är väl i vecka 32. Då får gubben lite att göra där hemma nu när alla barnen har sommarlov. För föds bebis för tidigt blir hon kvar ett tag. Tur han är duktig på att laga mat.
Citera
2024-07-14, 22:14
Medlem
Bebisen är ute
Citera
2024-07-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Men herregud, hur gamla är ni som skriver här egentligen? Runt tolv?

Det är inte lätt att vara Flashbackarna till lags- å ena sidan får man lätt intrycket att det enda rätta för kvinnor är att sköta hus&hem och föda barn, helst många då man ju vill sprida sina gener. Å andra sidan verkar det visst lite... äckligt? Läskigt? Otäckt?... att tänka på detta med barnalstring, och hur en kvinna som skaffar många barn kan vara skapt egentligen, är hon en mansslukerska, eller varför vill hon ha så många barn, ja justja hon vill förstås TJÄNA PENGAR på dem!

Jag förstår att det är mycket som är svårbegripligt när man är tolv år, mentalt eller fysiskt. Kan man tex. skaffa ett nytt barn efter att ett barn har dött, eller borde man gå i sorgflor och leva i celibat resten av livet? Diskutera gärna denna fråga i klassen på måndag!

Det finns många tvivelaktiga "influencers" out there, som uppenbarligen inte har något annat innehåll i sina liv än att "plussa på stickan" och föda barn som de sedan kan klä ut och filma i olika situationer, lite som dockor. En av dem har en extremt lång tråd här på Flashback, tex.

Jag känner inte Satu, men mitt intryck är att hon och hennes man är fina och engagerade föräldrar och har välskötta barn och ett välordnat liv. Satu har under åren skrivit väldigt kärleksfulla och personliga texter om och till alla sina barn, och om jag utgår ifrån bara dessa texter skulle jag säga att om alla barn på vår jord hade någon som såg dem på det sättet, så hade världen varit en lyckligare plats.

Det är en fruktansvärd sorg som drabbat deras familj. Föreställ er att familjen, tex. deras tonårsbarn, råkar hitta den här tråden och ser hur imbecilla främlingar kritiserar och ifrågasätter deras liv och deras sorg. Om ni är tolv år på riktigt kanske er empatinivå inte räcker så långt än, men annars hoppas jag att ni skäms och tänker efter hur och om vem ni vräker ur er ert trams.
Ja, hon är säkert en kärleksfull & närvarande förälder. Men du måste ju erkänna själv att det är märkligt att skaffa så många ungar som dom har gjort.
Citera
2024-07-15, 01:43
Medlem
Födde hon på Cypern? Eller hann de åka hem innan hon födde?
Såg att hon lagt ut bilder på en liten pojke som var rejält bränd av solen. Det är inte lätt att ta hand om 11 barn och deras individuella behov.
Senast redigerad av Tesla83 2024-07-15 kl. 01:48.
Citera
2024-07-16, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Födde hon på Cypern? Eller hann de åka hem innan hon födde?
Såg att hon lagt ut bilder på en liten pojke som var rejält bränd av solen. Det är inte lätt att ta hand om 11 barn och deras individuella behov.

Hon födde i Sverige. Något jag reagerat på är att barnen aldrig har keps, solhatt eller täckande kläder. Inga UV-kläder på de små vid bad. Inte ens i Cypern där uv index är
10 - mycket högt. Därav pojkens skadade hud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in