2024-04-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alva-O
Gravid med nummer 12. Jag verkligen har inga ord. I den här sista videon där barnen håller i siffrorna kan du se i deras ögon hur de låtsas vara lyckliga. Det Satu gör är läskigt på alla möjliga plan. Jag tror bara en psykiater kan förklara hennes diagnos. Hon har 10 barn, 41 år, ett av hennes barn dog, det yngsta är bara 1 år och hon ska få ett till. Hur kan han göra så här mot andra barn? Dessa barn tvingas stå framför kamerorna. Jag har ont i magen och i den här videon kan du se barnens sorg i ögonen och de konstgjorda leenden. Varför gör Satu detta? På grund av popularitet och följande? Jo, han har nästan en miljon följare, räcker inte det för samarbete? Jag tycker verkligen synd om de andra barnen. Vem vet hur de mår i den där myrstacken som heter hem.
Jag är 100% säker på att barnen kan säga nej till henne om de inte vill göra dessa videor.
Citera
2024-04-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okejra
Jag är 100% säker på att barnen kan säga nej till henne om de inte vill göra dessa videor.

Videon är specifik. De ombads att visa glädje för att de ska få en ny bror eller syster. Naturligtvis kommer de inte att vägra, särskilt de äldre, eftersom de själva vet att de här videorna är mammas verk.

Men allt syns i deras ögon.

Det Satu gör är sjukt.
Citera
2024-04-12, 11:22
Medlem
Förstår inte hur ni kan sitta och snacka skit om denna familjen. De ser mycket lyckligare ut än många andra familjer med mindre barn. Om ni kollar igenom alla andra videor kan ni ju uppenbarligen se att se mår bra och att hon och pappan tar bra hand om dom. Samt många andra i deras omgivning. Sedan att ni nämner att ni inte kan ha sex i sorg betyder ej att det är samma för henne. Att ha sex är närhet och kan mycket möjligt vara ett sett för de att ha kontakt med varandra. Min vän förlorade sin bror i en olycka. Hennes mamma gick in i väggen och söp nästan ihjäl sig själv. Hon hade svårt att ta hand om sina 4 andra barn och Satu lyckas ta hand om 10 stycken. Tog henne 6 år att komma på fötter efter lång tid med terapi. Tycker ni är jävligt fula som lägger sig i sånt ni har noll koll på. Vad får ni ut av det??
Citera
2024-04-12, 12:06
Medlem
Citat:
Förstår inte hur ni kan sitta och snacka skit om denna familjen. De ser mycket lyckligare ut än många andra familjer med mindre barn. Om ni kollar igenom alla andra videor kan ni ju uppenbarligen se att se mår bra och att hon och pappan tar bra hand om dom. Samt många andra i deras omgivning. Sedan att ni nämner att ni inte kan ha sex i sorg betyder ej att det är samma för henne. Att ha sex är närhet och kan mycket möjligt vara ett sett för de att ha kontakt med varandra. Min vän förlorade sin bror i en olycka. Hennes mamma gick in i väggen och söp nästan ihjäl sig själv. Hon hade svårt att ta hand om sina 4 andra barn och Satu lyckas ta hand om 10 stycken. Tog henne 6 år att komma på fötter efter lång tid med terapi. Tycker ni är jävligt fula som lägger sig i sånt ni har noll koll på. Vad får ni ut av det??

Om du inte har problem med att använda dina egna barn för vinst, betyder det inte att andra inte ser det som ett problem.

Dessa barn tvingas agera framför kameran från födseln.

Dessutom är det uppenbart att hon får nya barn uteslutande på grund av "popularitet" och Instagram. Hennes barn är ett privat projekt för henne!

Vem vid 41 års ålder går medvetet för att skaffa ett barn till medan de redan har 10 barn?! Satu gör det inte av lust, kärlek, utan intresse!

Tror du att du känner de stackars barnens sanna känslor?

Titta på deras ögon i den här senaste videon! Sorg kan ses mycket väl.
Citera
2024-04-12, 13:14
Medlem
Citat:
Om du inte har problem med att använda dina egna barn för vinst, betyder det inte att andra inte ser det som ett problem.

Dessutom är det uppenbart att hon får nya barn uteslutande på grund av "popularitet" och Instagram. Hennes barn är ett privat projekt för henne!

Vem vid 41 års ålder går medvetet för att skaffa ett barn till medan de redan har 10 barn?! Satu gör det inte av lust, kärlek, utan intresse!

Har inga egna barn, planerar heller inte att skaffa några varken nu eller i framtiden. Jag är ett exempel på nån som vill ha min man och inget annat medan Satu älskar sina barn och vill vara mamma. Hon gör ju ett bra jobb. Har du följt henne i flera år så hade du märkt det. Jag har följt henne väldigt länge och aldrig har barnen sett ledsna ut. De äldre tvingas inte, de e tonåringar och har en egen vilja. I den åldern kan de säga ifrån och då hade garanterat Satu lyssnat. Hon har tidigare nämnt att de äldre inte velat bli inspelade och då har hon ej laddat upp på dom. Finns många stora familjer här i världen hon är en av få som valt att dela med sig.
Hade hon inte haft kärlek för hennes barn hade hon inte velat ha dom hemma med sig till de är redo för förskoleklass.
Tror DU att du känner de "stackars" barnens känslor?
Citera
2024-04-12, 13:18
Medlem
Citat:
Videon är specifik. De ombads att visa glädje för att de ska få en ny bror eller syster. Naturligtvis kommer de inte att vägra, särskilt de äldre, eftersom de själva vet att de här videorna är mammas verk.

Men allt syns i deras ögon.

Det Satu gör är sjukt.

I den åldern vägrade jag mycket till mina föräldrar. Säker på att det är samma sak för dom. Om du kollar på de videor som finns när de fick reda på de 2 senaste barnen märker du att de verkar genuint glada.
Kan komma på mångs influencers som tjänar pengar på deras barn mer än vad Satu gör.
Citera
2024-04-12, 13:21
Medlem
Citat:

Håller verkligen med. Tragiskt och se hur många som njuter av att leta problem och fel på en familj som redan varit med om så mycket, skärp er.
Citera
2024-04-12, 13:41
Medlem
Citat:

Jag fattar att man är ledsen och sörjer. Men här används det till nått osmakligt
Kolla mammans ”blick o gester” där hon ledset tittar på den bortgångne dotterns foto (på väggen) och sen tittar på sin mage. Så tillgjort.
Det är egoistisk att skaffa ett barn till in i det där livet.
Citera
2024-04-12, 13:46
Medlem
Citat:
Har inga egna barn, planerar heller inte att skaffa några varken nu eller i framtiden. Jag är ett exempel på nån som vill ha min man och inget annat medan Satu älskar sina barn och vill vara mamma. Hon gör ju ett bra jobb. Har du följt henne i flera år så hade du märkt det. Jag har följt henne väldigt länge och aldrig har barnen sett ledsna ut. De äldre tvingas inte, de e tonåringar och har en egen vilja. I den åldern kan de säga ifrån och då hade garanterat Satu lyssnat. Hon har tidigare nämnt att de äldre inte velat bli inspelade och då har hon ej laddat upp på dom. Finns många stora familjer här i världen hon är en av få som valt att dela med sig.
Hade hon inte haft kärlek för hennes barn hade hon inte velat ha dom hemma med sig till de är redo för förskoleklass.
Tror DU att du känner de "stackars" barnens känslor?

Du förstår verkligen inte att dessa barn är hennes affärsprojekt?

Och det är fullt möjligt att Satu har en del personlighetsstörningar eftersom hon är beroende av graviditeter. Det och Instagram är det enda han vet hur man gör.

Om du inte ser den mycket uppenbara sorgen i ögonen på de barnen och de iscensatta leenden i den sista videon - du ser dåligt.
Citera
2024-04-12, 14:00
Medlem
Citat:
Om du inte ser den mycket uppenbara sorgen i ögonen på de barnen och de iscensatta leenden i den sista videon - du ser dåligt.

Har du funderat på om det kan vara så att du projicerar?
I övrigt har de förlorat en syster som de fortfarande sörjer och det är väl klart att det känns? Och som någon annan skrev, det är inte så himla lätt att le naturligt när man vet att man blir filmad. Det behöver inte betyda att barnen lider eller tycker att det känns hemskt att få ytterligare ett syskon. Och även om de gjorde det så är det inte ens särskilt ovanligt? Jag vet många vars barn börjat gråta när de fått veta att de ska bli storasyster/bror. Sånt lägger sig. Summa kardeumma: många känslor kan existera samtidigt och du verkar tro att du känner till dessa barns känsloliv på ett sätt som bara de allra närmaste kan göra.
Citera
2024-04-12, 14:07
Medlem
Citat:
Du förstår verkligen inte att dessa barn är hennes affärsprojekt?

Och det är fullt möjligt att Satu har en del personlighetsstörningar eftersom hon är beroende av graviditeter. Det och Instagram är det enda han vet hur man gör.

Nej. Jag ser inte dåligt. Jag har sett barn i olika åldrar med sorg i ögonen. Självklart kommer det inte tindra i ögonen på dom just nu då de har förlorat ett syskon. De kan vara glada utan att det strålar om dom men som sagt ett syskon har tragiskt gått bort och det är någon man lär bära med sig ett bra tag.
Du kan ju inte kalla levande människor för ett projekt. En dag kommer hon sluta med Instagram och hennes barn är något hon kommer ha med sig hela livet.
Citera
2024-04-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajsanB
Jag fattar att man är ledsen och sörjer. Men här används det till nått osmakligt
Kolla mammans ”blick o gester” där hon ledset tittar på den bortgångne dotterns foto (på väggen) och sen tittar på sin mage. Så tillgjort.
Det är egoistisk att skaffa ett barn till in i det där livet.
Att hon gör gester osv kan vara ett sätt för henne att vilja inkludera dottern. Hon har nämnt att det har vart svårt att fira högtider osv utan att dottern har vart med, att inte kunna inkludera henne längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in