2023-05-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
En skrev att de kände familjen ocu de var kroppouösålserm
Men den personen hade fel. Han skrev att den brast under operationen, men enligt mamman var det inte ens någon operation. Och mamman lär ju veta.
Citera
2023-05-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Sen när är det hennes skyldighet att informera gamar om vad som hände med hennes dotter?

Hon svarar ju på
Kommentarer..

Ingen skyldighet men tänker kanske bäst då folk spekulerar
Citera
2023-05-19, 22:00
Medlem
Citat:
Det är en spekulation här i tråden, inget annat. OM det stackars barnet avled av en (spontan?) aortaruptur så är det inget man fastställer bara så där, det är en obduktionsdiagnos och det blir inte färdigt på en vecka.
Citera
2023-05-19, 22:04
Medlem
Honeybuns avatar
Läste hennes svar i kommentarerna nu. Det gör det hela ännu mer ofattbart och förvirrande. Vi kommer nog bli varse inom sinom tid. Så himla tragiskt och jag förstår ärligt inte hur Satu ska klara det att ta sig igenom det här. Hennes barn är verkligen hennes allt ❤️ Stackars familjen och Vanessa.
Citera
Medlem
Citat:
Om
Mamman nu sitter och svarar på kommentar att de inte var något med knät eller operationen då hon inte hade någon varför skriver hon inte vad som hänt..: så slipper man kommentarer.

Eller ska hon göra en youtube video kanske .. få in pengar
Ge dig, klart hon inte gör pengar på sin dotters död! Att hon inte skriver det beror väl på att
1. Hon vet inte, dödsorsaken är inte fastställd (mest sannolikt, ett oväntat dödsfall hos en ung människa utreds jävligt noga, och det tar tid)
eller 2. Hon vet men vill/orkar inte dela med sig av det. Vilket man förstås får respektera
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjuttonarton
Aftonbladet har inte tagit bort något, artiklarna var från annat forum.
De ligger alltjämt kvar, en enkelt googling ger dig svaret.

Att hon kommenterar/delger på Instagram är inte så konstigt alls. Skolan meddelades och skickade i sin tur ut information till klasskompisar/föräldrar via SchoolSoft (skolans informationsportal), så det hade läckt bakvägen tids nog och ev hade journalister etc sökt familjen.
Istället valde hon att själv ta kontroll över den biten och gå ut via sin arbetsportal.

Ni (inte specifikt du som skrivit kommentaren) får gärna tycka vad ni vill om hennes karriärsval och pappans insats.
Men att skriva rakt ut att ni tycker hon får skylla sig själv, att hon borde hålla ihop benen, att pappan inte bryr sig, att det ör väntat att hennes barn skall (vilja) dö osv är vidrigt.

Der är ett barn som dött, oavsett anledning ör det vidrigt.
Syskon som skall välja kista till en storasyster. Och ni (läs: forumet) gottar er.

VIDRIGT.
Jag tror inte att det är någon som "gottar sig" i att ett barn har dött. Däremot är det naturligt att människor undrar. Denna familj (läs mamman) har själv valt att bli offentlig, och då får man även ta att folk blir nyfikna när något händer.

Just nu talar det mesta för att flickan tagit sitt liv. I precis ALLA andra lägen hade mamman skrivit något om orsaken. T.ex. "genom olyckshändelse, sjukdom, operation" etc. Det ENDA man inte skriver orsak om är just självmord. Och om mamman inte vet vad som orsakade dödsfallet, så hade hon såklart skrivit det.

Och OM det handlar om självmord kommer den självklara frågan VARFÖR. Och då går det inte att bortse ifrån att en mamma (och givetvis även pappa) som skaffar så många barn, omöjligt kan finnas där för var och en av dem. Om någon mår dåligt hinner man inte hjälpa såsom man som förälder borde, då det finns 10 ungar till att ta hand om. Har ofta tänkt på detta när jag sett t.ex. Familjen annorlunda. Enligt mig är det väldigt egoistiskt att skaffa så många barn idag.
Senast redigerad av Flor-Ida 2023-05-19 kl. 22:07.
Citera
2023-05-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjuttonarton
Aftonbladet har inte tagit bort något, artiklarna var från annat forum.
De ligger alltjämt kvar, en enkelt googling ger dig svaret.

Att hon kommenterar/delger på Instagram är inte så konstigt alls. Skolan meddelades och skickade i sin tur ut information till klasskompisar/föräldrar via SchoolSoft (skolans informationsportal), så det hade läckt bakvägen tids nog och ev hade journalister etc sökt familjen.
Istället valde hon att själv ta kontroll över den biten och gå ut via sin arbetsportal.

Ni (inte specifikt du som skrivit kommentaren) får gärna tycka vad ni vill om hennes karriärsval och pappans insats.
Men att skriva rakt ut att ni tycker hon får skylla sig själv, att hon borde hålla ihop benen, att pappan inte bryr sig, att det ör väntat att hennes barn skall (vilja) dö osv är vidrigt.

Der är ett barn som dött, oavsett anledning ör det vidrigt.
Syskon som skall välja kista till en storasyster. Och ni (läs: forumet) gottar er.

VIDRIGT.

Vet att vissa tidningar har kvar informationen tex hänt osv, men första dagarna fanns även Aftonbladet och lite mer ”vanliga” tidningar, dessa artiklar togs bort ganska omgående, lägger mig inte i alls hur de lever sitt liv eller vad de jobbar med, tycker familjen verkar vara helt fantastisk från det man ser av dom och hela grejen är fruktansvärd oavsett anledning till bortgången, vet att du inte kanske menade just mig men håller med dig till 100% vidrigt att sitta och kasta skit på en mamma som ärligt verkar göra allt för sina barn. Jag förstår inte heller varför folk tycker det är ett problem att ha många barn, de kan ju uppenbarligen ge dom både mat på bordet, kärlek och rena kläder
Citera
2023-05-19, 22:19
Medlem
Honeybuns avatar
Nu bekräftar Satu att det inte har något med operationen och att de aldrig kom så långt. Inga mer svar dock.
Citera
2023-05-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H66
Vet att vissa tidningar har kvar informationen tex hänt osv, men första dagarna fanns även Aftonbladet och lite mer ”vanliga” tidningar, dessa artiklar togs bort ganska omgående, lägger mig inte i alls hur de lever sitt liv eller vad de jobbar med, tycker familjen verkar vara helt fantastisk från det man ser av dom och hela grejen är fruktansvärd oavsett anledning till bortgången, vet att du inte kanske menade just mig men håller med dig till 100% vidrigt att sitta och kasta skit på en mamma som ärligt verkar göra allt för sina barn. Jag förstår inte heller varför folk tycker det är ett problem att ha många barn, de kan ju uppenbarligen ge dom både mat på bordet, kärlek och rena kläder

Ja, en undran är en sak, jag är ju också här.
Men att från undran gå till personangrepp, påhopp och tycka att hon får skylla sig själv när barnen vill dö... det är långtifrån OK.

Jag tror alla gör det de kan, med de förutsättningar de har.

För mig känns 4+ barn för mycket, men som du säger, de har tak över huvudet, hela och rena, de har en mamma som är hemma med de under deras första 6 år.
Mer än många andra barn har, trots antalet.
Detta pga sitt yrkesval, oavsett vad man tycker om det.

🤷🏽‍♀️
Citera
2023-05-19, 22:22
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:

Borde ha samband med olyckan kan man tycka, om din information stämmer. Det är ju inte så vanligt att kroppspulsådern brister på en 13-åring bara sådär.
Citera
2023-05-19, 22:22
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag tror inte att det är någon som "gottar sig" i att ett barn har dött. Däremot är det naturligt att människor undrar. Denna familj (läs mamman) har själv valt att bli offentlig, och då får man även ta att folk blir nyfikna när något händer.

Just nu talar det mesta för att flickan tagit sitt liv. I precis ALLA andra lägen hade mamman skrivit något om orsaken. T.ex. "genom olyckshändelse, sjukdom, operation" etc. Det ENDA man inte skriver orsak om är just självmord. Och om mamman inte vet vad som orsakade dödsfallet, så hade hon såklart skrivit det.

Och OM det handlar om självmord kommer den självklara frågan VARFÖR. Och då går det inte att bortse ifrån att en mamma (och givetvis även pappa) som skaffar så många barn, omöjligt kan finnas där för var och en av dem. Om någon mår dåligt hinner man inte hjälpa såsom man som förälder borde, då det finns 10 ungar till att ta hand om. Har ofta tänkt på detta när jag sett t.ex. Familjen annorlunda. Enligt mig är det väldigt egoistiskt att skaffa så många barn idag.

Det är absolut ingenting som talar för att flickan har tagit sitt egna liv. Du är en mycket störd individ.
Citera
2023-05-19, 22:28
Medlem
peterZiipens avatar
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in