2024-07-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewittalice
Hon födde i Sverige. Något jag reagerat på är att barnen aldrig har keps, solhatt eller täckande kläder. Inga UV-kläder på de små vid bad. Inte ens i Cypern där uv index är
10 - mycket högt. Därav pojkens skadade hud.

Va ni snackar skit. Aldrig sett att någon av barnen skulle vara brända av solen. Denna solhysteri har gått överstyr, d-vitamin är viktigt och om 10 år kommer man istället snacka ner föräldrar som kletat in barnen med cancerframkallande kräm istället, var så säker.
Citera
2024-07-17, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Va ni snackar skit. Aldrig sett att någon av barnen skulle vara brända av solen. Denna solhysteri har gått överstyr, d-vitamin är viktigt och om 10 år kommer man istället snacka ner föräldrar som kletat in barnen med cancerframkallande kräm istället, var så säker.
D-vitamin får man inte av att bli bränd av solen.
Det behövs bara 20 minuters vistelse i solljus för att få tillräckligt med D-vitamin.
Solbränna däremot, särskilt för yngre barn som är extra känsliga, orsakar hudcancer.
Tråkigt att du inte fått den informationen.
Citera
2024-07-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
D-vitamin får man inte av att bli bränd av solen.
Det behövs bara 20 minuters vistelse i solljus för att få tillräckligt med D-vitamin.
Solbränna däremot, särskilt för yngre barn som är extra känsliga, orsakar hudcancer.
Tråkigt att du inte fått den informationen.

Oväsentligt, ni påstår att barnen är brända och det är dom inte. Skärp er
Citera
2024-07-18, 08:40
Medlem
Citat:

Det finns olika sorters UV-strålar. UVB-strålar är de som gör att ett barn bränner sig och det är om dessa strålar det står på solskyddsmedel. Även UVA-strålar, som gör att vi blir bruna, kan göra att ett barn bränner sig. Svårt att få alla 11 barns behov tillgodosedda.
Citera
2024-07-18, 21:52
Medlem
Citat:
Det var du som påstod det om sol och d-vitamin.
Jag tycker fortfarande att ett av barnen ser solbränd ut, vad du tycker är ointressant.
Citera
2024-07-19, 14:07
Medlem
Läste en kommentar på Instagram att hon förlöst den lilla med kejsarsnitt. Kanske pga att hon även bestämt detta är den sista och samtidigt steriliserat sig?
Det är ju ganska vanligt att göra vid sista barnet och vid kejsarsnitt.

Nu är hon ju ändå 40 och mannen närmare 60.
Citera
2024-07-19, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotten82
Läste en kommentar på Instagram att hon förlöst den lilla med kejsarsnitt. Kanske pga att hon även bestämt detta är den sista och samtidigt steriliserat sig?

Jag tror inte snittet va frivilligt/planerat utan blev akut eller iaf att bebis va tvungen o komma ut fort o inte låg rätt för en vaginal förlossning. Nått hände ju eftersom man valde att plocka ut henne i v33.
Citera
2024-07-19, 22:14
Medlem
Citat:

Nä, nu är du ute och cyklar. Bebisen föddes för tidigt och hade troligtvis inte vänt sig heller. Hon hade ju skrivit om detta för bara någon vecka sedan och undrat hur andra föräldrar haft det i samma tid i graviditeten. Hon har även kommenterat att alla barn fötts vaginalt och dessutom föddes alla barn för tidigt och om jag inte missminner mig var vaginal förlossning även tänkt denna gång. Hon själv verkade lite förvånad att det blev så pass tidigt, hennes syster skulle även ha varit med under förlossningen, men hon var bortrest nu. Så det blev rätt snopet. Snitt var alltså inget bestämt på förhand, det måste ha varit akut.
Vanligt vid sista barnet vet jag inte. Av alla människor jag känner vet jag bara en enda som steriliserat sig. Men det är kanske inget man pratar öppet om.
Citera
2024-07-19, 23:07
Medlem
Okej, då blev det kanske oplanerat kejsarsnitt då. Tror ni det blir fler barn efter denna då? Imponerande ändå att de orkar, 40 och snart 60... Han ser inte riktigt så gammal ut.
Citera
2024-07-21, 13:34
Medlem
Citat:
Okej, då blev det kanske oplanerat kejsarsnitt då. Tror ni det blir fler barn efter denna då? Imponerande ändå att de orkar, 40 och snart 60... Han ser inte riktigt så gammal ut.

Hoppas att de orkar 18 år till när minsta blir vuxen.
Citera
2024-07-22, 11:47
Medlem
Citat:

Ok, de är 41 och 57. Om man ska tänka på hans ålder är det kanske inte optimalt att skaffa fler barn. Nu vet jag inget om hans hälsa, men han blir alltså 70 när nuvarande yngsta är 13. Man kanske inte på förhand ska utgå från att risken blir högre att bli ensamstående, men att vara 70 och fortfarande ha barn som räknas som barn... Nja. När det kommer till hennes ålder är det ingen högre ålder egentligen. Kvinnor idag är för det mesta fortfarande ungdomliga och hon ser väldigt fräsch och stark ut. Jag tror inte att denna bebis är den sista om man tänker på hennes ålder och hur hon verkar vara. Det är nog inte slut på barn från hennes sida. Jag tippar på att det blir en eller två till sen.
Citera
2024-07-23, 14:27
Medlem
Nu tvingas även bebisen medverks i hennes regisserade och stela ”Godnorgon” videon där hon med stor sannolikhet tvingar alla tillsynes obekväma barn hälsa hennes följare en fin dag 🤮 Vilken vettig mamma gör så?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in