Citat:
Ursprungligen postat av
emmizen32
Men va?!
Tycker du inte att han ger ett ärligt intryck på allt han säger?
Oj oj, det är väl klart att han är helt ärlig...
*ironi*!!
Den där ljög sig igenom hela rättegången.
Han kunde inte ens svara på en så enkel fråga som vilken skostorlek han har utan att svamla iväg.
Och en grej som jag inte vet om ni diskuterat.
Både han och hennes mamma säger att Saga var så mycket tröttare under graviditeten.
Ändå ska hon ha orkat haft sex tre gånger under en kort period under en dag...
Hoppas på livstid.
Placerad i delad cell på någon som inte uppskattar en kvinnomördare.
Men misstänker anstalten där Eklund och liknande sitter.
Jodå, det har diskuterats.
Det omfattande gökandet låter som en efterhandskonstruktion för att bemöta bevisningen om alla spermarrester som han lämnat på Sagas trosor, säng och soffa.
Nu när jag lyssnat igenom hela den långa rättegången så är det uppenbart att han hittat på berättelsen efterhand som han konfronterades med ny bevisning. Och att han spunnit vidare på detaljer som vittnen har berättat.
Problemet är att han är för dumsmart/arrogant och kraftigt överskattade sin förmåga att hålla reda på vad han sagt tidigare.
Sagan om de gängkriminella låter t.ex. inspirerad av vittnesmålen från en del grannar som berättat att de sett en grupp mörkhyade, unga män hänga på innergården. Kontentan av vad de flesta grannar berättade är dock att:
- det har varit lugnt på Kungsgatan 36 sedan en viss störig granne som var narkoman vräktes för cirka 3 år sen
- adressen ligger i centrala Örebro och det förekommer ibland stök på gatan utanför vilket är helt naturligt
Jag rekommenderar varmt att lyssna på åklagarens sista förhör med Am*n där hon på ett extremt skickligt sätt får honom att säga emot sig själv. Det förhöret var nog spiken i kistan. Det är verkligen en klassiker i stil med det berömda förhöret då Marina Johanssons mördare konfronterades med sina raderade SMS.
Här är länken igen:
https://youtu.be/tgZhvChrKPw?t=26030&si=qYROvDweExFYNz3a