2024-06-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
De borde ju jubla , hedern är återställd , den otrogna flickvännen är död .

De är somalier , såna brukar ej jobba överhuvudtaget

Tror inte de bryr sig så hårt , att mörda otrogna är vardagsmat där de kommer ifrån

Knappast , det kräver ju en aktiv arbetsinsats och engagemang .
Tror inte den korkade kaosnegern hade varit där han är nu om föräldrarna hade varit hårt arbetande och skötsamma samt engagerade i att få honom att bli en del av det svenska samhället ....

Enligt mördaren själv så jobbar föräldrarna.
Pappa körde väl taxi och mamma nåt inom vården. Kan ha sagt hemtjänsten men minns inte säkert.
Det va ju därför han (och hans bror ) fick ta hand om lillasyster påstod han.
Han påstod en hel del på rättegången.
Citera
2024-06-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Hinseberg (2 mil norr om Örebro) är nog en missuppfattning, där finns inget häkte enligt kriminalvårdens lista. Man menade kanske Kronoberg i Stockholm, eller Örebro?
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/vara-hakten/

Det finns ett flertal häkten runt Mälardalen.
Det är väl dock troligare att han flyttas till Jönköping när målet ska upp i hovrätten?

När domen så småningom vinner laga kraft så placeras han först för bedömning på en anstalt (minns inte vilket just nu) och därefter på något av Hall, Kumla, Saltvik, Tidaholm, Salberga, Norrtälje eller Hällby beroende på vilket program kriminalvården bestämmer att han ska genomgå.
Det låter som RVP skulle kunna passa men jag är ingen expert.
https://www.kriminalvarden.se/behandling-och-vard/behandlingsprogram/

Hinseberg är för kvinnor så där lär han inte vara.

Fängelset Kumla:
Till riksmottagningen kommer alla som är dömda till fyra års fängelse eller mer. Där gör man en noggrann utredning innan personerna placeras på Kumla eller någon annan anstalt i Sverige.
(Infon hämtat på nätet).

Han kommer att bli placerad på en klass 1 anstalt och då är det antingen
Hall, Norrtälje, Salberga, Hällby, Tidaholm Saltvik som är aktuellt. (Precis som du skriver)

Var det inte Kumla som byggt ut?

Det är enligt media väldigt fullt på häkterna (och fängelserna) så han kan ha blivit flyttad precis vart som helst.
Citera
2024-06-21, 09:18
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Enligt mördaren själv så jobbar föräldrarna.
Pappa körde väl taxi och mamma nåt inom vården. Kan ha sagt hemtjänsten men minns inte säkert.
Det va ju därför han (och hans bror ) fick ta hand om lillasyster påstod han.
Han påstod en hel del på rättegången.
Tror ärligt talat inte på något GM säger tills fakta framkommer som stöd.

Statistik publicerad i tidskriften Arbetaren säger att 8% av somalierna är i arbete , gränsen sattes vid att ha arbetat mer än en timme i månaden regelbundet.
Citera
2024-06-21, 09:28
Medlem
Citat:
Tror ärligt talat inte på något GM säger tills fakta framkommer som stöd.

Statistik publicerad i tidskriften Arbetaren säger att 8% av somalierna är i arbete , gränsen sattes vid att ha arbetat mer än en timme i månaden regelbundet.

Men va?!
Tycker du inte att han ger ett ärligt intryck på allt han säger?
Oj oj, det är väl klart att han är helt ärlig...
*ironi*!!
Den där ljög sig igenom hela rättegången.
Han kunde inte ens svara på en så enkel fråga som vilken skostorlek han har utan att svamla iväg.

Och en grej som jag inte vet om ni diskuterat.
Både han och hennes mamma säger att Saga var så mycket tröttare under graviditeten.
Ändå ska hon ha orkat haft sex tre gånger under en kort period under en dag...

Hoppas på livstid.
Placerad i delad cell på någon som inte uppskattar en kvinnomördare.
Men misstänker anstalten där Eklund och liknande sitter.
Citera
2024-06-21, 09:48
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Hinseberg är för kvinnor så där lär han inte vara.

Fängelset Kumla:
Till riksmottagningen kommer alla som är dömda till fyra års fängelse eller mer. Där gör man en noggrann utredning innan personerna placeras på Kumla eller någon annan anstalt i Sverige.
(Infon hämtat på nätet).

Han kommer att bli placerad på en klass 1 anstalt och då är det antingen
Hall, Norrtälje, Salberga, Hällby, Tidaholm Saltvik som är aktuellt. (Precis som du skriver)

Var det inte Kumla som byggt ut?

Det är enligt media väldigt fullt på häkterna (och fängelserna) så han kan ha blivit flyttad precis vart som helst.

Tack för klargörande. Du har helt rätt i att det är stor platsbrist och han kan säkert placeras på fängelse med tillräcklig säkerhetsnivå mellan rättegångarna om restriktionerna hävts.
Platsbristen rapporteras även av Kriminalvården själva.
De har fixat fram 800 nya platser sen i mars (!) och man ligger just nu på en takt på 40 nya platser i veckan (!!).

https://www.kriminalvarden.se/om-kriminalvarden/nyheter/2024/juni/800-nya-platser-framtagna/
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-06-21 kl. 09:53.
Citera
2024-06-21, 10:09
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Men va?!
Tycker du inte att han ger ett ärligt intryck på allt han säger?
Oj oj, det är väl klart att han är helt ärlig...
*ironi*!!
Den där ljög sig igenom hela rättegången.
Han kunde inte ens svara på en så enkel fråga som vilken skostorlek han har utan att svamla iväg.

Och en grej som jag inte vet om ni diskuterat.
Både han och hennes mamma säger att Saga var så mycket tröttare under graviditeten.
Ändå ska hon ha orkat haft sex tre gånger under en kort period under en dag..
.

Hoppas på livstid.
Placerad i delad cell på någon som inte uppskattar en kvinnomördare.
Men misstänker anstalten där Eklund och liknande sitter.

Jodå, det har diskuterats.
Det omfattande gökandet låter som en efterhandskonstruktion för att bemöta bevisningen om alla spermarrester som han lämnat på Sagas trosor, säng och soffa.

Nu när jag lyssnat igenom hela den långa rättegången så är det uppenbart att han hittat på berättelsen efterhand som han konfronterades med ny bevisning. Och att han spunnit vidare på detaljer som vittnen har berättat.
Problemet är att han är för dumsmart/arrogant och kraftigt överskattade sin förmåga att hålla reda på vad han sagt tidigare.

Sagan om de gängkriminella låter t.ex. inspirerad av vittnesmålen från en del grannar som berättat att de sett en grupp mörkhyade, unga män hänga på innergården. Kontentan av vad de flesta grannar berättade är dock att:
- det har varit lugnt på Kungsgatan 36 sedan en viss störig granne som var narkoman vräktes för cirka 3 år sen
- adressen ligger i centrala Örebro och det förekommer ibland stök på gatan utanför vilket är helt naturligt

Jag rekommenderar varmt att lyssna på åklagarens sista förhör med Am*n där hon på ett extremt skickligt sätt får honom att säga emot sig själv. Det förhöret var nog spiken i kistan. Det är verkligen en klassiker i stil med det berömda förhöret då Marina Johanssons mördare konfronterades med sina raderade SMS.
Här är länken igen:
https://youtu.be/tgZhvChrKPw?t=26030&si=qYROvDweExFYNz3a
Citera
2024-06-21, 13:02
Medlem
Citat:
De borde ju jubla , hedern är återställd , den otrogna flickvännen är död .

De är somalier , såna brukar ej jobba överhuvudtaget

Tror inte de bryr sig så hårt , att mörda otrogna är vardagsmat där de kommer ifrån

Knappast , det kräver ju en aktiv arbetsinsats och engagemang .
Tror inte den korkade kaosnegern hade varit där han är nu om föräldrarna hade varit hårt arbetande och skötsamma samt engagerade i att få honom att bli en del av det svenska samhället ....

Jag håller helt med dig.
Tyckte det stog i början av tråden att hon jobbade inom vården o han som taxichafför.??
Skulle inte velat ha henne runt mig om jag behöver söka vård o ta hand om en.
Citera
2024-06-21, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Somaliland
Kan någon ladda upp FUP igen?
Fup finns på krimfup.se , om någon kan ladda upp den vore det toppen (om ni har FUP redan)
annars köper jag och lägger ut den!
Citera
2024-06-21, 14:11
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmmthinking8
Jag håller helt med dig.
Tyckte det stog i början av tråden att hon jobbade inom vården o han som taxichafför.??
Skulle inte velat ha henne runt mig om jag behöver söka vård o ta hand om en.
Håller helt med dig där .
Vad säger att hon inte genomför lite Jihad och felmedicinerar den otrogne hunden som hon fått i uppgift att vårda ??
Citera
2024-06-21, 14:59
Medlem
Citat:
Håller helt med dig där .
Vad säger att hon inte genomför lite Jihad och felmedicinerar den otrogne hunden som hon fått i uppgift att vårda ??

👍. Ja eller hur.
Citera
2024-06-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmmthinking8
👍. Ja eller hur.

Om ni ska ringa kärringen bör ni göra det på dolt nummer för då svarar hon i hopp om att det är sin älskade son som ringer från häktet!
Citera
2024-06-21, 15:07
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolthuskvarna036
Om ni ska ringa kärringen bör ni göra det på dolt nummer för då svarar hon i hopp om att det är sin älskade son som ringer från häktet!
Har du provat ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in