Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Mja, 214 miljarder innehåller det totala investerade beloppet och det är bara en bråkdel av detta som belastar svenska skattebetalare. Faktiskt ett belopp som är mindre än de belopp som jag har redovisat tidigare i projekt såsom Slussen, förbifart Sthlm, Västlänken och järnväg Borås-Gtbrg. Projekt som tynger skattebetalarna och som aldrig kommer att gå att räkna hem om de inte avgiftsbeläggs för brukarna.
Nej, jag skulle absolut inte investera i NV i detta läge. Jag har nog betydligt viktigare prioriteringar när det gäller investeringar. 🙂
Den direkta summan bara genom riksgälden som kommer belasta dig och mig som skattebetalare om NV går i KK är ju över 50 miljarder. Vi har alltså ett privat bolag där ägaren hittills har kunnat casha in 200 miljoner genom att sälja aktier och inte tar några som helst risker, medans jag som skattebetalare står med en risk på 50 miljarder.
Du ser ingenting fel i det alls att riskerna flyttas över på svenska skattebetalare, medans eventuell uppsida stannar hos Peter Carlsson?
Jaha men tycker du inte NV verkar vara en strålande investering?
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
NV fortsätter att undanhålla resultatet från 2023. Det berättar allt om hur uselt det är, med antagligen skenande förlust som ökar vartenda kvartal. Det kan väl inte ens vara lagligt att vägra publicera årsredovisningen?
Vad jag kunde googla mig till så har dom 7 månader på sig att lämna in årsredovisningen till bolagsverket.