Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
Biden, Trump har ingen betydelse för NV. De kommer kapsejsa oavsett. Kan gå riktigt fort nu!
NV är kåta på pengarna, affärsplaner är knappast något de verkar tänkt på innan.
Kolla bara deras plan för Borlänge. Celltillverkning samt annan för Göteborgsfabriken. Inget händer. Sen ska det bli återvinning av hela siten. Händer ingenting. Nu ska den säljas.
Vi får väl se vad som kommer att hända, spännande tider. Jag lever dock med tanken på att handelsvärlden 2025 kommer att se helt annorlunda ut. Kan t.o.m gå så illa att det startar ett krig mellan de två stormakterna USA och Kina. Rysslands försök till nya konfigurationer bådar inte gott. Kan bli oljeransoneringar etc. Att i det läget stå utan drivmedel, oavsett vilket drivmedel, till EU:s stora fordonsflotta kan bli en kritisk punkt.
I en pärm har jag i förvar min fars drivmedelsransoneringskort från 1973. Det kommer givetvis aldrig att hända igen? Folk har vanligtvis ett kort minne och vill glömma obehagligheter.
Folk verkar redan att ha glömt gengasdriften under 2:ndra världskriget och kanske t.o.m skrattar åt sådana saker men men....