2024-06-17, 23:23
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Vet en polare som testat. Efter de verifierade hans prov så verkar det som de skulle iaf. Han har typ 200mg ordinerat men värdena visade att han tog uppåt 1000mg.

Okej! Har två kartor nu. Dom funkar.

Självklart är det pregabalin, gör sitt.

Din polare är ju bekräftat på svart o vitt.

Men jag är fel person att göra en bedömning då jag äter gabapentin varje dag flera gånger om dagen, i 1 år nu.. så antar jag har korstolerans till maximum.

Tack för svar
Citera
2024-06-18, 12:24
Medlem
Någon som vet om oxynorm kan funka mot Lyrica-AT? Den jävla Lyrican jag får utskrivet räcker ju aldrig till så det börjar slita på en nu känner jag och har kanske möjlighet att skaffa oxy isf…
Citera
2024-06-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggahem
Man hör mycket skräckhistorier och de verkar vara befogade ju mer man läser men jag har haft GAD i över 20 år och det enda som fungerar är benzo tyvärr.. Testat 5 olika ssri men de dövar mest det emotionella tillståndet och gör en smått känslokall, vilket är välkomnat på sitt sätt då överkänslighet alltid varit prevalent för mig. Men blir jag erbjuden det på psykiatrin som jag ska börja hos kommer jag tacka ja till en låg dos.

Vilken dosering står du på i skrivande stund?

Tyvärr så är det ju så. Har samma problem plus en hel del annat ovanpå det. Så de blir svårt också att få ”medicinska insatser” emot allt även om man önska det. Jag tror att jag skulle säkerligen kunna kryssa i stortsett all övrig medicin om jag skulle få accepterat att stå på bens varje dag. De blir en sådan stor skillnad både i skallen och funktionellt, emotionellt. Tror nog de som säger annat, inte suttit i samma båt med alla problem samtidigt. Acceptera det du får. De ska ju tydligen bli mycket mer restriktiv när de kommer till narkotikaklassade preparat.

Men återgå till topic, Så Jag har ju både och, men jag skulle vilja byta ”sort” på min bens så hade de varit klockrent alla dygnets 24 timmar.

Lyrican har jag 600mg/dag. Maxdos enl läkaren och fass, och där är vi ju olika i tänket, då jag tycker de ska baseras på individuella behov.
Citera
2024-06-20, 21:51
Avslutad
Jag har en fråga angående vilken typ av rusupplevelse man kan förvänta sig av Lyrica (hur känns ruset alltså -ungefär). Det är ju givetvis individuellt och korrelerar såklart även med andra faktorer såsom intagen mängd mm. Enligt vad jag erfar kan upplevelsen skilja sig åt en hel del mellan individer och vissa erhåller inte någon särskilt positiv effekt alls.

För mig vore det önskvärt att i rekreationssyfte få ett relativt måttligt till milt rus som karaktäriseras av en avslappnande känsla kombinerat med någon slags eufori. Ogillar såväl alkohol- som bensorus, de är alltför sedande men gillar dock z-droger (och givetvis opioider). Förhoppningsvis kan jag få läkemedlet utskrivet och kommer använda det intermittent (ca 2 ggr/vecka). Vad tror ni om en nybörjardos på 300-600 mg som engångsdos?

Är Lyrica dyrt och svårt att få tag på genom den svarta marknaden? Tacksam även för andra tips på passande substanser. Har mkt god kännedom om de rusgivande läkemedel som används inom sjukvården (utom Lyrica då) så jag syftar på de tillhörande andra marknader.
Citera
2024-06-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weeekdayyy
Jag har en fråga angående vilken typ av rusupplevelse man kan förvänta sig av Lyrica (hur känns ruset alltså -ungefär). Det är ju givetvis individuellt och korrelerar såklart även med andra faktorer såsom intagen mängd mm. Enligt vad jag erfar kan upplevelsen skilja sig åt en hel del mellan individer och vissa erhåller inte någon särskilt positiv effekt alls.

För mig vore det önskvärt att i rekreationssyfte få ett relativt måttligt till milt rus som karaktäriseras av en avslappnande känsla kombinerat med någon slags eufori. Ogillar såväl alkohol- som bensorus, de är alltför sedande men gillar dock z-droger (och givetvis opioider). Förhoppningsvis kan jag få läkemedlet utskrivet och kommer använda det intermittent (ca 2 ggr/vecka). Vad tror ni om en nybörjardos på 300-600 mg som engångsdos?

Är Lyrica dyrt och svårt att få tag på genom den svarta marknaden? Tacksam även för andra tips på passande substanser. Har mkt god kännedom om de rusgivande läkemedel som används inom sjukvården (utom Lyrica då) så jag syftar på de tillhörande andra marknader.

Får du det utskrivet så räcker det med 300mg första gången, då det är apoteksvaror. För märken som finns svart signature, pregagesic, pregacare osv kan kvalitén variera och högre doser kan behövas.

Jag skulle beskriva ruset (utan tolerans) med en känsla av tryck i armar och ben. Ibland en stickande känsla som kan vara obehagligt men är övergående. Detta åtföljs av en djup avslappnande känsla, som hjälper till att lindra ångest och stress. Vid högre doser kan man bli trött men vid normala doser är det energigivande.

Jag brukar bli motiverad och pratglad.
Speciellt vid kombination av koffein vilket jag tycker är ett måste om man vill ta rekreationellt.

Vid kombination av några öl så påminner det om en mild stimulantia (tjack light).
Man kan känna sig euforisk och avslappnad samtidigt, men också vinglig och ostadig.

Vid högre doser kan pregabalin orsaka milda hallucinationer, särskilt med ögonen stängda.

För mig är lyrica perfekt om jag vill få saker gjorda, vara kreativ eller ut och träffa folk. Det märks inte så värst utåt (förutom röda ögonen) och man mår riktigt bra.

Glad, motiverad, pratglad, smått euforisk.
Dessutom blir musik riktigt härligt att lyssna på när det peakar.
Det håller i sig åtminstone 12h för mig. På kvällen går det ur och man är då avslappnad i kroppen och kan somna kanon. Ingen bakfylla nästa dag.

Tar jag det 1 gång i veckan så får jag ingen tolerans eller beroende.

Lyrica kostar ca 20kr/st 300mg. Pulver 25g ca 800kr. Relativt enkelt att få tag på då det säljer bra.

Liknande substanser är gabapentin (som pregabalin fast svagare) eller phenibut vilket ger liknande effekt men är för mig väldigt oberäknelig. Kan ge sjuk eufori andra gånger känner jag knappt något rus.
Senast redigerad av abcukm 2024-06-22 kl. 01:17.
Citera
2024-06-23, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av abcukm
Får du det utskrivet så räcker det med 300mg första gången, då det är apoteksvaror. För märken som finns svart signature, pregagesic, pregacare osv kan kvalitén variera och högre doser kan behövas.

Jag skulle beskriva ruset (utan tolerans) med en känsla av tryck i armar och ben. Ibland en stickande känsla som kan vara obehagligt men är övergående. Detta åtföljs av en djup avslappnande känsla, som hjälper till att lindra ångest och stress. Vid högre doser kan man bli trött men vid normala doser är det energigivande.

Jag brukar bli motiverad och pratglad.
Speciellt vid kombination av koffein vilket jag tycker är ett måste om man vill ta rekreationellt.

Vid kombination av några öl så påminner det om en mild stimulantia (tjack light).
Man kan känna sig euforisk och avslappnad samtidigt, men också vinglig och ostadig.

Vid högre doser kan pregabalin orsaka milda hallucinationer, särskilt med ögonen stängda.

För mig är lyrica perfekt om jag vill få saker gjorda, vara kreativ eller ut och träffa folk. Det märks inte så värst utåt (förutom röda ögonen) och man mår riktigt bra.

Glad, motiverad, pratglad, smått euforisk.
Dessutom blir musik riktigt härligt att lyssna på när det peakar.
Det håller i sig åtminstone 12h för mig. På kvällen går det ur och man är då avslappnad i kroppen och kan somna kanon. Ingen bakfylla nästa dag.

Tar jag det 1 gång i veckan så får jag ingen tolerans eller beroende.

Lyrica kostar ca 20kr/st 300mg. Pulver 25g ca 800kr. Relativt enkelt att få tag på då det säljer bra.

Liknande substanser är gabapentin (som pregabalin fast svagare) eller phenibut vilket ger liknande effekt men är för mig väldigt oberäknelig. Kan ge sjuk eufori andra gånger känner jag knappt något rus.

Stort tack för ditt utförliga och målande svar angående din eftarenhet av Lyrica. Det låter onekligen som en intressant substans och jag vill gärna prova och se hur jag reagerar. Istället för koffein är säkert modafinil ännu effektivare att kombinera med. Har tillgång till det läkemedlet så det ska jag testa. Öl verkar också vara en positiv förstärkare av Lyrica vilket är förståeligt.

Gabapentin borde dock vara lättare att få utskrivet av läkare men alltså inte samma potens så då är nog Lyrica att föredra. Phenibut kan jag inte mycket om. Säljs det som kosttillskott i Sverige?

Det du nämner om Lyrica är nog den effekt jag söker just nu utan att behöva ta till andra starkare grejor. Hur är det med libidon? Påverkas sexlusten i någon grad?

Tycker du att det är svårt att begränsa ditt användande till en dag i veckan? Använder du självdisciplin som strategi?

abcukm, skicka gärna ett privat meddelande till mig om du vill (jag kan inte skicka till dig). Skriv då exempelvis ditt kik-namn eller liknande.
Senast redigerad av Weeekdayyy 2024-06-23 kl. 20:05.
Citera
2024-06-24, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weeekdayyy
Stort tack för ditt utförliga och målande svar angående din eftarenhet av Lyrica. Det låter onekligen som en intressant substans och jag vill gärna prova och se hur jag reagerar. Istället för koffein är säkert modafinil ännu effektivare att kombinera med. Har tillgång till det läkemedlet så det ska jag testa. Öl verkar också vara en positiv förstärkare av Lyrica vilket är förståeligt.

Gabapentin borde dock vara lättare att få utskrivet av läkare men alltså inte samma potens så då är nog Lyrica att föredra. Phenibut kan jag inte mycket om. Säljs det som kosttillskott i Sverige?

Det du nämner om Lyrica är nog den effekt jag söker just nu utan att behöva ta till andra starkare grejor. Hur är det med libidon? Påverkas sexlusten i någon grad?

Tycker du att det är svårt att begränsa ditt användande till en dag i veckan? Använder du självdisciplin som strategi?

abcukm, skicka gärna ett privat meddelande till mig om du vill (jag kan inte skicka till dig). Skriv då exempelvis ditt kik-namn eller liknande.

Phenibut klassades som ett hälsofarligt ämne 2019 och säljs inte längre i Sverige. Det går dock att köpa från exempelvis Polen utan att tullen reagerar nämnvärt.

Pregabalin kan ha biverkningar som minskad sexlust och erektil dysfunktion. Detta har jag aldrig upplevt själv, utan snarare har jag känt en ökad sexlust vid några tillfällen.

Lyricans tolerans byggs snabbt upp vid frekvent användning, men minskar lika snabbt. De rusgivande effekterna försvinner efter ett par dagars bruk, medan de medicinska egenskaperna som ångestdämpande kvarstår.

För att känna ruset (magin) måste man ta det mer sällan, exempelvis 1-2 gånger per vecka. Detta har motiverat mig att inte ta det dagligen, eftersom jag inte får samma effekt vid frekvent användning. Jag tog det 1-2 gånger i veckan under cirka 5 år.

För just lyrica har jag dock erfarenhet av beroende då jag valde att ta det dagligen under 1 år för dess effektivitet mot ångest/social fobi. Trappade sen ur det.

En generell regel för substanser som jag följer halveringstidsprincipen plus någon dag innan jag tar det igen. Detta har hjälpt mig att undvika både tolerans och beroende för mängder av substanser.

För att räkna ut när pregabalin har eliminerats från kroppen kan vi använda dess halveringstid, som är cirka 6,3 timmar. Multiplicerar vi detta med 5,5 (6,3 x 5,5) får vi ungefär 34,65 timmar. Detta innebär att efter cirka 34,65 timmar har över 97% av pregabalin eliminerats från kroppen och dess effekter är praktiskt taget borta. Så med avrundning 2 dagar+någon dag extra = safe

Det är känt att pregabalin kan utlösa krampanfall, särskilt vid intag av större doser. Har du tidigare haft kramp så hade jag varit försiktig med pregabalin. Personligen har jag provat doser närmare 3g och i kombination med attentin utan att få kramp.

(För att kunna skicka PM på Flashback Forum måste du ha gjort minst 20 inlägg och varit medlem i minst sju dagar)
Senast redigerad av abcukm 2024-06-24 kl. 11:13.
Citera
2024-06-24, 16:12
Medlem
Skulle någon duktig inom området förklara vad stora skillnaden med gabapentin vs lyrica är i läkemedelssyfte?

Äter idag 1800mg gaba, kört 3600 under ett slag men känns inte som den har effekt längre.
Min läkare vill inte ge för sig och ge lyrica.

Vad ska man säga till han för att välja lyrican istället?
MVH
Citera
2024-06-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Nej, du kommer förmodligen att känna AT av Lyrican ändå. Men hur du kan få det till 500mg per dygn på Lyrican när den ändas finns i styrkorna 300mg, 225, 150, 75, 50 och, 25mg förstår jag inte riktigt. För isåfall måste du ha använt väldigt många olika styrkor under samma dygn.

/Mvh

Tack för ditt svar!
500mg är en uppskattning bara, jag har inte på recept utan har kört pulver som jag inhandlat. Dels är det ju inte 100% rent o dels så orkar jag inte alltid väga utan blir en del ögonmått (häller upp i tomma gel-kapslar).

Önskar givetvis jag aldrig började med skiten precis som de flesta andra droger men ska försöka mig på en kontrollerad nedtrappning.
Citera
2024-06-25, 22:39
Medlem
Skulle någon trevlig själ kunna hjälpa mig.
Jag hade läkarsamtal idag, jag har missbrukar stämpel på mig sedan tidigare.
Jag har gabba 1800 mg om dagen, men får noll effekt efter 2 års tid. Och jag har frågat om att få lyrica istället.
Tyckte jag hade massa anledningar att få det utskrivet, både för sömn / ångest / bli glad igen.
Men läkaren tyckte tvärtom och gav mig något skit. Vad ska man göra för att övertyga att man ska få lyrica ? kan någon berätta de. Gärna ingående.
MVH
Citera
2024-06-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marioparty
Skulle någon trevlig själ kunna hjälpa mig.
Jag hade läkarsamtal idag, jag har missbrukar stämpel på mig sedan tidigare.
Jag har gabba 1800 mg om dagen, men får noll effekt efter 2 års tid. Och jag har frågat om att få lyrica istället.
Tyckte jag hade massa anledningar att få det utskrivet, både för sömn / ångest / bli glad igen.
Men läkaren tyckte tvärtom och gav mig något skit. Vad ska man göra för att övertyga att man ska få lyrica ? kan någon berätta de. Gärna ingående.
MVH

Smärta är den enda anledningen min vän. Sen försöker läkaren vrida på det att har du sen efter smärtan - ångestproblematik etc, och vill ha för det, så säger dom ”du har ju lyrica mot smärtan, de ska ju faktiskt också fungera mot ångest osv.” De är hala fiskar. Men smärta är väl nummer 1. Jag låg väl på ca 4,2g av gaba tror jag innan jag fick switcha.
Citera
2024-06-27, 10:20
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marioparty
Skulle någon duktig inom området förklara vad stora skillnaden med gabapentin vs lyrica är i läkemedelssyfte?

Äter idag 1800mg gaba, kört 3600 under ett slag men känns inte som den har effekt längre.
Min läkare vill inte ge för sig och ge lyrica.

Vad ska man säga till han för att välja lyrican istället?
MVH

Varför vill du så gärna ha Lyrican? Du är medveten om att den avtändningen är värst utav samtliga substanser som existerar därute? Jag talar tyvärr av erfarenhet. Tro mig det är det SISTA som existerar i FASS som du vill bli beroende utav. Många härinne kan skriva under på det.

Var glad att du har Gabapentin. Många får inte ens det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in