Citat:
Ursprungligen postat av
Weeekdayyy
Jag har en fråga angående vilken typ av rusupplevelse man kan förvänta sig av Lyrica (hur känns ruset alltså -ungefär). Det är ju givetvis individuellt och korrelerar såklart även med andra faktorer såsom intagen mängd mm. Enligt vad jag erfar kan upplevelsen skilja sig åt en hel del mellan individer och vissa erhåller inte någon särskilt positiv effekt alls.
För mig vore det önskvärt att i rekreationssyfte få ett relativt måttligt till milt rus som karaktäriseras av en avslappnande känsla kombinerat med någon slags eufori. Ogillar såväl alkohol- som bensorus, de är alltför sedande men gillar dock z-droger (och givetvis opioider). Förhoppningsvis kan jag få läkemedlet utskrivet och kommer använda det intermittent (ca 2 ggr/vecka). Vad tror ni om en nybörjardos på 300-600 mg som engångsdos?
Är Lyrica dyrt och svårt att få tag på genom den svarta marknaden? Tacksam även för andra tips på passande substanser. Har mkt god kännedom om de rusgivande läkemedel som används inom sjukvården (utom Lyrica då) så jag syftar på de tillhörande andra marknader.
Får du det utskrivet så räcker det med 300mg första gången, då det är apoteksvaror. För märken som finns svart signature, pregagesic, pregacare osv kan kvalitén variera och högre doser kan behövas.
Jag skulle beskriva ruset (utan tolerans) med en känsla av tryck i armar och ben. Ibland en stickande känsla som kan vara obehagligt men är övergående. Detta åtföljs av en djup avslappnande känsla, som hjälper till att lindra ångest och stress. Vid högre doser kan man bli trött men vid normala doser är det energigivande.
Jag brukar bli motiverad och pratglad.
Speciellt vid kombination av koffein vilket jag tycker är ett måste om man vill ta rekreationellt.
Vid kombination av några öl så påminner det om en mild stimulantia (tjack light).
Man kan känna sig euforisk och avslappnad samtidigt, men också vinglig och ostadig.
Vid högre doser kan pregabalin orsaka milda hallucinationer, särskilt med ögonen stängda.
För mig är lyrica perfekt om jag vill få saker gjorda, vara kreativ eller ut och träffa folk. Det märks inte så värst utåt (förutom röda ögonen) och man mår riktigt bra.
Glad, motiverad, pratglad, smått euforisk.
Dessutom blir musik riktigt härligt att lyssna på när det peakar.
Det håller i sig åtminstone 12h för mig. På kvällen går det ur och man är då avslappnad i kroppen och kan somna kanon. Ingen bakfylla nästa dag.
Tar jag det 1 gång i veckan så får jag ingen tolerans eller beroende.
Lyrica kostar ca 20kr/st 300mg. Pulver 25g ca 800kr. Relativt enkelt att få tag på då det säljer bra.
Liknande substanser är gabapentin (som pregabalin fast svagare) eller phenibut vilket ger liknande effekt men är för mig väldigt oberäknelig. Kan ge sjuk eufori andra gånger känner jag knappt något rus.