2024-05-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Får man det på recept så ska man ju följa ordinationen. Men man kan alltid göra lite som man vill, det är ju ingen som kan hindra en. Lite så gör jag med mina nark klassade mediciner. Tar ibland lite mindre och ibland lite mer och nån dag ibland kan jag skippa en av medicinerna. Tar man Lyrica varje dag så kommer man bli beroende..det går inte att komma ifrån. Men samtidigt kan man behöva ta läkemedlet varje dag. Så lyssna på läkaren och följ ordinationen iaf tills du vet mer hur du funkar på medicinen.
Menar vissa mediciner får man ju lämna prover så dom ser att man äter dom som man ska o vill man enbart ha dom vid behov för att man ej tål benzo så blir de ju jobbigt om man måste äta den dagligen om de är en sådan medicin dom vill att man äter in sej på
Citera
2024-05-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoberra
Menar vissa mediciner får man ju lämna prover så dom ser att man äter dom som man ska o vill man enbart ha dom vid behov för att man ej tål benzo så blir de ju jobbigt om man måste äta den dagligen om de är en sådan medicin dom vill att man äter in sej på

Det är upp till läkaren hur det ska ordineras. Sedan kan du välja själv hur du gör.
Citera
2024-06-10, 21:53
Medlem
mr.aidss avatar
Någon som kommit över Signatures 450mg:are? Och vad tyckte ni om dessa? Slår två 450or som tre 300ingar brukar göra?

Fick precis köpa 2 kartor för samma pris som jag vanligtvis köper 300mgare för. Blir ju ändå en karta extra på de två jag inhandlade så helt klart en win både för extra mängden plus att 450mg känns som en bättre dos för mig då jag tycker 300mg kan kännas lite för lite ibland. Har aldrig sett några 450mg Pregabalin på gatan förut, bara 150mg och absolut oftast 300mg.
Citera
2024-06-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoberra
Hej är de någon som vet om man måste ta lyricka dagligen om man får de utskrivet eller kan man få ta de vid behov?

Man kan ta det ved behov, selv om man får det utskrevet fast. Jeg får 150mg x3 ganger daglig (100stk per månad) men tar det ettersom hvordan min dagsform er. Får det utskrevet for GAD (Generaliserad angst lidelse)
Citera
2024-06-11, 19:53
Medlem
Jag käkar 40-60 mg (beroende på hur precis vågen är) ful-pregabalin från något skum näthandel om dagen. Det hjälper mig en del och gör vardagen mer uthärdlig. Ibland tar jag en dag utan, och känner ingen större skillnad. Beror nog på att jag håller dosen låg och aldrig höjer (en principsak då jag sett hur min syster blev när hon klev av 200 mg/dag, och jag är bra på att hålla doser även om man nästan slutar få effekt annan är placebo).

Det är en sjuuukt billig drog sett till vad jag betalar per dag. Det blir runt 1 kr/dag för min del (bokstavligt talat) och effekten sitter i från morgon till kväll. Kan inte begära mer från en drog som varken stjäl ens hälsa eller sinne. Men visst det är knappast en bravad att behöva luta sig mot, men verkligheten suger ju så whatever fuck it.
Citera
2024-06-11, 20:10
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megapolarbear
Jag käkar 40-60 mg (beroende på hur precis vågen är) ful-pregabalin från något skum näthandel om dagen. Det hjälper mig en del och gör vardagen mer uthärdlig. Ibland tar jag en dag utan, och känner ingen större skillnad. Beror nog på att jag håller dosen låg och aldrig höjer (en principsak då jag sett hur min syster blev när hon klev av 200 mg/dag, och jag är bra på att hålla doser även om man nästan slutar få effekt annan är placebo).

Det är en sjuuukt billig drog sett till vad jag betalar per dag. Det blir runt 1 kr/dag för min del (bokstavligt talat) och effekten sitter i från morgon till kväll. Kan inte begära mer från en drog som varken stjäl ens hälsa eller sinne. Men visst det är knappast en bravad att behöva luta sig mot, men verkligheten suger ju så whatever fuck it.

Det var inte så att du missade nollor där och äter 400-600mg om dagen? 40-60mg om dagen dagligen med Pregabalins toleranshöjning dessutom ger inte öht. något mer än placebo kan jag med hundra procent säkerhet säga, vilket är positivt för dig isåfall och då bör du fortsätta om denna dosering dagligen gör dig produktiv oavsett placebo eller inte.

Du skriver ju själv att du inte känner skillnad dem dagar du ej tar. Oavsett vad kör på. Sen att din verklighet suger som du beskriver gör den för att du manifesterar och är övertygad om att den är sämst. Tro mig jag har varit där. Jag har också kommit till insikt att ställer jag in mig på att det är rätt ballt och givande att uppleva allt nykter och bygga upp sig själv inifrån så blir det också förbannat häftigt när man veckovis levlar IRL.
Citera
2024-06-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det var inte så att du missade nollor där och äter 400-600mg om dagen? 40-60mg om dagen dagligen med Pregabalins toleranshöjning dessutom ger inte öht. något mer än placebo kan jag med hundra procent säkerhet säga, vilket är positivt för dig isåfall och då bör du fortsätta om denna dosering dagligen gör dig produktiv oavsett placebo eller inte.

Du skriver ju själv att du inte känner skillnad dem dagar du ej tar. Oavsett vad kör på. Sen att din verklighet suger som du beskriver gör den för att du manifesterar och är övertygad om att den är sämst. Tro mig jag har varit där. Jag har också kommit till insikt att ställer jag in mig på att det är rätt ballt och givande att uppleva allt nykter och bygga upp sig själv inifrån så blir det också förbannat häftigt när man veckovis levlar IRL.

Nej, jag är säker på att min våg visar rätt (med felmarginalen beskriven). Att det handlar om placebo kan jag inte med visshet utesluta, då jag inser att jag använder det som självmedicinering mot ett objektivt sett ganska tomt liv (jag har nyligen gått från heltidsarbete till arbetslöshet, i en stad i vilken jag inte känner någon eller har några förpliktelser eller förbindelser), men oavsett så ser jag det hela som relativt harmlöst då dosen i sig är låg och inte stegras. Problemen i mitt liv är på inga sätt unika och delas nog av en skrämmande mängd andra, men hur jag tacklar dem tål att finslipas - detta är jag medveten om, och - i någon mån - kämpar med, men vad fan, jag är bara mänsklig, och således brister även jag i omdöme.
Citera
2024-06-14, 12:13
Medlem
Slutar Lyrica att fungera likt bensodiazepiner och man behöver höja och höja tills t.om. maxdos inte fungerar eller kan man komma till en dos som är konstant effektiv mot konstant grov ångest? Nyfiken på era personliga erfarenheter.
Citera
2024-06-14, 13:18
Medlem
Kanonklass avatar
Hej! Någon som stött på Signalcure 300 mg Pregabalin? Indiska såklart. Lite svaga va?
Citera
2024-06-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Hej! Någon som stött på Signalcure 300 mg Pregabalin? Indiska såklart. Lite svaga va?

Vet en polare som testat. Efter de verifierade hans prov så verkar det som de skulle iaf. Han har typ 200mg ordinerat men värdena visade att han tog uppåt 1000mg.
Citera
2024-06-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggahem
Slutar Lyrica att fungera likt bensodiazepiner och man behöver höja och höja tills t.om. maxdos inte fungerar eller kan man komma till en dos som är konstant effektiv mot konstant grov ångest? Nyfiken på era personliga erfarenheter.

Absolut kan du hamna på en bra balans dos för ångest. Men den är svår… Jag har den både mot smärta och ångest. Men vet att individer påstår att man skapar snabb tolerans men de gör då iallafall inte jag.

Jag adderade ju dosen på grund av smärtan i början, annars hade jag nog legat kvar på kanske 150-300mg/dag. Men då insåg jag vilken våg utav välbefinnande de kom. Allting fungerade klockrent liksom. Och eftersom den samtidigt biter (biter inte som benso) men den biter på ångest iaf, då blev det en liten dosreglering där. Men den sista dosen har jag nog haft i ca 1 år nu. Och har likadan effekt.
Citera
2024-06-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Absolut kan du hamna på en bra balans dos för ångest. Men den är svår… Jag har den både mot smärta och ångest. Men vet att individer påstår att man skapar snabb tolerans men de gör då iallafall inte jag.

Jag adderade ju dosen på grund av smärtan i början, annars hade jag nog legat kvar på kanske 150-300mg/dag. Men då insåg jag vilken våg utav välbefinnande de kom. Allting fungerade klockrent liksom. Och eftersom den samtidigt biter (biter inte som benso) men den biter på ångest iaf, då blev det en liten dosreglering där. Men den sista dosen har jag nog haft i ca 1 år nu. Och har likadan effekt.

Man hör mycket skräckhistorier och de verkar vara befogade ju mer man läser men jag har haft GAD i över 20 år och det enda som fungerar är benzo tyvärr.. Testat 5 olika ssri men de dövar mest det emotionella tillståndet och gör en smått känslokall, vilket är välkomnat på sitt sätt då överkänslighet alltid varit prevalent för mig. Men blir jag erbjuden det på psykiatrin som jag ska börja hos kommer jag tacka ja till en låg dos.

Vilken dosering står du på i skrivande stund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in