2024-06-17, 21:19
Medlem
Fantastiskt hon inte kissar så mycket på natten heller , de verkar ha väldigt flyt med sömnen och att hon kan sova själv.

De hade väll aldrig gått i N liv och ha en närhetstörstande barn
2024-06-17, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Så länge barnen ökar i vikt behöver man inte väcka har jag fått höra. Mina vaknade visserligen 2-5 ggr per natt i den åldern ändå
Ok då kanske det är olika från Bvc till Bvc . Mitt barn öka som det ska men fick förklaringen att små barn behöver äta nattetid oxå så dom ej torkar ut då och att dom tror dom är på svälltningsgräns därför var det viktigt att väcka dom sa Bvcsköterskan
2024-06-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Ok då kanske det är olika från Bvc till Bvc . Mitt barn öka som det ska men fick förklaringen att små barn behöver äta nattetid oxå så dom ej torkar ut då och att dom tror dom är på svälltningsgräns därför var det viktigt att väcka dom sa Bvcsköterskan

Ja de kanske är annat om de sover hela nätterna mina vaknade av sig själv ändå
2024-06-17, 22:24
Medlem
Det är tydligen inte många av dom mest aktiva i den här tråden som kopplat ihop varför A inte ens har fått ett interimistiskt beslut via tinget samtidigt som tiden rullar på.
2024-06-17, 23:06
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Det är tydligen inte många av dom mest aktiva i den här tråden som kopplat ihop varför A inte ens har fått ett interimistiskt beslut via tinget samtidigt som tiden rullar på.

Syftar du på interimistiskt beslut på vårdnad? Behövs väl först fastställas med dom på DNA test att han är pappan om han ska kunna stämma på vårdnaden, eller tänker jag helt fel?
2024-06-17, 23:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Syftar du på interimistiskt beslut på vårdnad? Behövs väl först fastställas med dom på DNA test att han är pappan om han ska kunna stämma på vårdnaden, eller tänker jag helt fel?
Tänkte precis skriva samma sak och du tänker inte alls fel då det är rätt att faderskapet fastställs . Och det kan ta tid då N vägrar samarbeta. Själva DNA testet är klart oftast inom 14 dar därefter kommer ett beslut om det . Kan bli en vårdnadstvist om båda vill ansöka om vårdnaden . Somliga tycks ju tro bara för N står ensam behöver hon inte söka men även hon behöver söka om båda vill ha var & en för sig .

Och om N inte vill samarbeta med A så går först kommunen in och hjälper till sen soc sen via rätten och fastställa ett domslut.

Säger det igen kan ta upp till 18 mån .

Och N & A är ju ej själva om att ansöka el ha en tvist.
Men somliga i tråden tycks tro att det tar en kvart att få allt klart
Senast redigerad av Hulken52 2024-06-17 kl. 23:19.
2024-06-17, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Han har inte stämt på vårdnaden för det första.
2024-06-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Tänkte precis skriva samma sak och du tänker inte alls fel då det är rätt att faderskapet fastställs . Och det kan ta tid då N vägrar samarbeta. Själva DNA testet är klart oftast inom 14 dar därefter kommer ett beslut om det . Kan bli en vårdnadstvist om båda vill ansöka om vårdnaden . Somliga tycks ju tro bara för N står ensam behöver hon inte söka men även hon behöver söka om båda vill ha var & en för sig .

Och om N inte vill samarbeta med A så går först kommunen in och hjälper till sen soc sen via rätten och fastställa ett domslut.

Säger det igen kan ta upp till 18 mån .

Och N & A är ju ej själva om att ansöka el ha en tvist.
Men somliga i tråden tycks tro att det tar en kvart att få allt klart
Helt fel, man ansöker eller stämmer inte på något man redan har. Hon har inte blivit av med något.
Allt går närmare än kvart än 18 månader iallafall.
Han har ju redan gjort allt i sin makt enligt några av er !! Sitter dom å rullar tummarna i upp till 18 månader nu då ? Du har ju noll koll på både det ena och andra.
Senast redigerad av HungerCut 2024-06-17 kl. 23:41.
2024-06-17, 23:32
Medlem
Alla som har något innanför pannbenet vet att INGEN som redan har vårdnaden behöver ansöka om den igen.
2024-06-18, 00:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Alla som har något innanför pannbenet vet att INGEN som redan har vårdnaden behöver ansöka om den igen.
Där har du fel Eftersom N har vägrat el förhala det hela så får hon även ansökan. För när du skriver på faderskapet så ansöker du om delad el gemensamma vårdnad för barnet .
Men det har ej A kunnat pga att N vägrat

Nej jag har noll koll ! Just gått igenom detta

Först måste allt gå via kommunen som ska ha avstängning möte det blir du kallad till 3 ggr och har ej N kommit kan det redan ha gått 2 -3 mån Sen begär A ett faderskapstest tar 14 dar innan A får det sen ska det lämnas kan ta upp till 14 dar till innan det blir fastställt då har det gått 1 mån sen kommer soc med ett förslag förhand om N bråkar kan det ha gått ytterligare 3 mån alltså 6 mån där är vi nu sen ska detta ev tas via familjerätten domstol mm bråkar N även här så tar det tid .

Så innan du säger att vi ej har något inför pannbenet så ta reda på fakta
Senast redigerad av Hulken52 2024-06-18 kl. 00:17.
2024-06-18, 00:23
Avstängd
Citat:
Där har du fel Eftersom N har vägrat el förhala det hela så får hon även ansökan. För när du skriver på faderskapet så ansöker du om delad el gemensamma vårdnad för barnet .

Först måste allt gå via kommunen som ska ha avstängning möte det blir du kallad till 3 ggr och har ej N kommit kan det redan ha gått 2 -3 mån Sen begär A ett faderskapstest tar 14 dar innan A får det sen ska det lämnas kan ta upp till 14 dar till innan det blir fastställt då har det gått 1 mån sen kommer soc med ett förslag förhand om N bråkar kan det ha gått ytterligare 3 mån alltså 6 mån där är vi nu sen ska detta ev tas via familjerätten domstol mm bråkar N även här så tar det tid .

Ingen idé att diskutera med någon som ej vill förstå !! Lägg ingen mer energi på detta då både du jag mfl vet sanningen
Och vet att sånt här tar tid med allt
2024-06-18, 00:24
Medlem
Citat:

Man ansöker inte om vårdnaden om du redan har vårdnaden.
Det du har gått igenom är inte samma som det här eller andra fall som det här.
Ditt barn blev jourplacerat vilket bara händer i nödfall då det är något myndigheterna helst vill undvika för alla barn. Stort ingrepp i ett barns liv oavsett ålder.
Bara det du har berättat själv är ju inte ens likt det här. Men det är klart, tråden dör väl om man tvingas inse hur det ligger till både med ärendet och A.
Som sagt alla med något innanför pannbenet vet att man ansöker inte om något man redan har och N har redan vårdnaden.
Senast redigerad av HungerCut 2024-06-18 kl. 00:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in